اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۶۳۶۱۸۰
۶ نظر
۵۰۰۵
۶ نظر
۵۰۰۵
پ

فروش مسکن متری تنها راه خانه دار کردن مردم!

در روزهای اخیر مسئولان بورس طرحی به عنوان مسکن متری را برای خانه دار کردن جوانان کشور مطرح کرده اند، در این طرح متقاضیان مسکن با توجه به اوضاع مالی خود می توانند به تدریج و به صورت متری مسکن خریداری کنند.

تابناک: در روزهای اخیر مسئولان بورس طرحی به عنوان مسکن متری را برای خانه دار کردن جوانان کشور مطرح کرده اند، در این طرح متقاضیان مسکن با توجه به اوضاع مالی خود می توانند به تدریج و به صورت متری مسکن خریداری کنند.

مسکن در حال حاضر از متری حدود ۲.۵ الی ۳ میلیون تومان در مناطق پایین شهر شروع می شود و قیمت آن در بالای شهر تقریبا حد و مرزی ندارد و زمانی که به آگهی های فروش مسکن در بالای شهر تهران نگاه می شود گاهی مبالغ نجومی که حتی بعضی آز آنها متری فرا تر از ۲۵ میلیون تومان هم هست را می توان دید.

در شرایط موجود اگر کسی برنامه ریزی هم داشته باشد که بتواند با پس انداز مبالغی در یک مدت مشخص، منزلی را تهیه کند با افزایش قیمت های افسار گریخته که سال به سال با آن مواجه هستیم، فرد به نکته اول خود باز می گردد و خرید خانه را برای اقشار کم درآمد و متوسط محال می کند.

این موضوع باعث شده تا برای خانه دار کردن جوانان طرحی در بورس پیشنهاد شود، طرحی که به واسطه آن افراد می توانند به صورت خورد خرد و متری خانه خریداری کنند.

سلطانی نژاد مدیر عامل بورس کالا در خصوص این موضوع گفته است: بورس کالا در صدد این بود تا ابزارهای ویژه ای را برای خرید خانه برای افراد معمولی فراهم کند، و شرایط به نحوی باشد که خاصیت همگن بودن و قابل تبدیل به اوراق بهادار بودن را نیز داشته باشد.

وی در ادامه گفت: ابزارهایی مانند فروش زمانی، فروش متری و تبدیل به سلف کردن مسکن از جمله مواردی بود که می توان در این طرح از آنها استفاده کرد اما این طرح در حال حاضر در مرحله مطالعاتی قرار دارد ولی زیرساختهای قانونی و مقرارت آن در بازار مالی پپیش بینی شده است.

به عبارت دیگر کسانی که نمی توانند از پس وام های کمر شکن و مبالغ بالای خرید مسکن بر آیند و پس انداز انها کفاف خرید واحد های کوچک را هم نمی دهد با اجرایی شدن این طرح می توانند به جای خرید کل خانه از خرید چند متر خانه شروع کنند و با افزایش متراژ بتوانند مالک سرپناهی شوند.

با این حال به نظر می رسد که این نوع خانه دار شدن هم با مشکلاتی مواجه است، البته این طرح یک بار دیگر در سال ۸۷ هم مطرح شد اما به جایی نرسید از جمله مشکلاتی که این طرح دارد نگاه کالایی به مسکن است، در واقع مسکن به عنوان یک کالای نا همگن شناخته می شود و زمانی که صحبت از یک متر مسکن می شود قیمت آن در یک نقطه از شهر با قیمت آن در نقاط دیگر شهر متفاوت است و حتی ممکن است در یک ساختمان واحد هم قیمت دو واحد با یک دیگر متفاوت باشد.

بنابراین برای این کار لازم است که یک پرژه انبوه سازی بسیار بزرگی اجرا گردد که واحد های بسیار زیادی داشته باشد و علاوه بر این دوره طولانی لازم است تا مراحل ساخت آن اجرا گردد، از سوی دیگر خیلی ها از پیش خرید مسکن خاطره خوبی در ذهن ندارند و از طرف دیگر این تنها در برخی از مراحل قابل اجرا است.

با این حال مجید کیان پور نایب رئیس کمیسیون عمران، با اشاره به پیشنهاد طرحی مبنی بر فروش مسکن متری در بورس برای تامین مسکن اقشار کم درآمد، گفت: با ایجاد جهش در بخش مسکن ۳۰ درصد اقتصاد کشور درگیر تحول شده و بیش از ۳۰۰ شغل مستقیم و هزار شغل غیر مستقیم با این بخش نیز رونق می گیرند.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت ساماندهی منابع مالی خرد در اختیار مردم افزود: اگر بتوانیم برای فروش مسکن متری در بورس برنامه ریزی داشته و به صورت منسجم کار انجام دهیم قطعا تجربه مفیدی به همراه راه اندازی بخش مسکن در سراسر کشور رخ خواهد داد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به شرایط لازم برای عملیاتی شدن طرح فروش مسکن متری در بورس، تصریح کرد: در صورتی این طرح موفق خواهد بود که افراد مسکن ساز واجد شرایط که از سابقه خوبی برخوردار هستند در تولید مسکن دخیل باشند.

تاکید بر ضرورت تعامل وزارت راه با تمام دستگاه های ذی مدخل ساخت مسکن

وی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی باید با سازندگان، شهرداری ها، نهادهای حمایتی، شرکت های پیمانکاری و تمام کسانی که می توانند در بخش مسکن نقش ایفا کنند وارد مذاکره شده تا طرح فروش متری زمین در بورس را عملیاتی کند، گفت: تامین منابع مالی از طریق بورس نیز از جمله اقداماتی است که برای به حرکت درآمدن چرخ مسکن باید هر چه سریع تر در دستور کار مسئولان قرار بگیرد.

کیان پور با تاکید بر ضرورت افزایش انگیزه برای رشد ساخت و سازها، گفت: با ارایه مشوق هایی در خصوص مالیات و عوارض شهرداری ها و همچنین کاهش قیمت پایه باید بتوانیم به رشد ساخت و سازها کمک کنیم.

وی با بیان اینکه قیمت پایه بسته به اینکه ملک در کجا و در چه طبقه ای قرار دارد متفاوت است، افزود: باید برای ساماندهی قیمت پایه مسکن نرخ پایه ای تعریف شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • تنها

      داداش فیلم جدیده

    • بدون نام

      باز چرت پرت سرهم کردن

    • علریرضا

      چه طرح مزخرفی
      فقط دنبال درگیر کردن فکر مردم توی یک کلاف سر در گمند.

    • ali

      اگه مثل اون مسکن مهرهای اشغال درست نکنند

      مقصر اصلی جان مردم در زلزله سر پل زهاب

      خواست دولت برای ارزان تمام شدن قیمت مسکن های مهر ( دادن قیمت پایین به پیمانکاران )
      قول پیمان کاران برای ساخت مسکن مهر با پایینترین قیمت و در نهایت دزدیدن از مصالح

      نبود مهندس ناظر متعهد

      مقصران اصلی
      دولت
      پیمانکاران
      مهندسین ناظر

    • بدون نام

      به درد جوانای فامیل شما میخوره یک جوان پولش کجا میخوا خونه بگیره این همه سال غلط کار نکرده که بخواد برای همسرش خونه بگریه دروغ میگم برترینها در بین شما براتون سخت نیست همین الانشم هر جا شده از متری 1 میلیون شروع میشه تا 4 میلیون قبر هم که سربه فلکه خدایا جوانان ما کجا بیارن بدن همش سر جوانی واصرف وهزارچیز دیگه اینم بخوان بدن تورا خدابرای سود وام بانکی مسکن هم یه کاری بکنید شما گفتین 2 ماهه دیگه خب زودتر این کاربکنید

    • ارش

      کوپنی کنید بره .. چطوره ؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج