۴۵۱۷۳۳
۸ نظر
۵۰۰۴
۸ نظر
۵۰۰۴
پ

هاشمی: گورخواب های نصیرآباد معتاد متجاهر بودند نه بی خانمان

استاندار تهران با اشاره به جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر با اشاره به اینکه نیمی از معتادان متجاهر اهل استانهای دیگر هستند و این مسئله کار را کمی سخت و پیچیده کرده است، گفت: گورخواب‌های نصیرآباد بی‌خانمان نبودند، معتاد متجاهر بودند.

خبرگزاری تسنیم:‌ سید حسین هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا» درباره مضوع گورخواب‌های نصیرآباد و جمع‌آوری معتادان متجاهر از سطح تهران اظهار کرد: در مورد مسئله پیش آمده در منطقه نصیر آباد باید گفت که این افراد معتادان متجاهر بودند و بی خانمان نبودند.

وی ادامه داد: این افراد در حال حاضر جمع آوری شده و به مرکزی با نام اخوان در شهریار منتقل شدند که مراحل درمانی آنها ادامه دارد و رو به بهبودی هستند.

استاندار تهران با بیان اینکه مقداری مسئله نصیرآباد را بیش از اندازه بزرگ جلوه دادند، گفت: در این زمینه به خصوص بحث بی خانمان بودن را مطرح کردند در حالیکه این افراد معتاد متجاهر بودند و جمع‌آوری‌شان جزو سیاست اصلی ما است.

هاشمی تصریح کرد: هر چند که در شهرستان‌ها کمپ‌های خصوصی داریم، البته کمپ‌های ماده ۱۶ نداریم که باید آن هم به تدریج ایجاد و تقویت شود.

وی ادامه داد: در کل استان تهران در ابتدای دولت یازدهم فقط مرکز شفق را داشتیم که ظرفیت آن برای نگهداری معتادان ۴۰۰ نفر بود که البته به خاطر غیر بهداشتی بودن تعطیل شد.

استاندار تهران عنوان کرد: در حال حاضر بیش از ۱۱ هزار امکان نگهداری ایجاد شده و روند خوبی را شاهدیم؛ هم اکنون حدود ۷ هزار نفر تحت درمان قرار دارند که این آمار با گذشته قابل مقایسه نیست.

هاشمی تصریح کرد: نیمی از معتادان متجاهر متعلق به استانهای دیگر هستند و ساکن تهران نیستند که این مسئله کار را کمی سخت و پیچیده کرده است.

وی ادامه داد: اما در هر حال به هر شکلی معتاد متجاهر باشد یا فردی بی سرپناه یا بی خانمان باید به او کمک کرد و این جزوی از اولویت اساسی ما است.

استاندار تهران درباره این پرسش که آیا بی‌خانمان در تهران وجود دارد یا خیر اظهار کرد: بی‌خانمان به آن معنی در تهران بعید می‌دانم اما معتادان هنوز وجود دارند.

هاشمی تاکید کرد: معتادان متجاهر تا حدود بسیار زیادی جمع شدند اما هنوز به اتمام نرسیده و در حال فعالیت برای این منظور هستیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • traveler

      "گورخواب های نصیرآباد معتاد متجاهر بودند نه بی خانمان" یعنی انسان نبودند؟

    • بدون نام

      یه کلام بگید: گورخوابی تقصیر دولت قبله!!!

    • بدون نام

      اینها که همه عذر بدتر از گناه هستش در مملکت اسلامی نباید چنین چیزهایی وجود داشته باشه ما واسه اینجور چیزها شرمنده امام زمان و شهدا هستیم نه مسائل دیگه.

    • مصطفی زاهدان

      شما مشکل بیکاری رو حل کن بهت قول میدم 70درصد اعتیاد کمتر میشه.شما از شکم سیری موندی چیکار کنی با پولات اون وقت ما اینکه چجوری میشه به بیکاری فک نکرد...خدارشکر که اون دنیام هست تا عذاب در انتظارافراد کسانی که کم کاری میکنن و حق ملت و جوانان ایرانو میخورن باشه.....

    • قلی خان

      توی این مملکت تا چیزی رسانه ای نشه مسئولین مربوطه ش خوابن.
      آقاجا همزمان که داری فکر بازنشستگیت رو می کنی (جیب پر می کنی) این وظایفت هم درست انجام بده.

    • عطا اخلاقی

      من نمیدونم چه پا فشاری بر استفاده از واژه های عربی داریم.
      میتوان به جای #متجاهر# واژه « آشکار گر» را به کاربرد.

      متجاهر یعنی کسی که بی پرده و آشکارا دست به کاری بزند.

    • بدون نام

      تو جایت گرم و نرم باشد

    • محمد حسین

      معتاد و متجا هر و یا هر چیز دیگری که هم باشند مال این آب و خاک و مال این مملکت هستند از خارج که وارد و صادر نشده اند مولود بی توجهی و بی مدیریتی و اهمال ما و مولود عدم رسیدگی و حمایت و عدم پشتیبانی و غفلت ما و شما ست آنقدر در زخارف مادی چپاول و غارت بیت المال و اختلاس و ارتشاء و رانت ها غرق و مشغولند که پاک یادشان رفته که اینان هم جزیی از این کشور ند که حالیه آوازه این فلاکت ها در جهان باید مایه شرم ساری و خجلت در جاییکه دنیا به حیوانات و حتی درندگان هم احترام و رسیدگی میکنند مسولان ما یا اینها را نمی بینند ودر بین مردم زندگی نمی کنند یا به این قبیل موارد توجه ندارند در همین پایتخت ودر حتی بهترین خیابانهایش مثل مور و ملخ به قطار و دراز به دراز افتاده اند از همین بقول شما متجاهرین و کارتون خواب ها و معتادان بخدا شما ندیده آید من صدها بار بچشم خودم دیده ام که در انظار زن و بچه مردم و در روز روشن و در پیاده رو های خیابان مواد میکشند آقایان این اگر مایه خجالت نیست پس چیست بچه کاری سرگرم هستید که اینها را نمی بینید به محرومان و فقر ای دنیا کمک میکند اما شمعی که به خانه روا است نمی دانید که به مسجد حرام است دسته دسته می میرند از اعتیاد از بی کاری از فقر از تفاوت از اختلاس از دزدی به بیت المال از دست مدیران نجومی از خیانت از عدم رسیدگی از بی سرپرستی از بی تفاوتی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج