اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۲۳۹۲۸
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

ترس عوامل «هفت‌ سنگ» از تبعات ذكر منبع‌!

تهيه‌كننده سريال‌هاي طنز درباره اينكه يك سريال تلويزيوني تا چه ميزان مجاز به اقتباس از سريال‌هاي مطرح دنياست، اظهارنظر كرد.

خبرگزاری ایسنا: تهيه‌كننده سريال‌هاي طنز درباره اينكه يك سريال تلويزيوني تا چه ميزان مجاز به اقتباس از سريال‌هاي مطرح دنياست، اظهارنظر كرد.

محسن چگيني، تهيه‌كننده سريال‌هايي همچون «چارخونه»، «ساختمان پزشكان»، «پژمان» و مجموعه جديد «شمعدوني» با اعتقاد بر اينكه اقتباس كردن از يك سريال، فيلم يا كتاب، بحثي سليقه‌يي است، با اشاره به حاشيه‌هاي پيش آمده براي سريال «هفت سنگ»، گفت: حال به خاطر اينكه كسي سليقه‌اش اقتباس كردن از يك سريال امريكايي بوده است، نقطه ضعف و اتفاق عجيب و غريبي نيست.

وي تاكيد كرد: در همه جاي دنيا اقتباس كردن اتفاق مي‌افتد كه آن را مشابه فرهنگ خودشان به‌روز مي‌كنند و تغيير مي‌دهند و مي‌سازند. عوامل «هفت سنگ» نيز جرم نكرده‌اند. سليقه‌شان اين بوده است كه اين اتفاق بيفتد و سريال را ايراني كنند.

چگيني در بخش ديگري از اين گفت‌وگو با اشاره به اينكه سريال «هفت سنگ» از جهاتي شباهت‌هايي با سريال «خانواده مدرن» دارد و از جهاتي هم شباهتي ندارد، توضيح داد: شخصيت‌ها در دو سريال بسيار متفاوت هستند. به صورت كلي تعريف كاراكترها و شخصيت‌هاي اين دو سريال با هم متفاوت است، واقعا شبيه به يكديگر نيستند. وي همچنين ادامه داد: سريال «هفت سنگ» در هر صورت برگرفته از سريال امريكايي «خانواده مدرن» است اما يك سريال ايراني است نه امريكايي.

اين تهيه‌كننده با اشاره به سريال امريكايي «فرند» كه مشابه آن را چيني‌ها ساخته‌اند، گفت: اين اتفاق عجيبي نيست و در همه جاي دنيا اتفاق مي‌افتد.

او در پاسخ به اينكه آيا بهتر نبود اين سريال با ذكر منبع اقتباس پخش مي‌شد، اظهار كرد: بهتر است اين اتفاق بيفتد تا سوءتفاهم به وجود نيايد اما علت اينكه منبع را عنوان نكرده‌اند، شايد اين بوده است كه اگر منبع را ذكر مي‌كردند تبعاتي را به دنبال داشت. به نظرم ترس از اين تبعات بود كه منبع ذكر نشد و صلاح ديدند كه بدون ذكر منبع مناسب‌تر است.

محسن چگيني در بخش پاياني اين گفت‌وگو همچنين در پاسخ به اينكه آيا در سريال‌هايي كه تاكنون براي تلويزيون ساخته‌ايد چنين اتفاقي براي شما پيش آمده است كه منبع آن را نتوانيد ذكر كنيد؟ گفت: شايد برداشت‌هاي آزادي داشته‌ايم كه نياز به ذكر منبع نبوده است. اما هيچ‌وقت اين كار را نكرديم و اقتباس نزديك از يك كار نداشته‌ايم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج