جاباما
۵۰۶۴۲۷
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

زیاد نشستن باعث پیر شدن سلول‌های بدن می‌شود

نتایج تحقیقات بیان می‌کند خانم‌هایی که سبک زندگی خود را به نشستن ( زیاد نشستن ) سوق می‌دهند در مقایسه با آن‌هایی که هر روز ورزش می‌کنند سلول‌های پیرتری دارند.

وب‌سایت علم ورزش - سحر رهبری: نتایج تحقیقات بیان می‌کند خانم‌هایی که سبک زندگی خود را به نشستن ( زیاد نشستن ) سوق می‌دهند در مقایسه با آن‌هایی که هر روز ورزش می‌کنند سلول‌های پیرتری دارند.

بررسی‌هایی که بر روی ۱۵۰۰ خانم ۶۴ تا ۹۵ ساله انجام شد نشان داد که خانم‌هایی که بیشتر روز را در حال نشستن هستند و کمتر از ۴۰ دقیقه در روز فعالیت ورزشی دارند، سلول‌های‌شان ۸ سال پیرتر است. چون‌ محافظ DNAبا افزایش سن تمایل به کوتاه شدن و ساییده شدن دارد، سلول‌ها هم شروع به پیر شدن می‌کنند.

محققان کالیفرنیا بیان کردند که سلامت و سبک زندگی از جمله عواملی است که می‌تواند این فرآیند را افزایش دهد. حتی در سنین بالا هم مهم است که فعال باشیم و از بیش از ۱۰ ساعت نشستن در روز دوری کنیم.
زیاد نشستن باعث پیر شدن سلول‌های بدن می‌شود

علت این اتفاق چیست؟

با افزایش سن رشته‌های DNA به طور طبیعی کوتاه می‌شوند. کروموزوم‌هایی که از DNA تشکیل شده‌اند و شاخه‌هایی که از عامل ژنتیک محافظت می‌کنند، در پیر شدن سلول نقش دارند. این رشته‌ها که شبیه بند‌های پلاستیکی‌اند وظیفه دارند از خراب شدن کروموزوم جلوگیری کنند.

یکی از شاخص‌های سن بیولوژیکی که همیشه با سن عددی برابر نیست طول این شاخه‌هاست. در شاخه‌های کوچک شده خطر بیماری‌های قلبی ، دیابت وسرطان افزایش می‌یابد. هر چقدر که مردم ورزش منظم‌تر داشته باشند، اثر آن در طول این شاخه‌ها ظاهر می‌شود.

فواید ورزش

خانم‌هایی که زیاد می‌نشینند و حداقل نیم ساعت در روز ورزش می‌کنند، شاخه‌های کوچک‌تری ندارند. ورزش باید از جوانی شروع شود و فعالیت فیزیکی به عنوان بخشی از زندگی روزمره ما ادامه پیدا کند حتی تا زمانی که پیر می‌شویم.

سازمان سلامت به افراد میانسال و پیر توصیه می‌کند که نشستن‌های طولانی مدت را با فعالیت‌های سبک جایگزین کنند. رفتار ساالمندان عاملی است که به عنوان یک خطر مستقل در برابر سلامت و بیماری آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.

به طور کل افراد ۶۵ ساله یا سن بالاتر برای تغییر و تناسب اندام باید سعی کنند:

  • حداقل ۱۵۰ دقیقه فعالیت هوازی متعادل مثل دوچرخه سواری یا پیاده روی در طول هفته داشته باشند.
  • تمرینات قدرتی را دو یا چند بار در هفته با تمرکز بر روی عضلات اصلی انجام دهند. ( پاها، باسن، پشت، شکم، سینه، شانه‌ها و بازوها)
  • سالمندانی که تعادل ضعیفی دارند هم باید برای افزایش تعادل و هماهنگی حداقل هفته‌ای ۲ بار ورزش کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج