اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۵۱۵۰۹۱
۷ نظر
۵۰۰۳
۷ نظر
۵۰۰۳
پ

امکان فراخوان جدید برای حج تمتع

نماینده ولی فقیه در امورحج و زیارت از احتمال فراخوان اولویت‌های بیشتر برای تشرف به حج تمتع خبر داد.

خبرگزاری ایلنا: نماینده ولی فقیه در امورحج و زیارت از احتمال فراخوان اولویت‌های بیشتر برای تشرف به حج تمتع خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امورحج و زیارت در نشست امروز شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت با بیان این مطلب از مسئولان سازمان حج و زیارت خواست با توجه به روند مطلوب تامین مسکن زائران در مدینه و مکه و افزایش بیش از ۲۲ هزارنفری سهمیه ایران نسبت به سال ۹۴ امکان فراخوان از دارندگان فیش‌های ثبت نامی حج تمتع بعد از تاریخ ۳۱/۰۴/ ۱۳۸۵ را در اولویت قرار دهند.

سرپرست حجاج ایرانی افزود: علی رغم قطع روابط سیاسی ریاض و تهران به حمدالله با تلاش تیم‌های کارشناسی تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته و شرایط برای انجام حج به خوبی فراهم شده است.

دراین جلسه همچنین موضوع اعزام زائرانی که فیش‌های اولویت‌دار گذشته را در اختیار دارند بررسی و تاکید شد: کسانی که با اعلام اولویت‌ها نوبت آنها فرا می‌رسد شرعا مستطیع می‌شوند و به تاخیر انداختن آن بدون عذر شرعی گناه است، لذا با توجه به اینکه در روزهای آینده ظرفیت ثبت نام‌ها تکمیل خواهد شد، از این دسته افراد خواسته شد سریعتر برای ثبت نام به بانک‌ها مراجعه کنند.

در این جلسه حمید محمدی سرپرست سازمان حج و زیارت نیز با ارائه آماری از برنامه‌های ثبت‌نام واجدین شرایط تشرف به حج تمتع تصریح کرد: در اعزام سال ۹۶ اولویت با افرادی خواهد بود که نسبت به ثبت نام و هزینه سفر زودتر اقدام کنند.

این جلسه با تاکید بر تقویت اطلاع رسانی در حوزه حج ادامه یافت و سید‌علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت از برنامه‌های این هیئت در حج امسال و امور مربوط به حوزه حج و اقدامات صورت گرفته پزشکی گزارشی ارائه کرد.

دراین جلسه همچنین محمد رضا باقری معاون امور بین‌الملل بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به محورهای مورد بحث در نشست سال گذشته مسئولان و نمایندگان اعتاب مقدس ایران، عراق و سوریه در مشهد مقدس اعلام کرد: منشور حقوق زائر به عنوان موضوع اصلی نشست آینده انتخاب شده است که در ۲۷ رجب در کربلا برگزار خواهد شد.

بر پایه این گزارش، بررسی موضوع‌های مختلف در خصوص خدمات دهی به زائران عتبات عالیات از دیگر محورهای مورد بحث در این جلسه بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فانتوم

      مردم از این آل سقوط اطمینان ندارند و احساس ترس و ناامنی دارند بخاطر همین کسی میل و رغبت به رفتن نداره

    • بدون نام

      این داستانهای شرعی که درست میکنند تمامش حقه بازی است چون به نفع خودشان است.

    • محمد

      اگر خدای نکرده اتفاقی ناگوار برای زائران حجاج ایرانی رخ دهد مسئولین ایرانی باید پاسخگوی باشند چون عربستان راضی به اعزام زائر ایرانی نیست جنایت سعودیها برای شما عبرت نشده است

    • بدون نام

      من به شخصه حج نخواهم رفت
      تا افراد نيازمند در كشورمون هستند حج بر ما واجب نيست

    • بدون نام

      آیاواقعا عربستان آدم شده وبراستی قصددارد راه رابرای حجاج ایرانیوبازکند یا میخواهد بازهم نسل کشی براه بیاندازد چون این وقیحان هیچ وقت راستگویی وخیرخواهی در کارشان نبوده وهمیشه خیانت کرده اند وخاین بوده اند من فکرنمیکنم کا عربستان در کارش صداقت داشته باشد اگه من بجای حجاج بودم نمی رفتم تا تودهنی محکمی به این خاینین بزنیم که پولهای مارونبرن وسلاح بخرن و مسلمانها راقتل وعام کنند هنوز خون دستهایشهان ازقتل حجاج پاک نشده است

    • بدون نام

      خدا کند هر چه زودتر فراخوان جدید صورت گیرد چون از تاریخ 1386/3/18 در نوبتم دوست دارم هر چه زودتر خانه خدا را زیارت کنم وحج واجب را که یکی از ارکان مهم اسلام است انجام دهم به امید ان روز.

    • مهدی

      فقط به حج و حاجی که میرسیم همه یاد مردم کشور خودشان می افتند .
      ما حج را ان شاالله می ریم و به یتیم و ندار هم کمک میکنیم اونایی که سال به سال می روند تایلند و گرجستان و ترکیه و یونان و فرانسه و آمریکا و انگلیس ... نباید پول خوشگذرانی های میلیونی را بدهند برای کمک به مردم نیازمند مملکتشون .
      حداقل یکسال در میان کمک کنند . اگر این کار را می کردند ایران گلستان می شد و اینقدر ارز از مملکت خارج نمی شد .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج