اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۰۳۰۷۵
۳۲۹
۳۲۹
پ

رپورتاژ آگهی

چگونه در طول دورکاری خلاقیت خود را حفظ کنیم؟

خلاقیت یک امری منحصر به فرد برای هر فرد است که نیاز به پرورش دارد. برای افرادی که دورکار هستند یا از خانه کار می‌کنند روش هایی وجود دارد که می‌تواند خلاقیت آن‌ها را فعال کند، استفاده از وب اپلیکیشن های هوشمند خبری برای یافتن مطالب جدید یکی از این موارد است.

با دورکاری یا کار از خانه به علت قرار گرفتن در شرایط غیر رسمی کاری حواس پرتی‌ها و اختلالات بیشتری باعث کاهش آگاهی‌مان می‌شود، این استرس و عدم آگاهی باعث تضعیف خلاقیت می‌شود.

یک عنصر کلیدی خلاقیت، گرفتن ایده از محیط اطراف است. اما با کار کردن از خانه، کشف این جرقه می تواند دشوار باشد. ولی این بدان معنا نیست که اگر شما دورکاری می‌کنید، نمی‌توانید خلاقیت داشته باشید فقط باید تلاشی آگاهانه انجام دهید تا از منابع الهام بخش اطرافتان استفاده کنید. در ادامه به معرفی روش‌هایی برای تقویت خلاقیت هنگام دورکاری پرداخته ایم:

  1. مسیر رفت و آمد را دوباره ایجاد کنید
    شما ممکن است دفتری یا محل کاری برای رفتن نداشته باشید اما همچنان ارزش دارد که به بیرون بروید و هر روز کمی ورزش کنید، این می تواند یک پیاده روی سریع یا دوچرخه سواری به داخل شهر باشد. 
    رفت و آمد به بیرون از خانه می‌تواند شما را در معرض افراد جدید، ساختمان‌ها و مکان‌هایی با زیبایی طبیعی قرار دهد که به نوبه خود می تواند منجر به ایده های جدیدی شود که می توانید آنها را یادداشت کرده و پس از بازگشت به خانه روی آنها کار کنید.

  2. به یک کافه بروید
    نشستن در کافی شاپ یا رستوران می تواند جایگزین موثری برای دفتر کار سنتی باشد. شما افراد مختلف زیادی را خواهید دید و احتمال دارد که مکالمه‌های جالبی بشنوید. خلاقیت بسیاری از افراد وقتی با صدای محیط احاطه می‌شوند، کارآمدتر می‌شود.

    چگونه در طول دورکاری خلاقیت خود را حفظ کنیم؟

  3. شبکه خود را گسترش دهید
    تحقیقات نشان می‌دهد که داشتن شبکه‌های متنوع، خلاقیت را افزایش می‌دهد و همچنین میان تنوع دانش و خلاقیت فردی ارتباط مستقیمی وجود دارد.با یک دوست، همکار یا یکی از اعضای خانواده دیداری حضوری ترتیب دهید هر کسی که از ارائه ایده های خود لذت می برد. از طرف دیگر، می توانید در گروه‌های اختصاصی حرفه‌ی خود عضو شوید و با افراد هم حرفه خود تعامل داشته باشید. گوش دادن به آنچه دیگران روی آن کار می کنند ممکن است به شما کمک کند تا ایده جدیدی پیدا کنید. 

  4. یک فضای کار مشترک را در نظر بگیرید
    اگر به کار در یک دفتر سنتی عادت دارید، ممکن است بخواهید دوباره آن را تجربه کنید. یک فضای کار مشترک شلوغ می تواند همان فضای شلوغ یک کافه را فراهم کند. بسیاری از مردم همچنین می‌دانند که فرآیند خروج از خانه و ورود به ساختمان دیگری به تغییر مغزشان به حالتی سازنده‌تر و متمرکز بر خلاقیت کمک می‌کند.
    مزیت اصلی دیگر امکان ملاقات با افراد دیگر است. بسیاری از فضاهای کار مشترک با در نظر گرفتن انعطاف پذیری و مکالمه خودجوش طراحی شده اند. اگر میز اختصاصی ندارید، این احتمال وجود دارد که هر روز در کنار افراد مختلف بنشینید و با آن‌ها در مورد پروژه‌های خلاقانه صحبت کنید. 

  5. در خانه استراحت کنید
    اگر در کار خود به مشکل خورده اید یا ایده ندارید، اغلب بهتر است از ایستگاه کاری خود دور شوید و کار دیگری انجام دهید. هر چیزی که به شما کمک می کند ذهن خود را بازنشانی کنید و از مشغله‌ها خالی کنید. یک استراحت کوتاه اما معنادار شما را در درازمدت خلاق تر و سازنده تر می کند.

  6. برخی از رسانه های فیزیکی را در نظر بگیرید
    شاید عصر دیجیتال را پذیرفته باشید اما اگر در زمینه ای خلاقانه کار می کنید، ممکن است از یک کتاب یا گوش دادن به موزیک مورد علاقه خود الهام بگیرید. این‌ها می توانند طرز فکر شما را تغییر دهند و شما را در معرض موضوعات، داستان ها و ایده هایی قرار دهند که ممکن است قبلاً با آن‌ها برخورد نکرده باشید یا به آن‌ها فکر نکرده باشید.

  7. یک فید خلاقیت در سوشال مدیا بسازید
    شما در شبکه‌های اجتماعی به یک فید جداگانه نیاز دارید که بر علاقه شما متمرکز باشد. یک فید خلاقیت باید بر کیفیت بر کمیت متمرکز شود. بنابراین حوزه کاری خود و شبکه اجتماعی که بیشتر با آن مرتبط است را در نظر بگیرید و یک فید خلاقیت در آن ایجاد کنید که بر اشتیاق شما متمرکز باشد و برای یافتن چیزی که الهام‌بخش یا مرتبط با پروژه فعلی‌تان باشد به شما کمک کند.

    چگونه در طول دورکاری خلاقیت خود را حفظ کنیم؟

  8. یک وب اپلیکیشن هوشمند خبری را امتحان کنید
    وب اپلیکیشن‌های هوشمند خبری یکی از ساده ترین راه ها برای همگام شدن با وبلاگ ها و وب سایت های مورد علاقه شما هستند و هر زمان که آن‌ها مورد جدیدی را به اشتراک بگذارند، شما می‌توانید با خبر شوید. وب اپلیکیشن‌های هوشمند از فناوری شخصی سازی اطلاعات استفاده می کنند و اطلاعات را به صورت خیلی تخصصی گروه‌بندی و شخصی‌سازی می‌کنند و در اختیار افراد قرار می‌دهند؛ Feedly یکی از همین سرویس‌ها است که تا حد زیادی توانسته جای گوگل ریدر را پر کند.  این امر باعث می‌شود که عوامل حواس‌پرتی را از بین ببرید و چیزی را پیدا کنید که الهام‌بخش باشد یا دیدگاه تازه‌ای در مورد مشکلی که می‌خواهید با آن مقابله کنید به شما می‌دهد.

به عنوان یک مثال دیگر، اپلیکیشن flipboard با هدف دسترسی راحت برای خواندن اخبار و مطالبی که در قسمت فید شبکه‌های اجتماعی، سایت‌ها و مجلات قرار دارد مورداستفاده قرار می‌گیرد. شما با استفاده از این برنامه می‌توانید مطالب مهم را ذخیره کرده تا بعدا در اتوبوس یا مترو، آنها را به صورت آفلاین مطالعه کنید.

یک نمونه ایرانی برای طرفداران و فعالان حوزه فوتبال پلتفرم خبری میروریکس است که اخبار و نتایج ورزشی را از خبرگزاری ها و API های مختلف جمع‌آوری می‌کند و در اختیار کاربر قرار می‌دهد. هوش مصنوعی این این وب‌سایت موضوعات و اخباری که برای شما جذاب است را تشخیص داده و مطالب را با در نظر گرفتن علایقتان‌ اولویت‌بندی می‌کند و به شما نمایش می‌دهد. در نتیجه شما می‌توانید روی موضوعاتی تمرکز کنید که مربوط به مشغله فکری شما یا حرفه شما است و از آن‌ها الهام بگیرید و در وقت خود صرفه‌جویی کنید.

جمع بندی:

خلاق ماندن در حین کار از راه دور می تواند چالش برانگیز باشد، اما مطمئناً با رویکرد صحیح امکان پذیر است. در این مقاله چند نکته کاربردی برای حفظ خلاقیت در طول دورکاری آورده ایم که با پیروی از این نکات و انطباق با چالش های منحصر به فرد کار از راه دور، می توانید همچنان در شغل خود خلاق و سازنده بمانید.

 

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج