adexo3
۳۴۸۶۴۴
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

بستنی در فنجان شکلاتی

بستنی در فنجان شکلاتی به خودی خود یا همراه سس شکلات بسیار خوشمزه است. برای داشتن یک دسر ویژه, آن را داخل فنجان های توری شکلاتی سرو نمایید.

وب‌سایت آوای سلامتی: بستنی در فنجان شکلاتی به خودی خود یا همراه سس شکلات بسیار خوشمزه است. برای داشتن یک دسر ویژه, آن را داخل فنجان های توری شکلاتی سرو نمایید.

مواد لازم جهت تهیه بستنی:

  • تخم مرغ : ۱ عدد
  • زرده تخم مرغ : ۳ عدد
  • شکر دانه ریز : ۶ قاشق غذاخوری
  • شیر خامه ای پرچرب : ۳۰۰ میلی لیتر

مواد لازم جهت تهیه فنجان توری شکلاتی:

  • شکلات خالص : 100 گرم

بستنی در فنجان شکلاتی

طرز تهیه:

۱ . تخم مرغ , زرده های تخم مرغ و شکر دانه ریز را داخل کاسه ای بریزید و خوب بزنید تا به طور کامل با هم ترکیب شوند . شیر را روی حرارت بگذارید تا تقریبا جوش بیاید.

۲ . شیر داغ را کم کم به مخلوط تخم مرغ ها اضافه نمایید و با همزن بزنید . کاسه ای را روی تابه حاوی آب جوش قرار دهید و مرتب مخلوط داخل آن را هم بزنید تا به اندازه کافی سفت شود , طوری که وقتی قاشق را داخل آن نمایید , مواد به قاشق بچسبد.

۳ . شکلات خالص را به قطعات کوچک تقسیم نمایید و به مخلوط تخم مرغ داغ بیافزایید . آن را مرتب هم بزنید تا شکلات ها به طور کامل آب شوند . روی کاسه را با کاغذ روغنی نم دار بپوشانید و بگذارید مخلوط سرد شود.

۴. خامه را آنقدر بزنید تا سفت شود و فرم بگیرد , سپس آن را به مخلوط سرد شده , اضافه نمایید. مواد را داخل کیسه فریزر بریزید و به مدت ۱ تا ۲ ساعت در فریزر بگذارید تا از هر طرف حدود ۲/۵ سانتیمتر از آن یخ بزند.

۵. بستنی را داخل ظرف سردی بریزید و دوباره آن را هم بزنید تا کمی نرم شود . دوباره آن را داخل فریزر بگذارید تا سفت شود.

۶ . جهت تهیه فنجان های شکلاتی , سینی قالب کیک یزدی را وارونه نمایید. روی قالب سینی یکی در میان محافظ پلاستیکی بکشید. شکلات را آب نمایید و داخل قیف کاغذی بریزید و نوک آن را باریک قیچی نمایید.

۷ . ابتدا با شکلات یک دایره دور تا دور برجستگی قالب بریزید و سپس شکلات را به شکل خطوط مورب سر تا سر قالب ریخته و به هم متصل نمایید . تا به صورت یک فنجان توری در بیاید . شکلات را با استفاده از قیف یک بار دیگر دور قالب بریزید. بگذارید سرد شوند و خودشان را بگیرند . شکلات ها را از قالب ها جدا نمایید و پلاستیک را از آن جدا نمایید. بستنی را داخل فنجان های شکلاتی سرو نمایید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کو عکسش؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج