اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۵۳۶۹۳۶
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

نورافکن: از صعود ایران به نیمه نهایی تعجب نکنید

میان بازیکنان تیم جوانان ایران یکی بیش از همه برای استقلالی‌ها شاخص‌تر است.

ایران ورزشی: میان بازیکنان تیم جوانان ایران یکی بیش از همه برای استقلالی‌ها شاخص‌تر است. مردی که در بازی با العین جای خالی‌اش به شدت احساس می‌شد. او کسی نیست جز امید نورافکن. جوانی با ظرفیت‌های بسیار بالا که در تیم جوانان ایران همچون نگین می‌درخشد. شاید اگر امید شانس می‌آورد می‌توانست زننده نخستین گل ایران در جام جهانی باشد. گلی بعد از۴۰سال حسرت اما شوت شماره ۱۶ تیم جوانان ایران به تیر افقی اصابت کرد تا در نهایت این مهدی خانی باشد که دروازه تیم کاستاریکا را باز می‌کند. امید نورافکن با اینکه قدری در ترکیب تیم جوانان خسته به نظر می‌رسید اما در نیمه دوم شرایطی آرمانی داشت. او حالا در قامت کاپیتان تیم جوانان ایران می‌تواند به صعود از این گروه خوشبین‌تر باشد. امید ایران با امید بسیاری درباره آینده حرف می‌زند.

جوانان ایران گام اول در جام جهانی را با برد مقابل کاستاریکا بسیار محکم برداشت. حالا تا صعود از این گروه فاصله‌ای ندارید و اگر قدری هوشیار باشید از این مرحله گذر خواهید کرد. دوست داریم بدانیم به شما چه گذشت که توانستید نخستین بازی را با پیروزی سپری کنید؟

قبل از بازی آنالیز دقیقی از کاستاریکا به ما داده بودند. با آمادگی ذهنی کامل مقابل این تیم قرار گرفتیم. این آگاهی باعث شد قبل از بازی اعتماد به نفس کافی داشته باشیم. ما دقیقا روی نقاط ضعف و قوت حریف کار کرده بودیم. می‌دانستیم از کجا لطمه می‌خورند و از چه سمتی می‌خواهند به دروازه ما نزدیک شوند. مربیان ما قبل از بازی زحمت زیادی کشیدند و به دقت حریف را بررسی کردند. تا این حد از آنها شناخت داشتیم که می‌دانستیم از چه سمتی آسیب‌پذیرترند.

در چه نقاطی ضعف داشتند؟ گلی که به ثمر رساندید از همان جایی بود که ضعف داشتند؟

ضعف آنها از کناره بود. اگر به صحنه گل ما توجه کنید می‌بینید که روی پاس دروازه‌بان به سمت چپ خط دفاعی کاستاریکا توانستیم به گل برسیم. این گل کاملا کار شده بود. ما قبل از بازی در نشست‌هایی که داشتیم درباره همه چیز کاستاریکا حرف زدیم. ما قبل از بازی به هم تاکید کردیم که نباید اسیر جو بازی شویم. می‌دانستیم که همیشه بازی‌های اول مسابقات بزرگ سخت است و نباید اجازه می‌دادیم ذهن مان درگیر فضای بازی شود. خدا را شکر همینطوری شد و بچه‌ها با تسلط کافی روی اعصاب و روان خود وارد میدان شدند.

در تصاویری که از شما دیدیم به نظر می‌رسید به لحاظ بدنی فیزیک بازیکنان ایرانی بهتر از بازیکنان کاستاریکا است. در اغلب درگیری‌ها هم برنده بودید و توانستید از لحاظ بدنی به آنها فشار زیادی وارد کنید.

این یکی از ویژگی‌های بزرگ تیم جوانان است. بله، درست می‌گویید. ما از لحاظ بدنی بهتر از حریف بودیم. از آن گذشته تمرین‌های بدنی خیلی خوبی هم سپری شده. ما با شرایط بدنی ایده‌آلی به این مسابقات آمدیم. صد در صد از لحاظ فیزیکی آماده این بازی‌ها هستیم.

معمولا بازی‌های اول مسابقات بسیار مهم و به نوعی مشخص کننده وضعیت یک تیم است. البته اینطور هم نیست که بگوییم هر تیمی بازی اول را باخت دیگر شانسی ندارد اما به طور منطقی تیم‌هایی که گام اول را محکم برمی‌دارند شانس زیادی برای موفقیت در گروه دارند و حتی می‌شود روی صعود آنها به مراحل بالاتر هم فکر کرد.

باید بگویم که نخستین بازی مسابقات مشخص کننده وضعیت یک تیم است. 3 سال پیش که نخستین اردوی تیم جوانان برگزار شد توی گوشمان خواندند که در جام جهانی باید یک نتیجه خوب به دست آوریم. آن روزها هدف صعود از آسیا نبود بلکه صعود از مرحله گروهی جام جهانی بود. مدام به ما گفتند که به این موضوع فکر کنیم و تمام تمرین‌های ما روی همین هدف پایه‌گذاری شد. با آن اردوهایی که برگزار کردیم آماده بازی‌ها شدیم. امیدوارم که این راه نیمه‌کاره نماند و در بازی‌های آینده هم نتیجه خوبی بگیریم.

زامبیا را تیمی فوق‌العاده می‌دانند. تیمی که از لحاظ فنی شرایط خاص و ویژه‌ای دارد. درباره این تیم شناختی نداریم اما مطمئنیم که شما بازی اول آنها را به دقت دیده‌اید.

همینطور است. بازی اول آنها با پرتغال را خوب دیدیم. آنها تیم خوبی هستند و اعتراف می‌کنم که مهم‌ترین بازی با زامبیا است. تیمی که شرایط فنی بسیار خوبی دارد. ما به دنبال تکرار همین بازی مقابل آنها هستیم و می‌خواهیم تاکتیک‌های مان را به حریف دیکته کنیم تا از دو بازی نخست در جام جهانی نتایج خوبی به دست آوریم. ما به دنبال صعود از گروه هستیم و اگر از دو بازی اول امتیازهای خوبی به دست آوریم قطعا صعود می‌کنیم.

در نیمه اول بازی با کاستاریکا چندان روی فرم نبودی. مشکلی پیش آمده بود؟ آیا اختلاف ساعت و خستگی راه روی تو اثر گذاشته بود؟

حقیقت اینکه وقتی از اردوی استقلال به تیم جوانان ملحق شدم به شدت تحت فشار بودم. طی ماه‌های اخیر کمترین استراحت را داشتم. نزدیک به 18ساعت هم در سفر بودم و وقتی به کره جنوبی رسیدم با تغییرات آب و هوایی هم مواجه شدم. نزدیک به 3 ماه است که تحت فشارم. همانطور که گفتید شرایط آب وهوایی و اختلاف ساعت تاثیرگذار است اما این شرایط به صورت یکسان در همه تیم‌ها و بازیکنان ایجاد می‌شود و دنبال بهانه نیستم. قطعا بازی به بازی بهتر می‌شویم. در واقع من از یک فضای پرفشار وارد فضایی پرفشارتر شده‌ام.

در همان نیمه اول که تو هم چندان روی فرم نبودی کاستاریکا تا آستانه گلزنی هم پیش رفت و حملات سریعی روی دروازه ایران داشت.

نیمه اول کاستاریکا داشت سوار بازی می‌شد. شخصا به دنبال شرایطی بودم که از کاستاریکا گل نخوریم چون آنها با هدفگذاری روی دروازه ما حمله می‌کردند و به دنبال باز کردن دروازه ما بودند. خدا را شکر همانطور که می‌خواستیم بدون اینکه گلی بخوریم به رختکن رفتیم. خوشبختانه آقای پیروانی و همکارانش صحبت‌های لازم را با بازیکنان انجام دادند و ما توانستیم با ارائه یک کار تاکتیکی منسجم نتیجه بازی را به نفع خودمان برگردانیم و یک بر صفر کاستاریکا را ببریم.

تو کاپیتان تیم جوانان هستی و یکی از مهره‌های کلیدی استقلال. این دید نسبت به تو وجود دارد که میان جوان‌های ایران بازیکن متفاوت‌تری هستی. خودت هم همین نظر را داری؟

در استقلال من را به‌عنوان یک بازیکن کم سن و سال می‌شناسند اما در تیم جوانان شرایط من کاملا متفاوت است. اینجا همه یک سن و سال داریم. من نمی‌خواهم اینطور بگویم که مسوولیت‌های بیشتری در قیاس با دیگران دارم. ما همه یکی هستیم، با یک مسوولیت و یک هدف. اینجا بازیکنانی دور هم جمع شده‌اند که در باشگاه‌های خود جزو بهترین‌ها هستند. حتی بعضی‌ها کاپیتان هستند و هیچ فرقی بین من و دیگر بازیکنان جوانان نیست. همه ما برای یک هدف به این مسابقات آمدیم. خودمان را از جنس هم می‌دانیم و هیچ احساس برتری نسبت به دیگر بازیکنان ندارم. این حس باعث به وجود آمدن اتحاد بیشتری در تیم جوانان شده است. 21 نفر هستیم که تقریبا همه بازیکنان جزو تیم‌های لیگ برتری یا لیگ یکی هستند. این نکته را هم بگویم که در بازی با کاستاریکا 5 بازیکن ما که می‌توانند کمک قابل توجهی به تیم جوانان کنند در ترکیب نبودند. یعنی ما روی نیمکت هم بازیکنانی داریم که در شرایط ایده‌آل هستند. مطمئنا اگر کادرفنی صلاح بدانند در بازی‌های آینده این بازیکنان می‌توانند کمک قابل توجهی به تیم جوانان کنند.

تو به بازیکنان نزدیکتر از مایی. این تیم حقیقتا شانس صعود را دارد؟ صادقانه بگو...

صادقانه می‌گویم بله. ما استحقاق بالا رفتن از این گروه را داریم. این حداقل شایستگی بچه‌هاست. حتی می‌توانیم از پلی‌آف هم صعود کنیم. فقط باید باهوش بازی کنیم. این یک اصل مهم برای موفقیت است.

چیزی که باعث به وجود آمدن اتحاد تیمی در تیم جوانان شده چیست؟

خیلی مسائل. مثلا این را بگویم که ما قبل از بازی با هم قول و قرارهایی گذاشته بودیم. قبل از اینکه بازی شروع شود به خودمان گفتیم که یک امتیاز این بازی در جیب ما است اما باید سعی کنیم که این یک امتیاز تبدیل به 3 امتیاز شود. هدف ما اول گل نخوردن بود. بعد به دنبال استفاده از ضد حمله‌ها و اشتباه‌های تیم مقابل بودیم. می‌دانستیم که اگر بازی به نیمه دوم کشیده شود می‌توانیم گل بزنیم. این قول و قرارها را بین خودمان - یعنی فقط بازیکنان- گذاشتیم و البته تاکتیک‌های مربیان را هم به صورت جداگانه در گوشه ذهن داشتیم و آن را پیاده می‌کردیم. مربیان ما آنالیز دقیقی از بازی داشتند که در حین بازی این آنالیزها به کارمان آمد و به ما کمک کرد. اینها باعث بالا رفتن اتحاد تیمی شده است. شاید همین حس باعث شده که بگویم اگر ما را در جمع چهار تیم دیدید تعجب نکنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج