اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۰۵۸۴۱
۴۳۵۴۳
۴۳۵۴۳
پ

رپورتاژ آگهی

چگونه وسایل چوبی را نو کنیم و برق بندازیم؟

با‌توجه‌به ارزشی که این وسایل از نظر قیمت دارند و جلوه‌ای که به دکوراسیون داخلی منزل یا محل کار می‌بخشند، افراد به‌دنبال این هستند که وسایل چوبی قدیمی خود را با به‌کارگیری ترفند‌های ساده و کم هزینه نو کنند. در این مطلب به این سوال مهم پاسخ خواهیم داد که چگونه وسایل چوبی را نو کنیم؟

مقاومت چوب به نسبت مواد دیگر همچون فلز و بتن بسیار بیشتر است. همچنین ظاهر وسایل چوبی به‌ندرت یکنواخت و تکراری می‌شود. به‌همین‌دلیل استفاده از وسایل چوبی در دکوراسیون داخلی طرفداران بسیاری دارد؛ اما وسایل چوبی نیز ممکن است بر اثر جابه‌جایی و استفاده مداوم دچار آسیب‌دیدگی شوند.

چگونه وسایل چوبی را نو کنیم و برق بندازیم؟

با‌توجه‌به ارزشی که این وسایل از نظر قیمت دارند و جلوه‌ای که به دکوراسیون داخلی منزل یا محل کار می‌بخشند، افراد به‌دنبال این هستند که وسایل چوبی قدیمی خود را با به‌کارگیری ترفند‌های ساده و کم هزینه نو کنند. در این مطلب به این سوال مهم پاسخ خواهیم داد که چگونه وسایل چوبی را نو کنیم؟ بعد از مطالعه این مقاله با نحوه ترمیم رنگ وسایل چوبی و براق کردن آن‌ها آشنا خواهید شد.

رنگ کردن؛ روشی کم هزینه برای نو کردن وسایل چوبی

یکی از روش‌های رایج برای نو کردن وسایل چوبی، رنگ کردن آن‌هاست. با به‌کارگیری این روش می‌توانید با هزینه کم و ابزار ساده، سرویس خواب، کنسول، کتابخانه، میز تحریر و انواع وسایل چوبی را نو و براق کنید. در ادامه به بررسی این موضوع می‌پردازیم که چگونه وسایل چوبی را رنگ کنیم. موادی که برای رنگ‌آمیزی و براق کردن وسایل چوبی نیاز دارید شامل سمباده در اندازه‌های مختلف، رنگ مورد‌نظر، بتونه، قلم‌مو، غلطک، پارچه بدون پرز، دستکش و ماسک است.

اگر وسیله چوبی مورد‌نظر شما بدون رنگ باشد، برای انتخاب رنگ دلخواهتان آزادی عمل خواهید داشت؛ اما برای وسایل چوبی که رنگ خاصی دارند، باید از رنگ پایه یا رنگ‌های تیره‌تر استفاده کنید. کار رنگ‌آمیزی با سمباده‌کاری آغاز می‌شود. برای رنگ کردن کمد چوبی قدیمی یا هر وسیله چوبی دیگر، ابتدا سطح کار را به‌آرامی با سمباده مناسب صیقل دهید. سپس گرد‌وخاک و ریزه‌های چوب را با دستمال نمناک پاک کنید. بعد از انجام این مراحل می‌توان کار رنگ‌آمیزی را شروع کرد. برای اینکه کار رنگ‌آمیزی با دقت انجام شود، بهتر است از قلم‌موی رنگ نازک و رنگ مخصوص چوب استفاده کنید. در آخر به مدت ۷۲ ساعت وسیله چوبی را در یک محیط خشک قرار دهید تا چسبناکی رنگ از بین برود.

چگونه وسایل چوبی را نو کنیم و برق بندازیم؟

پتینه؛ روشی کاربردی و خلاقانه برای تغییر ظاهر وسایل چوبی

یک روش جذاب برای نو کردن و بخشیدن چهره جدید به وسایل چوبی، پتینه‌کاری است. شاید برای شما هم سوال باشد که «با پتینه‌کاری چگونه وسایل چوبی را نو کنیم». این روش یک فرآیند شیمیایی است که با استفاده از مواد شیمیایی همچون اسید و آهن، روی سطح چوب عمل می‌کند و باعث تغییر رنگ و بافت چوب می‌شود. این روش به‌خصوص برای تغییر ظاهر کنسول چوبی و دراور کاربرد بسیاری دارد. پتینه‌کاری به روش‌های مختلفی انجام می‌شود و اجرای این تکنیک در کارخانه با روش خانگی آن متفاوت است. برای انجام پتینه کاری در خانه، ابتدا باید وسیله چوبی را به‌خوبی تمیز کنید تا خاک، چربی یا روغن به‌طورکامل از روی سطح چوب جدا شود. سپس با استفاده از یک سمباده، سطح چوب را یک‌دست و صیقلی کنید.

بعد از سمباده‌کاری، ذرات اضافی باید با کمک یک پارچه مرطوب و بدون پرز پاک شوند. سپس یک قسمت از چوب را به‌عنوان مکان طرح‌ریزی انتخاب و با استفاده از رنگ مخصوص رنگ‌آمیزی کنید. با کمک یک قطعه پارچه، رنگ به‌طور یکنواخت روی سطح چوب پخش می‌شود. بعد از چند دقیقه، با یک پارچه خشک، اضافه پتینه را پاک کنید تا سطح چوبی صاف و بدون لکه باقی بماند. برای براق کردن چوب و محافظت از آن باید از چند لایه لاک استفاده کنید. به‌کار بردن واکس، رزین یا روغن چوب نیز باعث می‌شود تا پتینه‌کاری شما حرفه‌ای‌تر شود. مزیت پتینه‌کاری این است که علاوه‌بر نو کردن وسایل به کمک رنگ‌آمیزی، طرح جدیدی می‌توان به وسایل چوبی قدیمی اضافه کرد.

پولیش؛ راهکاری مناسب برای حذف خراش‌ها و خطوط وسایل چوبی

بعد از مدتی استفاده از میز آرایش، میز جلو مبلی، میز ناهارخوری یا سایر وسایل چوبی، سطح چوبی آن دچار خراش می‌شود و چهره سالم خود را از دست می‌دهد. پولیش کردن راهکار مناسبی برای از بین بردن این خراش‌ها و براق کردن وسایل چوبی محسوب می‌شود. اگر قصد دارید از روش خانگی پولیش کردن چوب استفاده کنید، به یک سمباده، پارچه تمیز و بدون پرز و پارافین نیاز دارید. ابتدا سطح چوب را به‌آرامی با کاغذ سمباده‌ای صیقل می‌دهیم. سپس پارافین را روی سطح چوب می‌ریزیم و با استفاده از یک پارچه نرم، پارافین را روی سطح چوب فشرده می‌کنیم. به‌این‌ترتیب وسایل چوبی براق و از آن‌ها در برابر خراشیدگی محافظت می‌شود.

روغن‌کاری؛ روشی برای برق انداختن وسایل چوبی

یکی از مهمترین دلایلی که باعث تغییر چهره و کهنه شدن وسایل چوبی می‌شود، گرد‌وخاکی است که روی آن‌ها می‌نشیند. با نفوذ گرد‌وخاک به بافت چوب، جلای اولیه آن از بین خواهد رفت. در این حالت سوالی که پیش می‌آید این است که چگونه وسایل چوبی را براق کنیم؟ روغن‌کاری یک روش مفید برای نو کردن وسایل چوبی و برق انداختن آن‌ها محسوب می‌شود. برای انجام این کار بهتر است از روغن‌های مخصوص چوب مانند روغن ساج استفاده کنید. به‌طورکلی روغنی برای روغن‌کاری وسایل چوبی مناسب است که به‌خوبی در چوب نفوذ کند.

اولین قدم برای روغن کاری چوب، تمیز کردن وسایل چوبی است. هرگونه گرد‌وخاک، لکه و چربی باید به‌خوبی از روی سطح چوب پاک شود. سپس با استفاده از یک پارچه بدون پرز کار روغن‌کاری را شروع کنید. بعد از روغن‌کاری، ظاهر وسیله چوبی شما نو و براق خواهد بود. در نهایت حداقل ۲۴ ساعت صبر کنید تا روغن به‌خوبی جذب چوب شود. بعد از گذشت این مدت، با یک پارچه تمیز و خشک چوب را تمیز کنید تا هر‌گونه روغن اضافی پاک و سطح چوب براق و صاف شود.

چگونه وسایل چوبی را نو کنیم و برق بندازیم؟

تعمیر لوازم چوبی منزل؛ لذت تغییر با کمترین هزینه

در این مقاله به این سوال پاسخ دادیم که چگونه وسایل چوبی را نو کنیم؟ قیمت وسایل چوبی روز‌به‌روز در حال افزایش است. باتوجه‌به همین موضوع می‌توان از ترفند‌هایی برای نو کردن وسایل چوبی قدیمی استفاده کنید. به‌این‌ترتیب دیگر نیاز نیست وسایل چوبی که به آن‌ها علاقه‌مند هستید و با چیدمان سایر وسایل محیط هم‌خوانی بالایی دارند، تغییر دهید. بعد از انجام این تغییرات ساده هم حس خوبی را تجربه می‌کنید و هم با صرف کمترین هزینه به نتیجه‌ای مطلوب می‌رسید.

اما در بعضی موارد ممکن است سطح آسیب و خراش‌های روی وسایل چوبی به‌حدی باشد که روش‌هایی همچون رنگ کردن وسایل چوبی با اسپری یا روغن‌کاری پاسخ‌گو نباشد. در این شرایط بهتر است که به فکر تهیه لوازم چوبی جدید و با‌کیفیت باشید. گروه تولیدی بلج با بیش از ۳۰ سال سابقه درخشان در زمینه طراحی و تولید انواع وسایل چوبی اداری و منزل، همواره در تلاش است تا بهترین‌ها را به مشتریان خود عرضه کند. کلیه محصولات این فروشگاه با قیمت بسیار مناسب و کیفیت بالا در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند. برای دسترسی به دنیای مدل‌های متنوع فروشگاه بلج، به سایت bolej.ir مراجعه کنید.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج