۷۵۰۹۴
۱ نظر
۵۰۱۶
۱ نظر
۵۰۱۶
پ

تأثیرگذارترین فیلم های دنیا در مورد سفر (۲)

ی دلیل نیست که نام آن را تصویر متحرک گذاشته اند: ادری هپبورن در فیلم Roman Holiday آنقدر خوش درخشید که باعث شد هزاران نفر تصمیم به سفر بگیرند. کیمیای بین جادوی سینما و زیبایی های دنیا واقعی را در این ۵۰ فیلم می بینید.

تأثیرگذارترین فیلم های دنیا در مورد سفر (2)





برترین ها: بی دلیل نیست که نام آن را تصویر متحرک گذاشته اند: ادری هپبورن در فیلم Roman Holiday آنقدر خوش درخشید که باعث شد هزاران نفر تصمیم به سفر بگیرند. کیمیای بین جادوی سینما و زیبایی های دنیا واقعی را در این ۵۰ فیلم می بینید. این فیلم ها همه در مورد سفر ساخته شده اند و مقصد هر یک نیز ذکر شده است.



مجاب سازی (Persuasion)

انگلستان

تأثیرگذارترین فیلم های دنیا در مورد سفر (2)

شهر بث با نماهای آهکی طلایی فراوانش، شهری شگفت انگیز است. این شهر از شهر اسپای کوچک و آرامی در طی قرن های قبل، تبدیل به مقصد گردشگری محبوبی شده است. راجر میچل در این شهر کوچک، اقتباسی از آخرین رمان جین آستین انجام داده و سبک سلطنتی و آداب و رسوم عشق و شوهریابی را در این فیلم به تصویر کشیده است.

اَمِلی (Amélie)

فرانسه

تأثیرگذارترین فیلم های دنیا در مورد سفر (2)

مونت مارتر، دهکده ای درون پاریس است که بالای تپه ای جدا از این شهر بزرگ واقع شده است. املی روی این تپه زندگی می کند و لوکیشن اصلی این فیلم پرفروش فرانسوی است. این قهرمان خوش قلب در کوچه های سنگفرش پاریس قدم می زند و با مشتریان همیشگی کافه حرف می زند و از تره بار محلی سبزیجات می خرد و در کانال سنگ پرت می کند. او از روی تراس خانه اش شهر نور را تماشا می کند و برای کار نیک بعدی اش نقشه می کشد. این فیلم در واقع یک حکایت مدرن است.

لاتالانت (L'Atalante)

فرانسه

تأثیرگذارترین فیلم های دنیا در مورد سفر (2)

کاراکترهای این فیلم مردم عادی هستند که در کانال های فرانسه سفر می کنند. آنها از پاریس شروع می کنند و به سمت غرب می روند. در واقع این سفر کوچک باعث می شود که یکی از بزرگترین فیلم های رمانس بوجود بیاید.

دزد گرفتن (To Catch A Thief)

فرانسه

تأثیرگذارترین فیلم های دنیا در مورد سفر (2)

این فیلم صحنه های زیبایی از بازار گل نیس و هتل کارلتون کن را نشان می دهد. ولی بهترین صحنه ها مربوط به صحنه ماشین سواری کری گرانت و گریس کلی در تپه هایی مشرف به مدیترانه است. صحنه هایی که هر راننده ای را وسوسه می کند در این جاده های باریک و خوش منظره رانندگی کند.

بال های آرزو (Wings of Desire)

آلمان

تأثیرگذارترین فیلم های دنیا در مورد سفر (2)

در سال ۱۹۸۶، کارگردان ویم وندرز از اقامت هشت ساله در آمریکا برگشت و تصمیم به ساختن فیلمی در مورد برلین گرفت. داستان او این بود که دو فرشته در خیابان های برلین راه می روند و به افکار درونی رهگذران گوش می دهند و بالای ستون پیروزی این شهر در مورد کار روزانه خود حرف می زنند. آنها از بالای این ستون مشهور بخش های دیگر شهر را نیز می بینند.

استیلای بورن (The Bourne Supremacy)

هندوستان

تأثیرگذارترین فیلم های دنیا در مورد سفر (2)

فیلم های بورن علاوه بر پیشرفت داستان های جاسوسی در دوره پس از جنگ سرد، به مدرن سازی صحنه های فیلم های هیجانی نیز کمک کردند. قهرمان داستان دیگر فقط در سمبل های شهری شهرهای اروپا و هتل های دولوکس نمی گردد. کارگردان فیلم دوم بورن، پل گرینگراس، این فیلم را با حضور بورن و نامزدش در پناهگاه آرامش بخش گوآ آغاز می کند. ولی وقتی قاتل داستان جای بورن را می فهمد دیگر دورافتادگی و جمعیت فراوان گوآ علیه او عمل می کند.

عروسی توفانی (Monsoon Wedding)

هندوستان

تأثیرگذارترین فیلم های دنیا در مورد سفر (2)

درست خارج از دهلی نو منطقه ای اعیانی وجود دارد که ساکنین آن سبک خاصی دارند. میرا نیر کارگردان این فیلم در این منطقه یک عروسی مدرن پنجابی را فیلمبرداری می کند. این فیلم با مراسم و آداب و رسوم رنگارنگ و معاصر مزین شده است و تلفن های همراه و پارچه های حریر در جشن های آن نقش بزرگی ایفا می کند. در این میان گاهی تصاویری از خیابان های پرترافیک و بازارهای شهر هم نشان داده می شود.

بادکنک سفید (The White Balloon)

ایران

تأثیرگذارترین فیلم های دنیا در مورد سفر (2)

در این فیلم درام، دخترک باشهامتی حیاط خانه خود در تهران را به قصد خریدن ماهی قرمز برای سال تحویل ترک می کند. او از میان کوچه های باریک می گذرد و وقتی می ایستد تا نمایش یک مارگیر را تماشا کند، ناگهان پولش را در جوی آب می اندازد و از بادکنک فروشی کمک می خواهد تا پولش را بدست آورد. این فیلم بدون جلوه های ویژه بیننده را وارد فضای جالب و اعجاب انگیزی می کند که هیچ حد و مرزی ندارد.

کمی رمانس (A Little Romance)

ایتالیا

تأثیرگذارترین فیلم های دنیا در مورد سفر (2)

افسانه ابدی شدن عشق زیر پل آه ها در ونیز، موضوع این فیلم را تشکیل می دهد. دخترخوانده یک تاجر آمریکایی و یک پسرک فرانسوی از پاریس فرار می کنند و به ونیز می روند. داستان در واقع دو نوجوان را نشان می دهد که می خواهند استقلالشان را تست کنند و دوست دارند در هر چیزی معنایی بیابند.

ایل پوستینو (Il Postino)

ایتالیا

تأثیرگذارترین فیلم های دنیا در مورد سفر (2)

یک پستچی در جزیره ای دورافتاده در جنوب ایتالیا برای پابلو نرودای شاعر که در تبعید به سر می برد، نامه می آورد. او که تشنه یاد گرفتن زبان شعر است، توصیه این شاعر را گوش می کند و به تماشای جزیره می رود. کوهستان های مه آلود، سواحل آرامش بخش و دهکده ماهیگیری را می بیند و احساسات خود را به زبان می آورد. مناظر این فیلم اعجاب انگیز هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بدم نمیاد اخری رو ببینم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج