اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۸۱۳۴۹
۳ نظر
۵۰۱۱
۳ نظر
۵۰۱۱
پ

خالکوبی جرم است؟

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: در فرهنگ و عرف اکثریت مردم ایران،‌خالکوبی امری ضد ارزش و قبیح محسوب می‌شود اما در قانون برای آن مجازاتی پیش‌بینی نشده است بنابراین با وجود ضد ارزش بودن جرم محسوب نمی‌شود و مجازاتی ندارد.

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: در فرهنگ و عرف اکثریت مردم ایران،‌خالکوبی امری ضد ارزش و قبیح محسوب می‌شود اما در قانون برای آن مجازاتی پیش‌بینی نشده است بنابراین با وجود ضد ارزش بودن جرم محسوب نمی‌شود و مجازاتی ندارد.

مگر اینکه شخصی تصاویر مستهجن یا غیر متعارفی را در صورتش یا در بعضی از نقاط بدنش که قابل رویت است در دستها و بازوها... خالکوبی کند! در این صورت این عمل به دلیل جریحه‌دار کردن عفت عمومی جرم بوده و قابل مجازات است.
از لحاظ شرعی نیز،‌اکثریت مراجع و فقهای مشهور در این خصوص معتقدند که چنانچه خالکوبی موجب ضرر جسمی برای شخص باشد و سلامت وی را تهدید کند یا حاوی تصاویر مستهجن باشد، حرام است و در غیر این صورت منع شرعی ندارد.

البته وزارت بهداشت برای کسانی که اقدام به خالکوبی و تتو می‌کنند محدودیتهای خاصی وضع نموده و انجام تتو در آرایشگاه‌ها و دیگر اماکن را در صورتی که زیر نظر پزشک نباشد، ممنوع کرده است دلیل این ممنوعیت هم انتقال بیماریهایی مانند ایدز،‌هپاتیت،‌عفونتهای پوستی و غیره می‌باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حیدررضای

      بسیار حرفی درست وبجای است خالکوبی این چی معضل است واقعا خودش یک مریضی است اگر دستگاهی قضایی بااین پدیده ای شوم وناگواربرخوردقانونی وجریمه ای سنگین درنظربیگیر دویاهرکس این اعمال راانجام میدیهد هزینه ویامالیات بسیار سنگین پرداخت کند

    • بدون نام

      یه نوع کمبوده

    • بدون نام

      وزارت بهداشت باید جلوی آرایشگرهایی که پول زیادی هم می گیرند وتاتو وتصاویر زشتی بربدن مشتریان میکشند رابگیرد تا آنها هم بفهمند کار زشتی می کنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج