جاباما
۷۵۸۷۸۰
۱ نظر
۵۰۶۰
۱ نظر
۵۰۶۰
پ

کاستوم رام چیست و در گوشی اندرویدی به چه دردی می‌خورد؟

یکی از نکات مثبت گوشی‌های اندرویدی به توانایی نصب کاستوم رام و یا همان رام غیر رسمی در آن‌ها مربوط می‌شود. اگر می‌خواهید بدانید کاستوم رام چیست و چه کاربردی در تلفن‌های هوشمند اندرویدی دارد، ادامه این مطلب را بخوانید.

وب سایت کلیک - علیرضا عباسی: یکی از نکات مثبت گوشی‌های اندرویدی به توانایی نصب کاستوم رام و یا همان رام غیر رسمی در آن‌ها مربوط می‌شود. اگر می‌خواهید بدانید کاستوم رام چیست و چه کاربردی در تلفن‌های هوشمند اندرویدی دارد، ادامه این مطلب را بخوانید.

کاستوم رام چیست و در گوشی اندرویدی به چه دردی می‌خورد؟

رام همان بخش اصلی نرم افزاری در تلفن‌های هوشمند بوده که به عنوان رابطی میان سخت افزار و کاربر قرار می‌گیرد. در واقع در صورت نبود رام، بهره‌گیری از سخت افزار دستگاه امکان پذیر نبوده و کارایی نخواهد داشت. به همین دلیل هم رام فاکتور مهمی در تلفن‌های هوشمند به حساب می‌آید و سازندگان تمرکز زیادی روی آن دارند.

همگامی رام با سخت افزار دستگاه نکته مهمی است که سازندگان باید به آن توجه زیادی داشته باشند؛ همین موضوع باعث ایجاد تفاوت در میزان بهینگی نرم افزاری دستگاه‌های تولید شده توسط برندهای مختلف می‌شود.

علاوه بر رام‌ رسمی که در ابتدا توسط سازنده روی تلفن‌ هوشمند به صورت نصب شده قرار گرفته، رام‌های غیر رسمی زیادی هم توسط توسعه دهندگان مختلف ایجاد شده است. این رام‌های غیر رسمی که با نام کاستوم رام هم شناخته می‌شوند، برای مدل‌های مختلفی از گوشی‌ها موجود بوده و افراد می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

اما دلیل ساخته شدن کاستوم رام برای گوشی‌های مختلف چیست و اصلا چرا باید شخصی از آن‌ها استفاده کند؟ در واقع چرا کاربری باید رام اصلی تلفن‌ هوشمندش را کنار بگذارد و سراغ رام غیر رسمی بیاید؟ در ادامه به این سوالات پاسخ می‌دهیم.

سرعت بالا و همچنین امکانات فوق العاده بیشتر نسبت به رام‌های رسمی

یکی از اصلی‌ترین دلایل برای اینکه رام رسمی دستگاه را کنار بگذراید و سراغ کاستوم رام‌ها بروید، وجود قابلیت‌های بیشتر در آن‌ها است. در واقع دلیل اینکه توسعه دهندگان در مرحله اول برای ساخت کاستوم رام‌ اقدام می‌کنند، همین قرار دادن امکانات بیشتر نسبت به رام‌های اصلی است.

توسط کاستوم رام‌ها می‌توان به اکثر بخش‌های رام دسترسی داشت و آن‌ها را با توجه به سلیقه و خواست خود شخصی سازی کرد. معمولا افرادی که به دنبال ایجاد تغییرات در ظاهر نرم افزاری تلفن‌های هوشمند هستند، کاستوم رام‌ها را بسیار کاربردی می‌دانند.

کاستوم رام چیست و در گوشی اندرویدی به چه دردی می‌خورد؟

در کاستوم رام‌ها اپلیکیشن‌های حرفه‌ای متفاوتی به صورت پیش فرض قرار گرفته که مشابهشان را در رام‌های اصلی مشاهده نمی‌کنیم. برنامه‌های شخصی سازی صدا در این بخش از محبوبیت بالایی میان کاربران برخوردارند.

علاوه بر این‌ها، در کاستوم رام‌ها برخی سرویس‌های غیرکاربردی رام‌های اصلی حذف شده و از این طریق با بهینگی بیشتر، سرعت بالاتری نسبت به رام اصلی در اختیار کاربر قرار می‌گیرد؛ به همین ترتیب سرعت کاستوم رام‌ها معمولا از رام اصلی تلفن‌های هوشمند بیشتر است. همچنین بخش‌هایی برای اورکلاک و افزایش قدرت CPU در این رام‌های غیر رسمی ایجاد شده که توسط آن‌ها می‌توان حتی به سرعت بالاتری دست یافت.

به‌روزتر از رام‌های رسمی

از آنجایی که کاستوم رام‌ها برای کشورهای مختلف در یک نسخه تولید می‌شوند و تنها در مدل دستگاه با هم تفاوت دارند، با سرعت بیشتری نسبت به رام‌های اصلی بروزرسانی‌های مختلف را دریافت می‌کنند؛ به همین ترتیب می‌توان از این طریق به جدیدترین نسخه از اندروید دست یافت. علاوه بر این موضوع، آپدیت کاستوم رام‌ها بدون وابستگی به سال تولید دستگاه‌ها منتشر می‌شود و این بدان معناست که حتی اگر تلفن‌ هوشمندتان مدت‌ها بسته آپدیتی سازنده را دریافت نکرده باشد، توسط آن‌ها می‌توانید به جدیدترین نسخه از اندروید دست یابید.

کاستوم رام چیست و در گوشی اندرویدی به چه دردی می‌خورد؟

تنوع بالا

افراد می‌توانند با توجه به مدل دستگاه، به تعدادی زیادی از کاستوم رام‌ها دسترسی باشند. هر کاستوم رام ویژگی‌ خاص خودش را دارد و از نظر ظاهر و قابلیت‌ها با نمونه‌های دیگر متفاوت است. برای مثال کاستوم رامی روی بخش باتری تمرکز دارد و عملکرد دستگاه از این نظر را بهبود می‌بخشد، برخی از کاستوم رام‌ها به قابلیت‌های متنوع در بخش صدا مجهز می‌شوند و تجربه بهتری در این زمینه را به کاربر ارایه می‌کنند. با توجه به این موضوع، دست افراد برای یافتن بهترین رام باز بوده و هر فرد می‌تواند مناسب‌ترین مورد را بر روی دستگاهش نصب کند.

کاستوم رام چیست و در گوشی اندرویدی به چه دردی می‌خورد؟

نظر شما در رابطه با کاستوم رام‌‌ در تلفن‌های هوشمند اندرویدی چیست؟ آیا شما رام غیر رسمی را به رام‌ رسمی دستگاه خود ترجیح می‌‌دهید؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      واقعا عالی هستن
      البته بعضی جاها یه مشکلاتی دارن و بهترین مزایاشون اینه که سرعتشون خیلی بالاتره
      و معایبشون اینکه که بعضی وقت ها دوربینش از کار نیفته که باید ریست کنی و یا از نسخه های stable استفاده کنی که معمولا اندرویدشون پایینتره
      الان گوشی s3 دارم که رام سیانوژن با اندروید 7.1 روشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج