adexo3
۵۳۳۴۲۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

کاخ سفید: افشاگری ترامپ کاملا مناسب بود!

کاخ سفید در دفاع از اقدام رئیس‌جمهور آمریکا برای افشای یکسری اطلاعات محرمانه به مقامات ارشد روسیه تاکید کرد که این اقدام رئیس‌جمهور "کاملا بجا و مناسب" بوده است!

خبرگزاری ایسنا: کاخ سفید در دفاع از اقدام رئیس‌جمهور آمریکا برای افشای یکسری اطلاعات محرمانه به مقامات ارشد روسیه تاکید کرد که این اقدام رئیس‌جمهور "کاملا بجا و مناسب" بوده است!

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در تلاش است تا انتقادات از سوی جمهوری‌خواهان را کاهش داده و متحدان بین‌المللی را که نسبت به تشریک اطلاعاتشان با ترامپ نگران هستند، آرام کند.

اطلاعات بسیار محرمانه درباره یکی از توطئه‌های داعش توسط اسرائیل، به عنوان منبع اطلاعات حیاتی و شریک نزدیک در مبارزات با تهدیدات علیه آمریکا در خاورمیانه جمع آوری شده بود و افشاگری ترامپ این خطر را به همراه دارد که این شراکت از بین برود و به همین خاطر در حال حاضر فشارهای زیادی بر کاخ سفید وجود دارد تا درباره این تصمیم آنی برای افشای اطلاعات به دیپلمات‌های روسی توضیح دهد.

اگرچه معاونین ارشد دونالد ترامپ اعلام کرده‌اند که گزارشات درخصوص افشاگری ترامپ "نادرست و غلط" است اما هربرت مک‌مستر، مشاور امنیت ملی آمریکا راه دیگری را پیش گرفته و تلاش می‌کند اطلاعاتی را که ترامپ افشا کرده کم اهمیت جلوه دهد.

وی گفت: ترامپ به صورت مرتب با رهبران خارجی یکسری اطلاعات را به اشتراک می‌گذارند. برخی از این اطلاعات در دسترس عموم قرار دارند. برخی اطلاعاتی را که ترامپ افشا کرده جزء گزارشات مربوط به منابع آزاد بودند که در دسترس عموم قرار دارند. "رئیس‌جمهور از منبع دقیق اطلاعاتی که با دیپلمات‌های روسی به اشتراک گذاشت، بی‌خبر بود."

وی افزود: ترامپ نمی‌دانست که منبع این اطلاعات محرمانه کیست و از مشاورینش نیز نخواسته بود تا جزئیاتی را درباره این گزارش اطلاعاتی که دریافت کرده بود در اختیارش قرار دهند.

مک‌مستر در ادامه گفت: درخصوص محتوای مذاکرات با دیپلمات‌های روسی باید بگویم که مذاکرات ترامپ با وزیر امور خارجه روسیه "کاملا به جا و مناسب" بود و مطابق با تشریک منظم اطلاعات میان رئیس‌جمهور و برخی از رهبران خارجی صورت گرفت!

از سوی دیگر، ران درمر، سفیر اسرائیل در آمریکا در بیانیه‌ای گفت: شراکت میان آمریکا و اسرائیل بسیار محکم و منسجم است. اسرائیل کاملا به تشریک اطلاعات با آمریکا اطمینان دارد و به دنبال تعمیق روابط در سال‌های پیش‌رو است.

اما ظاهرا دیگر کشورها در حال تجدیدنظر در زمینه تشریک اطلاعات با آمریکا هستند.

یکی از مقامات ارشد اطلاعات اروپا گفت: اگر تایید شود که ترامپ اطلاعات محرمانه را با مقامات روسیه به اشتراک گذاشته احتمالا کشورش تشریک اطلاعات با آمریکا را متوقف خواهد کرد.

وی افزود: چنین تشریک اطلاعاتی می‌تواند منابع ما را به خطر اندازد.

اما این افشاگری ترامپ انتقاد نادر جمهوری‌خواهان را نیز به همراه داشت. این اقدام ترامپ این نگرانی را به وجود می‌آورد که موضع وی در دیدار با رهبران جهان و حفاظت از اطلاعات آمریکا چگونه خواهد بود.

در کنگره آمریکا نیز دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان نسبت به افشاگری ترامپ ابراز نگرانی کردند. جان مک‌کین، سناتور جمهوری‌خواه از ایالت "آریزونا" این گزارش را "بسیار نگران کننده" دانست و گفت: این اقدام ترامپ می‌تواند تمایل متحدان و شرکای آمریکا را برای تشریک اطلاعات با ما تحت تاثیر قرار دارد.

چاک شومر، سناتور دموکرات از ایالت نیویورک و رهبر اقلیت کنگره از کنگره خواست تا فورا به رونوشت دیدار ترامپ با مقامات روس دست پیدا کنند و گفت: اگر ترامپ از این مساله امتناع کند آمریکایی‌ها نسبت به اینکه رئیس‌جمهورشان قادر باشد اصرار محرمانه را حفاظت کند دچار شک و تردید می‌شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج