جاباما
۷۰۸۰۶۰
۷ نظر
۵۰۰۰
۷ نظر
۵۰۰۰
پ

پاسخ به توهم قیمتی در بازار اجاره مسکن

فایل‌های عرضه شده به بازار رهن و اجاره واحدهای مسکونی در انواع متراژ‌ها و مشخصات مختلف،گویای پاسخی شفاف درخصوص برخی توهمات مطرح شده درباره نرخ اجاره‌بهای مسکن در سال ۹۷ است.

روزنامه دنیای اقتصاد: فایل‌های عرضه شده به بازار رهن و اجاره واحدهای مسکونی در انواع متراژ‌ها و مشخصات مختلف،گویای پاسخی شفاف درخصوص برخی توهمات مطرح شده درباره نرخ اجاره‌بهای مسکن در سال ۹۷ است.

تحقیقات میدانی از وضعیت بازار اجاره مسکن مناطق مختلف شهر تهران نشان می‌دهد هم‌اکنون چه در مناطق مصرفی و چه در مناطق لوکس نشانه فاحشی از جهش نرخ اجاره‌بها مشاهده نمی‌شود و برخلاف آنچه این روزها از سوی برخی به‌عنوان جهش اجاره‌بها در بازار مسکن ترویج می‌شود نشانه‌ای از افزایش نامعقول قیمت در بازار اجاره واحدهای مسکونی به چشم نمی‌خورد. هم ‌اکنون عمده فایل‌های معرفی شده به بازار اجاره مسکن با سطح اجاره‌بهای واحدهای مشابه در پایان سال گذشته و حتی تابستان سال ۹۶ به مستاجران معرفی و در بنگاه‌ها فایل شده است؛ بنابراین برخی اظهارات مبنی بر جهش اجاره‌بهای مسکن در سال ۹۷، با توجه به شواهد موجود و قابل رصد در بازار مسکن مورد تائید نیست.

واسطه‌های بازار اجاره مسکن معتقدند هم‌اکنون برخی قصد دارند با شایعه‌پراکنی درخصوص جهش اجاره‌بها در بازار مسکن به ویژه مناطق مصرفی، سطح اجاره‌بها در بازار را افزایش دهند؛ این در حالی است که هم اکنون نه تنها علائمی از جهش اجاره‌بها در بازار به چشم نمی‌خورد بلکه از جانب سمت تقاضا و مستاجران نیز کششی برای پرداخت اجاره‌بهای فضایی و غیر معقول- با نرخ رشد بیش از حد تورم عمومی- مشاهده نمی‌شود؛در واقع هم‌اکنون سمت تقاضا در بازار اجاره‌بها که همان مستاجران هستند قادر به پرداخت نرخ‌های بالای اجاره‌بها نسبت به سال گذشته نیستند و در صورتی که موجران تمایل به افزایش نامعقول و فراتر از حد تورم اجاره مسکن داشته باشند احتمال اجاره نرفتن واحدهای آنها یا تاخیر در اجاره این واحدها بسیار زیاد است.

کارشناسان ملکی همچنین به مستاجران توصیه می‌کنند با توجه به اینکه بازار فاقد کشش لازم برای افزایش نامعقول نرخ اجاره‌بهاست از اجاره واحدهایی که با اجاره‌بهای نجومی در بنگاه‌ها فایل شده‌اند خودداری کنند و تا زمان یافتن ملک مناسب به جست‌وجوهای خود ادامه دهند.

پاسخ به توهم قیمتی در بازار اجاره مسکن

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تو ایران خصوصی سازی جواب معکوس میده! همه چی باید تحت کنترل دولت باشه تا هرج و مرج نشه!!!

    • بدون نام

      متاسفانه رحم و مروت از بین رفته، اگه هر کسی خودشو جای مستاجر بزاره یا فکر کنه که کس و کاره خودش جای اون مستاجره خیلی خوب میتونه به انصاف برسه، انشالله

    • بدون نام

      چطوری میخواهید جلوشونو بگیرین. هیچ ....نمی خورین الکی فقط........می زنید. درب املاک تهران رو باید گل گرفت. چون رئیس و کارمنداش اکثرأ یا بساز بفروش هستن و یا دفتر املاک ...اگر باور ندارید آدرس چند تا از دفاتر املاک که مال آقایان است. بدهم .

    • بدون نام

      چقدر دروغ تا کی دروغ چی فکر کردین راجع به ابن مردم !!دقیقا بگین چی مصرف میکنن که این حرفا رو بلغور میکنین !! وقتی یه واحد ۸۰ متری ۱۵۰ تومن رهن کاملشه اونم تو منطقه ۵ این یعنی چی ؟
      موندم چرا سیرمونی ندارین و جیباتون که عین جوراب داره کش میاد امیدوارم خیر پولیو که دارین از خون به جیگر کردن مردم در میارن هیچ وقت نه خودتون و نه خونوادتون نبینین

    • بدون نام

      5سال بیشتر دولت 11و12درباره مسکن فقط حرف میزند موقع عمل نشده رییس جمهوردیروز گفت تمام قیمت ها به قبل برمیگرددشما رییس جمهور شدید پنیر 3500بودالان 6500برمیگرددبه 3500بزک نمیربهارمیاد حالا چرا این طوری شده روشن است بی تدبیری دولت میسکن شما رییس جمهور شدید 3میلیون الان 5میلیون برمیگرددعمراً چرا رییس جمهوری فعلی با رییس جمهورقبلی لج کرده مسکن مهررا تحویل نمیدهدتکمیل نمیکندآقای رییس جمهور باحرف چیزی درست نشده نمیشودمرد عمل میخواهد شما وکابینه شما نیستید چرا چون حتی یک وزیر را شما انتخاب نکردید اکثر تحمیلی سفارشی مثل آخوندی وشهیدی سهام ناطق نوری دردولت هستند چکارمیکنند درحال فروش املاک خودشان هستند شما چی علی برکت الله در میکنید

    • بدون نام

      بااین اوصاف صاحبخونه ها هرروز پولدارتر ومستاُجرها فقیرتر میشن وفاصله طبقاتی هم بیشتر

    • هموطن

      اگر میشد دولت طرحی را اجرا کند و نظارت کافی هم داشته باشد تا فرمول بنگاه املاکیها برای دریافت کمیسیون تغییر کند خیلی در روند افزایش غیر منطقی اجاره بها تأثیر داشت ،الان بنگاهیها ده روز اجاره بها جهت کمیسیون دریافت میکنن واین یعنی هر چه اجاره بها بالاتر باشه کمیسیون بنگاه هم بالا میره !! خب این معلومه که بنگاهداران ترجیح میدن اجاره بها بالاتری به صاحبخانه ها پیشنهاد کنند تا کمیسیون بیشتری هم گیرشون بیاد!این وسط مستأجر بینوا است که ضرر میکند! اگر میشد یک فرمول جدید بخشنامه بشه واسه صنف مشاور املاک خیلی خوب میشد ،مثلا معامله در منطقه یک شهری در مورد اپارتمان ۷۵متری دوخواب مثلا صدهزارتومان ،وویا اصلا کلا هر قرار داد اجاره ایی کمیسیونش مشخص باشه وبا بالا رفتن اجاره بها افزایش پیدا نکنه .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج