۵۹۶۱۰۶
۶ نظر
۵۰۰۶
۶ نظر
۵۰۰۶
پ

بارزانی: امیدوارم ناچار نشویم سر کرکوک بجنگیم

مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق گفت نمی‌خواهد بر سر مساله استقلال کردستان وارد درگیری نظامی شود، اما در عین حال با کسانی که بخواهند با زور اسلحه بر سر کرکوک بجنگند، مقابله خواهد شد.

خبرگزاری ایسنا: مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق گفت نمی‌خواهد بر سر مساله استقلال کردستان وارد درگیری نظامی شود، اما در عین حال با کسانی که بخواهند با زور اسلحه بر سر کرکوک بجنگند، مقابله خواهد شد.

بارزانی درباره احتمال درگیری نظامی در مناطق مورد مناقشه مانند کرکوک و طوزخورماتو گفت: "امیدواریم ناچار نشویم با کسی بجنگیم. نمی‌خواهیم هم با کسی بجنگیم."

به گزارش بی.بی.سی وی اظهار کرد: می‌خواهیم کرکوک سمبل همزیستی اقوام و ادیان باشد، ولی هر نیرویی اگر در فکر این باشد که با زور و سلاح بخواهد واقعیت کرکوک را عوض کند و آن را از کردستان جدا کند باید توقع این را داشته باشد که همه کردها خود را آماده جنگ برای این شهر کنند.

اقلیم کردستان عراق می‌خواهد کمتر از سه هفته دیگر ( ۲۵ سپتامبر، ٣ مهر)، برای استقلال از عراق همه‌پرسی غیرالزام‌آور برگزار کند. دولت مرکزی عراق، کشورهای همسایه مانند ایران و ترکیه، و همچنین آمریکا، از برگزاری این همه‌پرسی انتقاد کرده‌اند.

بارزانی تاکید کرد که همه‌پرسی سر موعد انجام خواهد شد. قرار است همه‌پرسی در مناطق مورد مناقشه‌ای مانند کرکوک نیز برگزار شود.

بارزانی نگرانی‌های مطرح‌شده درباره عواقب احتمالی همه‌پرسی را رد کرد. او در پاسخ به احتمال افزایش بی‌ثباتی در اثر همه‌پرسی گفت: "اصلا چه موقع اینجا امنیت و آسایش داشته که ما از به هم خوردنش بترسیم؟ کی عراق یکپارچه بوده که الان از به هم خوردنش بترسیم؟ آنها که این حرف‌ها را می‌زنند فقط بهانه می‌تراشند."

رئیس اقلیم کردستان هم‌چنین گفت ایران می‌تواند با استفاده از نفوذی که بر دولت مرکزی عراق دارد، برای حل اختلافات میان بغداد و اربیل کمک کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علمداری

      بارزانی زیادی حرف میزنه سرشو به باد میده. امریکا به ظاهر مخالف هست و دنبال اشوب و جنگ در منطقه هست دلش به مسلمانان نمیسوزه

    • رضا

      این همون آدمیه که جون هزاران جوان ایرانی و کرد رو در طول جنگ گرفته و برای بدست آوردن قدرت باز هم این کار رو خواهد کرد

    • جواد

      خخخخ داره جالب میشه کم کم

    • بنده خدا

      ایران و ترکیه خیلی بجا مخالفت می کنند سوریه و عرآق هم که از اول مخالف بودند این رفراندم خطرناک نقشه قدیمی اسرائیل و آمریکا و انگلیس هست میخواهند آشی برای چهار کشور همسایه کردستان بپزند ولی ۱۰۰%ناکام خواهند شد فقط تعدادی کرد مظلوم جانشون را از دست میدن

    • mahsa

      تصمیم گیرنده نهایی خود مردم کورد هستند و حق انتخاب دارند

    • محمد

      لازم نکرده کسی برای کردها دل بسوزاند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج