اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۰۶۵۱۰۱
۸ نظر
۵۰۲۰
۸ نظر
۵۰۲۰
پ

نقش فضای مجازی در خیانت زناشویی

سرهنگ سیامک محمدی، رئیس مطالعات اجتماعی پلیس تهران گفت: یکی از عواملی که در سال‌های اخیر و به‌ویژه در کلان‌شهر تهران خانواده‌ها را تهدید می‌کند موضوع خیانت‌های زناشویی است.

شرق: سرهنگ سیامک محمدی، رئیس مطالعات اجتماعی پلیس تهران گفت: یکی از عواملی که در سال‌های اخیر و به‌ویژه در کلان‌شهر تهران خانواده‌ها را تهدید می‌کند موضوع خیانت‌های زناشویی است.

تحقیقات نشان می‌دهند موضوع خیانت مختص به طبقه خاصی از افراد جامعه نیست، بلکه همه افراد متأهل در معرض آن قرار دارند. در شهر تهران که دارای تنوع بافت جمعیتی از سراسر کشور است، این موضوع در آن بیشتر نمود دارد و مشکلات عدیده‌ای را در‌مقایسه‌با دیگر شهرهای کشور به دنبال داشته است.

در برخی از موارد خیانت بین زوج‌ها به قتل نیز منجر شده است؛ خیانتی که برخی افراد دلیل آن را در مسائلی در فضای مجازی جست‌وجو می‌کنند. فضای مجازی و شبكه‌های اجتماعی می‌تواند زمینه‌ساز افزایش خیانت زناشویی و كاهش روابط بین زوجین شود. امروزه خیانت در ازدواج عامل بزرگ نارضایتی زناشویی و همچنین زمینه اصلی تعارض‌ها، ناسازگاری‌ها و یكی از برجسته‌ترین مشكلات در روابط زناشویی و طلاق زوجین به شمار می‌رود.

ظهور تكنولوژی‌های نوین ارتباطی در عصر حاضر به‌همراه تحولاتی كه در فضای مجازی به وجود آمده است، بسیاری از كاركردهای خانواده را در شهر تهران دچار اختلال كرده است؛ تحولاتی كه خود منشأ بروز دگرگونی‌های عمیق و اساسی در نوع روابط و ارزش‌های خانوادگی هستند.

از سویی دیگر ورود موج جدید وسایل ارتباطی و در‌دسترس‌بودن سهل و آسان آن برای همه افراد خانواده و عضویت در شبکه‌های اجتماعی باعث تشدید و شیوع خیانت‌های زناشویی شده است. از زمان ورود اینترنت و شبكه‌های اجتماعی به زندگی شهروندان تهرانی تا به امروز با وجود همه محاسنی که با خود به ارمغان آورده است، دغدغه و نگرانی‌هایی را نیز به خانواده‌ها و فراتر از آن سطح جامعه تحمیل کرده است.

فضای مجازی و آسیب‌های آن موضوعی اساسی است که در همه جوامع موضوعیت دارد و به جوامع، اقلیت‌ها و گروه سنی خاص محدود نمی‌شود. با توجه به اینکه کشور ما در حال گذار از جامعه سنتی به مدرنیته است؛ بنابراین در این گذر، آسیب‌های فراوانی به‌ویژه در کلان‌شهر تهران وجود دارد.

پذیرش جامعه مدرن لوازمی دارد که با آموزش به آحاد جامعه، آمادگی لازم در آنان برای مدرن‌شدن را فراهم می‌کند. خانواده از مهم‌ترین کانون‌هایی است که در این مرحله مورد آسیب قرار می‌گیرد و خیانت‌های زناشویی از‌جمله این آسیب‌ها است. در واقع فضای مجازی از‌جمله عواملی است كه می‌تواند در هدایت، تربیت، سازندگی و بالابردن شعور اجتماعی افراد و به سبب آنان رضایت زناشویی نقش مؤثری ایفا كند و برعكس آن نیز می‌تواند اتفاق بیفتد؛ یعنی اگر جهت آن، خلاف خیر و صلاح عمومی باشد، می‌تواند باعث گمراهی، انحراف، فساد، آلودگی و گاه بزهكاری و تعارضات زناشویی، كاهش رضایت زناشویی و در نتیجه خیانت زناشویی شود.

یكی از دلایل اصلی آسیب‌پذیری روابط زناشویی در استفاده از این شبكه‌ها در شهر تهران كنجكاو‌بودن در زمینه آشنایی با جنس مخالف و سردمزاجی زوجین به‌علت مشكلات و اختلاف عقیده و سلیقه است. افراد زمان‌هایی كه برای استفاده از فضای مجازی می‌گذارند، گاه بیشتر از زمان‌هایی است كه در كنار خانواده هستند؛ هرچند فرد به‌صورت فیزیكی در خانواده حضور دارد، ولی در همان زمان در شبكه‌های مجازی سیر می‌كند.

برای بهبود روابط زوجین و پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی در روابط زناشویی بهتر است نحوه استفاده از این شبكه‌ها را در خانواده‌ها هدفمند و قانون‌مدار كنیم. شرایط زندگی و كاری از عواملی است كه نقش مهمی در رابطه خارج از ازدواج دارد و جمعیت و گمنامی موجود در شهرهای بزرگ مانند شهر تهران به احتمال ایجاد این‌گونه روابط اضافه می‌كند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دقیقاا

    • ♧◇♡♤

      در بعضی از مواقع اگر همین فضای مجازی نباشه که زن و شوهر ها بیشتر به هم می پرند و مشکلشون کش پیدا میکنه
      اگر چه مطلب بالا هم درسته

    • Bndboy

      فاصله گرفتن خانواده ها از هم بواسطه فضای مجازی و البته فیلمهای هدف دار ترکی

    • سسی

      شوهرم چندوقت پیش با همین مجازی دستش رو شد وشوهو۵۵ساله با دختر۳۵ساله در حال ارتباط وردوبدل عکس بودن منم حسابی حال هردو رو گرفتم وآبروشون بردم اینم نتیجه خیانت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سسی دمت گرم.. بگوچه کردی..

      • بدون نام

        حتما اینقد بداخلاق و نامرتب بودی که شوهرت رفته سراغ یکی دیگه گرچه کارش ناپسنده ولی از خودت شروع کن

    • علی

      فضای مجازی در کل اگر درست استفاده شود بد ننیست بستگی به شعور و فرهنگ طرف دارد کسی که فاسد باشد را بایش زیاد است اما فضای مجازی سهلتر کرده است متاسفانه جامعه امروزی از نبود اخلاق به تنوع طلبی روی اوردند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باید امکانی بوجوداورند که فضای مجازی توسط پدرها کنترل شود وساعت ۱۲شب به بعد اینترنت قطع تابچهابخوابند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج