اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۱۰۳۵۲۳
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

تاثیر داروی جذام در درمان کرونا

گروهی از محققان موسسه پزشکی سنفورد آمریکا و دانشگاه هنگ‌کنگ در مطالعه‌ای مشترک دریافتند داروی جذام می‌تواند در درمان کرونا موثر باشد.

باشگاه خبرنگاران: گروهی از محققان موسسه پزشکی سنفورد آمریکا و دانشگاه هنگ‌کنگ در مطالعه‌ای مشترک دریافتند داروی جذام می‌تواند در درمان کرونا موثر باشد.

سارس-کووید ۲ ویروسی است که باعث ایجاد ویروس کووید-۱۹ می‌شود؛ این سومین سده است که از اواخر قرن ظهور کرده است. تاکنون دارو‌های متعددی برای این بیماری معرفی شده است که در مقابله با ویروس کرونا موثر بوده‌اند که کلوفازیمین نیز یکی از آن‌هاست.

در مطالعه‌ای که محققان موسسه پزشکی سنفورد آمریکا و محققان دانشگاه هنگ‌کنگ به طور مشترک انجام دادند، به اثربخشی داروی کلوفازیمین در درمان کووید-۱۹ پی بردند.

در این مطالعه محققان، کلوفازیمین را به همستر‌های دارای سارس-کووید ۲ به سایر همستر‌هایی که هنوز ویروس ندارند، تجویز کرده و سپس آن را برای درمان بیماران مبتلا به کرونا مورد استفاده قرار دادند. پس از مصرف دارو ریه‌های هر دو گروهی که محققان به آن‌ها کلوفازیمین تجویز کرده بودند، درگیری کمتری را تجربه کردند. این دارو همچنین از بروز التهاب کشنده‌ای معروف به «طوفان سیتوکین» که معمولا تحت این شرایط اتفاق می‌افتد، جلوگیری کردند.

بر اساس گزارش دکتر رن سان، نویسنده ارشد مطالعه از دانشگاه هنگ کنگ، حیواناتی که کلوفازیمین دریافت کردند، آسیب ریه و بار ویروسی کمتری داشتند؛ علاوه بر مهار ویروس، نشانه‌هایی وجود دارد که حاکی از آن است که این دارو همچنین پاسخ میزبان به ویروس را تنظیم می‌کند که وظیفه کنترل بهتر عفونت و التهاب را بر عهده دارد.

این مطالعه نشان داد کلوفازیمین با جلوگیری از ورود ویروس به سلول‌ها و ایجاد اختلال در تکثیر RNA ویروس با کووید-۱۹ مبارزه می‌کند. این دارو برای درمان جذام استفاده می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج