جاباما
۶۵۲۴۱۶
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

خواندنی ها با برترین ها (۱۴۴)

در این شماره از خواندنی ها با اثری از یک مترجم نابینا در وصف نابینایان، مقدمه ای بر علوم شناختی، رمانی مهیج از ادبیات امریکا و... آشنا شوید.

برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره از خواندنی ها با اثری از یک مترجم نابینا در وصف نابینایان، مقدمه ای بر علوم شناختی، رمانی مهیج از ادبیات امریکا و... آشنا شوید.

از چشم نابینایان

  • گروه نویسندگان
  • ترجمه ی اسکندر آبادی
  • نشر ماهی
  • چاپ اول: ۹۶
خواندنی ها با برترین ها (144)

از چشم نابينايان کتابي است درباره نابينايي و شامل چهار بخش مي‌شود. بخش اول رساله‌اي است از دني ديدرو فيلسوف نامدار دوران روشنگري، که در آن به شکل ويژه به نابينايي و جوانب مختلف آن پرداخته است. بخش دوم داستان سقوط کوران است نوشته گرت هوفمان، که گوشه‌اي از تاريخ هنر را دستمايه قرار داده و روند شکل‌گيري تابلوي معروفي از پيتر بروگل را با ظرافت بازگو کرده است. سپس داستان سمفوني پاستورال آندره ژيد آمده که قصه زندگي دخترکي نابيناست و از مشهورترين آثار اين نويسنده فرانسوي به شمار مي‌رود. بخش پاياني کتاب نيز مصاحبه‌اي مفصل با اسکندر آبادي، گردآورنده اين کتاب، است که خود نابيناست و در اين مصاحبه از نابينايي و از تجربيات و زندگي شخصي‌اش مي‌گويد.


مقدمه ای فلسفی بر علوم شناختی

  • رم هره
  • ترجمه ی حسین شیخ رضایی و مجید داودی نبی
  • نشرنو
  • چاپ اول: 96
خواندنی ها با برترین ها (144)

این کتاب نخستین متن اساسی در ارائهٔ یک بررسی جامع از علوم شناختی در معنای کامل آن است. رویکرد ویژۀ هره به علوم شناختی، رویکردی ترکیبی است: میان دو قطب اصلی موجود در علوم شناختی، یعنی رویکرد گفتمانی محض از یک سو و رویکرد عصب‌زیست‌شناختی محض از سوی دیگر، رویکردی میانه وجود دارد که در آن سه دستور زبان شخص‌بنیاد، اندامواره‌بنیاد و ملکول‌‌بنیاد با یکدیگر همساز می‌شوند. برای رسیدن به چنین تعادلی، هره در فصول مختلف کتاب نخست می‌کوشد هستی‌شناسی واقع‌گرایانه و قابل‌دفاعی برای روان‌شناسی و علوم شناختی فراهم آورد.
آنگاه از خلال معرفی ابزارهایی مفهومی، مانند مدل، دستور زبان، معنا، جهت‌مندی، هنجارمندی و موضع‌مندی، نوعی مطالعۀ غیرتقلیل‌گرایانه و غیرشیء‌انگارانه از قلمرو انسان و جهان اجتماعی او پیشنهاد می‌کند. دست آخر، نشان می‌دهد که این برنامۀ پیشنهادی چگونه می‌تواند با نمونه‌ها و مسائل انضمامی و ملموس روبه‌رو شود و در کجا از رویکردهای رایج فاصله می‌گیرد.


زنی در کابین ۱۰

  • روث ور
  • ترجمه ی زهرا هدایتی
  • نشر نون
  • چاپ اول:96
خواندنی ها با برترین ها (144)

در اين داستان جذاب و منسجم كه يادآور رمان‌هاي آگاتا كريستي است، لو بلك لاك، خبرنگار نويسنده مجله سفر، ماموريتي كم‌نظير نصيبش مي‌شود: مسافرتي يك‌هفته‌اي با كشتي تفريحي لوكسي كه تنها چند كابين دارد. آسمان صاف است، آب آرام و ميهمانان خاص و خوش‌پوش كشتي سرمست از آغاز سفرشان با آن كشتي اختصاصي در درياي دل‌انگيز شمال. كابين‌هايش مجلل است و ميهماني‌هاي شام پر از شر و شور. اما روزهاي هفته كه مي‌گذرد، بادهاي سردي عرشه كشتي را شلاق مي‌زنند، آسمان خاكستري مي‌شود و لو چيزي مي‌بيند كه آن را فقط مي‌توان كابوسي عجيب تلقي كرد... روث ور با تمسك به اتفاقاتي غيرمنتظره، پيچش‌هايي كه لرزه بر اندام مي‌اندازد و فضايي كه از قرار معلوم، به اندازه زيبايي عجيبش، ترسناك هم هست، داستان مهيج ديگري به نام زني در كابين 10 خلق كرده است، داستاني كه وقتي تمام مي‌شود، حتي قدرترين خوانندگان را هم تا مدت‌ها بي‌قرار مي‌گذارد.


مغزتان را دوباره سیم کشی کنید

  • جان بی. آردن
  • ترجمه ی ابراهیم شایان
  • انتشارات ققنوس
  • چاپ اول:96
خواندنی ها با برترین ها (144)

اين كتاب راهنما كه به قلم دكتر جان آردن، يكي از افراد پيشرو در حوزه درمان مغزي، نوشته شده، از يافته‌هاي اخير در حيطه عصب‌شناسي بهره مي‌گيرد و به دقت توضيح مي‌دهد كه چگونه مي‌توانيد اين يافته‌ها را در بخش‌هاي خاصي از حيات روزانه‌تان به كار بگيريد. شما با خواندن اين كتاب پي خواهيد برد كه: چگونه مي‌توانيد ارتباطات مغزي‌‌اي پديد آوريد كه در شما عادات پسنديده پديد آورند و از عادات ناپسند مصون‌تان دارند.

با خواندن این کتاب پی خواهید برد که:

چه تغییرات عمده‌ای در زمینه علم اعصاب رخ داده است.

بخشی از مغزتان به نام آمیگدال می‌تواند بدون هیچ ضرورتی ترس ایجاد کند. چگونه این بخش از مغز را آرام کنید تا بتوانید با جرئت با زندگی روبه‌رو شوید و به آن طراوت بخشید.

چگونه مثبت بمانید و با خوش‌بینی از زندگی‌تان لذت ببرید.

چگونه به بهترین وجه، مهارت‌های حافظه‌ای‌تان را به کار گیرید.

چگونه می‌توانید ارتباطات مغزی‌ای پدید آورید که در شما عادات پسندیده پدید آورند و از عادات ناپسند مصونتان دارند.

چگونه روابط خود را توسعه دهید و آن را سرزنده کنید.


صدای آرچر

  • میا شریدن
  • ترجمه ی منا اختیاری
  • نشر آموت
  • چاپ اول:96

خواندنی ها با برترین ها (144)

رمان «صدای آرچر» داستان زنی‌ست که به کابوس یک شب وحشتناک زنجیر شده و مردی که عشقش کلید آزادی زن است. همچنین داستان مرد بی‌صدایی است که‌ با جراحتی طاقت‌فرسا زندگی می‌کند و زنی که به او کمک می‌کند تا صدایش را بازیابد. این کتاب، داستان رنج، تقدیر، و قدرت دگرگون‌کننده‌ی عشق است.

هنگامی که «بری پریسکات» وارد شهر ساحلی و آرام پیلاین می‌شود، با تمام وجود امیدوار است این شهر همان جایی باشد که بالاخره آرامش ازدست‌رفته‌اش را در آن بیابد. در اولین روز اقامتش با آرچر هیل برخورد می‌کند؛ مرد منزوی و گوشه‌گیری که همچون بری، اسیر عذابی پنهان است. مردی که هیچ‌کس دیگری حاضر به دیدنش نیست.

میا شریدن نویسنده‌ی پرفروش نیویورک‌تایمز، یواس‌ای تودی و وال استریت ژورنال است. شور و اشتیاق او درهم‌تنیدن داستان‌های عاشقانه درباره‌ی آدم‌هایی است که مقدر شده باهم باشند. عمده شهرت او به خاطر سری کتاب‌های «نشان عشق» است که شامل عناوینی چون «لیو»، «کیلند»، «یافتن بهشت» و «صدای آرچر» می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بسیار سپاس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج