۷۷۸۰۱۲
۴ نظر
۱۰۹۴۶
۴ نظر
۱۰۹۴۶
پ

نگاهی به پست‌های اولین روز شروع فعالیت اینستاگرام

روز جمعه، ۲۵ تیرماه سال ۱‍۳۸۹ در ساعت ۱:۲۴ دقیقه بعد از ظهر، مایک کرایگر با نام کاربری (mikeyk@)، اولین پست اینستاگرام را منتشر کرد. این عکس نمایی از بندر را به تصویر می‌کشید و به نظر می‌رسید فیلترهای مختلفی روی آن اعمال شده باشد.

برترین ها - ترجمه از محمد کاملان: اینستاگرام این روزها به عنوان یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در میان کاربران شناخته می‌شود و افراد زیادی را سراغ داریم که روز آن‌ها بدون اینستاگرام شب نمی‌شود. اما این شبکه‌ اجتماعی که چیزی بیشتر از ۵۰۰ میلیون کاربر فعال دارد روزهای خلوت و کم کاربری را نیز سپری کرده است.

این روزها بر می‌گردد به زمانی که کوین سیسترام و مایک کرایگر، به عنوان دو مؤسس اصلی اینستاگرام این شبکه اجتماعی را راه‌اندازی کردند. در آن زمان اینستاگرام هنوز در دسترس عموم کاربران قرار نداشت و به همین دلیل موسسان آن شروع به انتشار پست‌های آزمایشی کردند.

این پست‌ها در نوع خود جالب به نظر می‌رسد و مشاهده آن‌ها خالی از لطف نیست. به همین منظور در ادامه با هم نگاهی به پست‌های اولین روز شروع فعالیت اینستاگرام خواهیم داشت.

ساعت ۱:۲۶ بعد از ظهر

روز جمعه، ۲۵ تیرماه سال ۱‍۳۸۹ در ساعت ۱:۲۴ دقیقه بعد از ظهر، مایک کرایگر با نام کاربری (mikeyk@)، اولین پست اینستاگرام را منتشر کرد. این عکس نمایی از بندر را به تصویر می‌کشید و به نظر می‌رسید فیلترهای مختلفی روی آن اعمال شده باشد. از آنجایی که در آن زمان اینستاگرام به قابلیت تگ مکان جغرافیایی مجهز نشده بود نمی‌توان محل دقیق این عکس را حدس زد. از طرف دیگر کرایگر برای این عکس توضیحات خاصی را نیز ننوشته بود.

نگاهی به پست‌های اولین روز شروع فعالیت اینستاگرام

ساعت ۳:۰۰ دقیقه بعد از ظهر

در این زمان کرایگر دومین پست اینستاگرام را منتشر کرد. این عکس کوین سیسترام را نشان می‌داد که پشت میز خود سخت مشغول کار است. یک بار دیگر به نظر می‌رسید که فیلترهای مختلفی روی این تصویر اعمال شده بود. از طرف دیگر تصویر به مقدار کمی تار جلوه می‌کرد.

در این تصویر کوین سیسترام با نام کاربری kevin@ اولین کامنت اینستاگرام را نیز منتشر کرد و نوشت «کار در روز جمعه»، چند لحظه بعد نیز کرایگر اضافه کرد «کوین سخت در حال کار». این کامنت باعث شد تا موسسین اینستاگرام این نکته را درک کنند که یک نوشته کوچک برای هر عکس می‌تواند توضیحات زیادی را در خصوص آن لحظه بازگو کند.

نگاهی به پست‌های اولین روز شروع فعالیت اینستاگرام

ساعت ۳:۵۸ بعد از ظهر

کوین سیسترام حساب کاربری خود را به همراه یک عکس در اینستاگرام راه‌اندازی کرد، پایین این تصویر نوشته شده بود «پین‌های فوق‌العاده». در این تصویر نمادهایی که شکلی شبیه به ایموجی داشتند را شاهد بودیم. از آن لحظه تاکنون مشخص نشده است منظور کوین از این تصویر چه بوده است.

نگاهی به پست‌های اولین روز شروع فعالیت اینستاگرام

ساعت ۴:۱۱ بعد از ظهر

کرایگر به عنوان پیشقدم و اولین شخصی که در اینستاگرام پست منتشر کرده بود تصویری از سفره غذا را منتشر کرد. این تصویر با فیلترهای مختلفی تنظیم شده بود و غذایی آسیایی را در کنار نوشیدنی‌های خوشمزه در این عکس شاهد بودیم.

نگاهی به پست‌های اولین روز شروع فعالیت اینستاگرام

ساعت ۴:۴۲ بعد از ظهر

سیسترام نیز برای اینکه پاسخی به عکس غذای کرایگر داشته باشد تصویری را از وعده غذایی خودش منتشر کرد. در این تصویر چنگال و یک‌کاسه محتوی غذا به چشم می‌خورد. ترکیب رنگ در این عکس بسیار زیاد بود و وضوح آن را نمی‌توان با عکس‌های امروزی که کاربران در اینستاگرام قرار می‌دهند مقایسه کرد.

نگاهی به پست‌های اولین روز شروع فعالیت اینستاگرام

ساعت ۵:۰۵ بعد از ظهر

در این زمان از قرار معلوم کرایگر برای اینکه خستگی کار را از تنش به‌در کند برای مشاهده فیلم Inception با کارگردانی کریستوفر نولان به سینما رفته بود. عکسی که کرایگر در این زمان منتشر کرد بسیار تار بود و وضوح زیادی نداشت اما کرایگر در پایین این عکس نام فیلم Inception را نوشت، در نتیجه می‌توان حدس زد کرایگر برای مشاهده این فیلم به سینما رفته بود.

نگاهی به پست‌های اولین روز شروع فعالیت اینستاگرام

ساعت ۵:۲۴ بعد از ظهر

سیسترام که حسابی از پست گذاشتن در اینستاگرام خوشش آمده بود تصویری از یک سگ را در صفحه کاربری خودش منتشر کرد.

نگاهی به پست‌های اولین روز شروع فعالیت اینستاگرام

ساعت ۵:۲۹ بعد از ظهر

در این زمان اولین عکسی که سیسترام از سگ خودش گذاشته بود به مدت ۵ دقیقه بعد با عکس دیگری که نوشته Taco در آن به چشم می‌خورد ادامه پیدا کرد. از قرار معلوم سیسترام در مکانی حاضر شد که این محل نظر وی را جلب کرده بود. به احتمال زیاد سیسترام فیلتر والنسیا را برای این عکس اعمال کرد بود.

نگاهی به پست‌های اولین روز شروع فعالیت اینستاگرام

ساعت ۵:۳۳ بعد از ظهر

سیسترام که حسابی دستش به گرفتن عکس و انتشار آن‌ها در اینستاگرام گرم شده بود روز خود را با تصویری از یکی از دوستانش که در حال صرف نوشیدنی بسیار خوشمزه‌ای بود به پایان برد.

انتشار این عکس حکایت از پایان روز اول اینستاگرام داشت و همین چند عکس معمولی باعث شد تا این شبکه اجتماعی سلانه‌سلانه راه خود را به میان میلیون‌ها کاربر باز کند. جالب اینجاست در روز اول اینستاگرام شاهد عکس‌هایی از خوراکی‌ها و سگ بودیم. همان‌گونه که اشاره شد اولین عکسی که کرایگر منتشر کرد نیز تصویری هنری از بندر بود.

نگاهی به پست‌های اولین روز شروع فعالیت اینستاگرام

از آن زمان تاکنون عکس‌های سگ‌ها، تصاویر هنری و همچنین خوراکی‌ها بیشترین دسته‌بندی عکس‌های منتشر شده در اینستاگرام را تشکیل می‌دهد و کاربران علاقه زیادی به اشتراک گذاشتن تصاویر خود در این زمینه دارند.

بدون شک شما هم تجربه‌های خوب و جالبی از تعامل با اینستاگرام دارید، در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم در قسمت نظرات ما و سایر کاربران را از این تجربه‌های مفید باخبر سازید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      والا ایکاش شروع نمیکردن، یک سری مزایاش به کنار، الحق که خیلی هارو علاف و خیلی ابله هارو مشهور و خیلی هارو هم از راه به در کرده. من که خدا رو شکر هنوز جلوی وسوسه عضویت تو اینستاگرام سر خم نکردم و تا کارم اقتضا نکنه طرفش نمیرم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اصا تو خوب خیلی خفن بیخیال بقیه شو راه خودت رو برو

    • نگار

      جالب بود فقط هر جا عکس غذا بود نوشته بودین به همراه نوشیدنی خوشمزه یا بسیار خوشمزه !! خواستم بدونم شما مزشو از کجا فهمیدین ؟!!!!!!

    • SON OF MAN

      نگار خانم از بطري ها مشخص بود مزه اش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج