جاباما
۵۰۴۶۲۲
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

ثبت ۳۰ میلیون اقامت شب در نوروز

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تا روز گذشته (سه شنبه هشتم فروردین) ۳۰ میلیون اقامت شب در کشور به ثبت رسید.

خبرگزاری ایرنا: معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تا روز گذشته (سه شنبه هشتم فروردین) ۳۰ میلیون اقامت شب در کشور به ثبت رسید.

مرتضی رحمانی موحد روز چهارشنبه در دیدار با استاندار هرمزگان افزود: بیشترین آمار مربوط به 10 استان مسافرپذیر کشور از جمله هرمزگان است که نزدیک به 2 میلیون و 500 هزار اقامت شب را به خود اختصاص داده است.
وی ادامه داد: دو درصد از این اقامت ها در هتل ها پذیرش شده و مابقی در مهمانپذیرها ، خانه های اجاره ای ، مدارس و کمپ های موقت بوده است.
رئیس ستاد تسهیلات سفر کشور تصریح کرد: رویکرد ستاد تسهیلات مسافر باید به ستاد ارایه خدمات تغییر کند و مسافران نوروزی در قبال پرداخت هزینه خدمات دریافت کنند نه اینکه این خدمات رایگان باشد.
وی یاد آور شد: این توقع در بین مسافران ایجاد شده که سازمانها و نهادها در ایام نوروز تمام وقت خود را صرف ارایه خدمات به مسافران کنند و در مقابل آنها هزینه این خدمات را پرداخت نکنند.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهارداشت: با پیگیری های این سازمان و تصویب مجلس، مشکل قدیمی و کهنه دخالت اصناف در امور مجتمع های بین راهی رفع شد.
رحمانی موحد افزود: با اجرای این مصوبه تاسیسات گردشگری مشمول نظام صنفی نیستند ؛نظارت و کنترل و نرخ گذاری برقیمت ها بر عهده سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است.
وی از دیگر اقدام های این سازمان را تهیه طرح ساماندهی گردشگری سواحل مکران عنوان کرد و بیان داشت :در این طرح ایجاد، تاسیس و ساماندهی تاسیسات گردشگری در سواحل جنوب بویژه قطار ساحلی در آن دیده است.
استاندار هرمزگان نیز در این دیدار گفت: این استان به عنوان مقصد گردشگران از ابتدای نوروز 96 تاکنون شاهد حضور دو میلیون و 495 هزار مسافر از شهرهای مختلف بوده که از طریق قطار، هواپیما، اتوبوس و وسیله شخصی وارد استان شدند.
جاسم جادری افزود: با توجه به زیر ساخت های سفر دریایی و اینکه هرمزگان استان ویژه سفرهای دریایی است، از کل مسافران نوروزی 2 میلیون نفر آنان سفرهای دریایی به قشم ، کیش ، هرمز، جزایر ابوموسی ، هنگام ، لارک و هرمز داشتند و از مزیت های این جزایر بهره بردند.

وی تصریح کرد: نزدیک به 6 هزار تخت هتلی در استان به غیر از کیش و قشم آماده پذیرش مسافران نوروزی بوده و با احتساب این دو منطقه ، 30 هزار تخت هتلی و 165 مکان اقامتی میزبان گردشگران نوروزی است .

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • jahan

      بایدم هزینه دریافت کنید چون خداماتی ک دارین میدین واقعاااا بروزه...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج