۷۰۶۵۸۹
۳ نظر
۵۰۱۳
۳ نظر
۵۰۱۳
پ

طنز؛ فردای فیلترشدن تلگرام

وحید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ میرزایی در ستون طنز روزنامه شهروند نوشت: خوشبختانه مدتی است مسئولان برای بهبود وضع اقتصادی و اجتماعی مردم گام‌های بلندی برداشته‌اند و به جای برطرف‌کردن موقتی مشکلات و تجویز مُسکن به سراغ علل ریشه‌ای مشکلات جامعه رفته‌اند تا برای همیشه نواقص را برطرف کنند.

وحید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ میرزایی در ستون طنز روزنامه شهروند نوشت: خوشبختانه مدتی است مسئولان برای بهبود وضع اقتصادی و اجتماعی مردم گام‌های بلندی برداشته‌اند و به جای برطرف‌کردن موقتی مشکلات و تجویز مُسکن به سراغ علل ریشه‌ای مشکلات جامعه رفته‌اند تا برای همیشه نواقص را برطرف کنند. برای همین با تشکیل کارگروه‌های مختلف و صرف هزاران ساعت وقت و انرژی با درایت به این نتیجه رسیده‌اند که با فیلترکردن پیام‌رسان منحوس تلگرام ریشه مشکلات را بخشکانند تا مردم عزیز ایران برای همیشه در رفاه و آسایش زندگی کنند. در این‌جا به بررسی اخبار کشور یک روز پس از فیلترینگ تلگرام می‌پردازیم:

دیروز با تصمیم دولت و مجلس بالاخره تلگرام فیلتر شد. بلافاصله پس از فیلتر تلگرام، سعید مرتضوی که مدتی بود به دلیل خبر اجرای حکمش از دیگران مخفی شده بود، خود را تسلیم مراجع قضائی کرد. وی در مصاحبه‌ای دلیل این اقدام را عذاب وجدان بر اثر خوردن مال مردم دانست که پس از فیلتر تلگرام ناگهان به خود آمده است و وجدانش بیدار شده. سعید مرتضوی علاوه بر معرفی خود به مراجع قضائی تمام موجودی حساب بانکی‌اش را به حساب صندوق ذخیره واریز کرد و با اظهار پشیمانی از اقداماتی که انجام داده بود، تمام بینندگان عزیز را به خدای بزرگ سپرد و برای مردم شریف ایران آرزوی موفقیت کرد. ساعاتی پس از انتشار این خبر، محمود خاوری نیز خانه‌اش در کانادا را فروخت و به ایران بازگشت. او نیز تمام پولی را که اختلاس کرده بود با نرخ سود ١٨‌درصد به دولت بازگرداند.

در پی فیلتر پیام‌رسان تلگرام از اوایل صبح امروز آب در زاینده‌رود جاری شد. کشاورزان و مردم اصفهان که سال‌ها بود به دلیل وجود تلگرام از آب محروم بودند با اقدام به‌موقع مسئولان، با چشمان خود جاری‌شدن مجدد آب در زاینده‌رود را مشاهده کردند و با حفظ شئونات و عرف موجود در جامعه پاچه‌های خود را بالا زده و به داخل آب رفته و به هم آب پاشیدند؛ شور و هیجانی وصف‌ناشدنی که فقط و فقط با فیلتر تلگرام میسر شد. علاوه بر این، از صبح امروز خبرهای خوبی به گوش می‌رسد که حاکی از آن است که دریاچه ارومیه لبریز شده و تمام سد‌های کشور پر از آب است و ا‌ن‌شاءالله امسال با مشکل کمبود آب مواجه نخواهیم بود.

خبرهای اقتصادی و بازار ارز نیز حاکی از کاهش نرخ دلار تنها ساعاتی پس از فیلترینگ تلگرام است. قیمت دلار از ٥٠٠٠ تومان به همان ٤٢٠٠ تومان که دولت اعلام کرده بود، رسید. حتی تعدادی از صرافان به دلیل شور و اشتیاقی که به خاطر فیلتر تلگرام داشتند، دلار را به قیمت ٤٠٠٠تومان عرضه کردند و با لبخند و بهجت عجیبی دلار مورد نیاز مردم را تأمین می‌کردند. هر انس طلا نیز با کاهش ٣٠‌درصدی مواجه شد. بعد از این خبر بود که سازمان ثبت احوال کشور در خبری از افزایش ٧٠‌درصدی ازدواج تنها ٨ ساعت پس از فیلتر تلگرام خبر داد. آمار زاد و ولد نیز در همین چند ساعت رشد ٥٠‌درصدی داشت. کارشناسان دلیل این موضوع را کاهش قیمت طلا و افزایش امید به زندگی جوانان عنوان کردند.

به طور کلی جامعه پس از فیلتر تلگرام به آرامشی عجیب رسید و مردم ایران بالاخره پس از سال‌ها با قلبی مطمئن امشب را سر بر بالین می‌گذارند. مردم قدرشناس ایران این آرامش را مدیون تصمیم به‌موقع مسئولان در فیلتر تلگرام می‌دانند. به امید فیلتر سایر شبکه‌های اجتماعی غربی و هجوم مردم ایران به پیام‌رسان‌های داخلی.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تو خواب ببینیم

    • نرگس

      من نمیدونم یه عده چی بهشون میرسه که اینطوری سنگ تلگرام رو به سینه میزنن؟!
      همین که با بسته شدن تلگرام کانال های کثیف و غیر اخلاقیش بسه بشه کافیه چون تو پیام رسانهای داخلی خبری از کانالهای غیراخلاقی نیست و خانواده ها آسوده تر میشن.

      پاسخ ها

      • جواد

        تو که راست میگی،خخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج