اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۵۱۲۴۰۲
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

«مفت آباد» به کارگردانی پیمان تیمور تاش که اولین تجربه اش هم هست در گروه هنر و تجربه در حال اکران است.

برترین ها - ایمان عبدلی:
تماشاخانه: «کافه پولشری» به کارگردانی الهام پاوه نژاد و با بازی خودِ پاوه نژاد نمایشی است مونولوگ وار که با حفظ درست ریتم و متنی صمیمی و تمهیداتی که تماشاگر را درکیر خودش می کند و موفق می شود ۴۵ دقیقه جذاب برای مخاطب رقم بزند. مهم ترین چیز این نمایش سادگی و روان بودن متن است که تماشاچی را با آدم های داستان پاوه نژآد همراه می کند زنی که از حسرت هایش و از مرد هایی می گوید که به «کافه پولشری» رفت و آمد داشته اند هر کدام پازلی از شخصیت او را ساخته اند. نمایش ظاهری ساده و مینیمال دارد اما از نگاه زن ها به مردان پرده بر می دارد و با ظرافت تمام موانع شکل گیری یک رابطه درست میان زنان و مردان را نشان می دهد و نقد می کند. همین که یک نمایش شلوغ کاریهای رایج را نداشته باشد و بتواند شخصیتش را خوب پرداخت کند در روزگار امروز قابل ستایش و است کاری که پاوه نژاد در اولین تجربه کارگردانی اش در آن موفق شده است.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته
اکران: «مفت آباد» به کارگردانی پیمان تیمور تاش که اولین تجربه اش هم هست در گروه هنر و تجربه در حال اکران است. در فیلم بازیگرانی چون برزو ارجمند ، سجاد افشاریان و دنیا مدنی(دخترِ رویا تیموریان) ایفای نقش می کنند. تیمور تاش البته در داستان نویسی مجموعه ای چون «تهران -28» را دارد او تسلط خوبی رو بازسازی فضاهای جنوب شهری دارد. بدون اغراق و واقعی و نه سانتی مانتال. در «مفت آباد» هم در پلاتی آشنا پرداخت قابل توجهی دارد به هر حال فیلم هم آن وجهه رئال کار را دارد و هم تا آخر جذاب و گیراست.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته
خلاصه ای از داستان:« داستان در یک خانه‌ی مجردی شلوغ می‌گذرد که پنج جوان مجبورند در آن با شرایط سخت زندگی کنند. یکی از آن‌ها معتاد است و در حال ترک اعتیاد. یکی لال است. یکی باید برای امتحانات دانشگاه درس بخواند که دوباره مشروط نشود. یکی خانه‌ی پدری را در زد و بند با پیمانکار از دست داده حالا با پای شکسته خانه نشین شده و دیگری یعنی رسول که در واقع صاحب اصلی خانه‌است یک بی‌خیال تمام عیار است که برای کار به تهران مهاجرت کرده‌. خبر آمدن ناگهانی همسر رسول به تهران وضعیت خانه را از حالت عادی خارج می‌کند»
نمایش خانگی : «خشکسالی و دروغ». فیلمی که پدرام علیزاده از روی متن محمد یعقوبی آن را ساخته و در آن بازیگرانی نظیر: محمدرضا گلزار،علی سرابی و پگاه آهنگرانی بازی می کنند. فیلم به طور خاص به «دروغ» می پردازد و این مضمون را در چهار رابطه بسط می دهد و البته در سطح بعدی این کنش های خانگی و خانوادگی را به اجتماع می کشاند.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

خشکسالی و دروغ» پیش از این توسط خود یعقوبی به روی صحنه ی تئاتر رفته بود، اما این که علیزاده تا چه حد توانسته مفاهیم مستتر در متن را به تماشاچی منتقل کند داستان دیگریست. البته آن چه که تا همین جای کار مشخص و واضح است این که فیلم عامدانه از یک سری کلیشه ها فرار کرده و دروغ و تبعات آن را به شکلی ظریف تر نشانمان می دهد. جوری که کمی دقت و کند و کاو می خواهد و اگر نبود رگه های طنز داستان، شاید کمی تحمل ماهیت تراژیک کار برای تماشاچی کم حوصله دشوار می شد.
کتاب: «عقل در سیاست» اثر حسین بشیریه در این روزهای منتهی به انتخابات بیشتر می چسبد. کتابی که حجم زیادی دارد و اما به بخش های مجزا تقسیم شده. می توانید هر بخش را جدا بخوانید بدون آن که خللی در خوانش کتاب پیش بیاید. از ویژگی های نثر بشیریه یکی این که خیلی دشوار نیست و هر کس بنا به سوادش درصدی از متن را متوجه می شود و ویژگی دیگر جامعیت موضوعاتی است که مطرح می کند و دست به تحلیل می زند. مثلا اگر جریان از لیبرالیسم می نویسد تمام تحولات این مکتب را بدون آن که از حوصله خارج شود مرور می کند. درهرصورت با خواندن حتی بخش های کمی از این کتاب شناخت جامعی از شرایط سیاسی و اجتماعی پیدا می کنید و شاید بتوانید در حد یک انتخاب درست قدرت تحلیل پیدا کنید.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

این مجموعه حاوی سی و پنج مقاله با موضوع فلسفه، جامعه شناسی و توسعه سیاسی است كه عناوین برخی از آنها بدین قرار است: «مسائل اساسی در فلسفه سیاسی»، «لیبرالیسم نو: گرایش‌های اخیر در تفكر سیاسی و اقتصادی در غرب»، «مكتب فرانكفورت: نگرش انتقادی، نقد آیین اثباتی و نقد جامعه نو»، «جامعه شناسی مذهبی ماكس وبر و جایگاه اسلام در آن»، «تحول در روابط دولت و جامعه مدنی در خاورمیانه»، «سرگذشت نظریه و وابستگی و توسعه نیافتگی»،«ایدئولوژی و فرهنگ سیاسی گروه‌های حاكم در دوره پهلوی»، «جامعه مدنی، قدرت و ایدئولوژی: موانع تحقق جامعه مدنی در ایران»، «كاریزما، سنت و قانون: منابع مشروعیت سیاسی در ایران» و «ایدئولوژی سیاسی و هویت اجتماعی در ایران»

خورجین: فیلم «خرچنگ»؛ در پادآرمان‌شهری در آینده و یا شاید یک دنیای موازی عجیب، بزرگ ‌سالانی هستند که مجردند و یا در پیدا کردن زوج ناتوانند. آن‌ها باید به یک هتل بروند و ظرف ۴۵ روز شریک زندگی مناسبی پیدا کنند؛ در غیر این صورت، به حیوانی دل‌خواهِ خودشان تبدیل می‌شوند و آن‌ها را در جنگل رها می‌کنند و از آن طرف هم در جنگل با حکومت یک زن جوان مواجهیم که اجازه هیچ گونه زندگی مشترک را نمی دهد و افراد را تنها و مجرد می خواهد و امیال آن ها تحت سلطه خودش در می آورد. فیلمنامه درخشان خرچنگ با نقد ظریف نظام سرمایه داری و نظام کمونیستی مقوله ازدواج و عشق را زیر ذره بین می برد آن هم در یک بستر خیالی اما جذاب، دیدن خرچنگ از آن تجربیاتی است که دریچه های زیادی روی ذهن بیننده باز می کند.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

کیوسک: اطلاعات حکمت و معرفت در شماره جدید به پدیدار شناسی مکان پرداخته و فلسفه معماری را بهانه یک پرونده خواندنی کرده است. از مطالب خواندنی این شماره می توان از«دلوز در آستانه معماری: فضای شدن» و همچنین «دسته بندی پدیدار شناختی بنیادین باغ و منظر» نام برد. فکر نکنید که چون پرونده در مورد معماری است با یک موضوع خاص و کسل کننده مواجهید خوبی مقالات خواندنی این ماهنامه همین است که با هر موضوعی که بشود شما را به جاهایی می برد که اندوخته مناسب از آن برای فکر کردن بر خواهید داشت.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مجید

      مرسی
      خشکیالی و وروغ که تیاترش قشنگ بود .... فیلمشا دقیق نگفتی بریم 5 تومن پول بدیم ببینیم یا نه ....
      خرچنگ هم خوبه

    • majid

      خشکسالی و دروغ از دید من فیلم قشنگی نبود ارزش دیدن نداره....

    • بدون نام

      تشكر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج