۱۳۳۹۵۱۳
۴۸۲۴
۴۸۲۴
پ

محتوای حمایت‌شده

لمینت دندان جلو چگونه انجام می‌شود و چه مزایایی دارد؟

لمینت دندان های جلو و هزینه آن یکی از مواردی است که افراد زیادی به دنبال آن هستند. در ادامه به بررسی عوامل تاثیرگذار بر روی لمینت دندان های جلو و هزینه آن می‌پردازیم.

بهداشت دهان و دندان اهمیت بسیار زیادی روی سلامتی دندان‌ها دارد. البته سلامتی و تمیز بودن دندان‌ها نیز مستقیماً روی زیبایی و چهره افراد تاثیر می‌گذارد. برای سالم ماندن دندان نیاز به رعایت بهداشت و مراقبت‌هایی است. در واقع باید از یک روتین مراقبت بهداشت دهانی پیروی کنید تا دندان‌های شما طول عمر بالایی داشته باشند. مسواک نزدن به موقع، خوردن قند زیاد و شکستن مواد سفت توسط دندان باعث آسیب دیدگی شدید دندان می شود. اما شما با استفاده از یک روش درمانی مناسب می‌توانید زیبایی را به دندان و صورت خود هدیه دهید. لمینت دندان یکی از موثرترین روش‌ها برای زیبایی دندان‌های آسیب دیده قسمت جلوی فک است. اکنون برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با لمینت دندان‌های جلو و هزینه آن با ما همراه شوید.

لمینت دندان جلو چگونه انجام می‌شود و چه مزایایی دارد؟

برای مشاوره با دکتر شمسایی همین حالا تماس بگیرید.

۰۲۱-۲۲۳۷۶۶۴۸

لمینت دندان چیست؟

لمینت یک روش کاملاً موثر برای زیبایی دندان‌ها است، در واقع یک روکش نازکی می‌باشد که همرنگ دندان برای بهبود زیبایی از آن استفاده می‌کنند. این روکش دندان روی دندان قرار گرفته و باعث تغییر رنگ، اندازه و حتی بهبود قسمت‌های آسیب دیده یا شکسته شده نیز خواهد شد. البته لمینت مقاومت دندان را در برابر شرایط مختلف افزایش می‌دهد. لمینت می‌تواند از جنس چینی، رزین و یا کامپوزیت تهیه شود. ما به دنبال متریالی هستیم که در برابر لکه مقاومت بیشتری داشته باشد: چرا که بعضی از جنس‌ها چنین مقاومت و تاثیرگذاری را ندارند.

لمینت دندان جلو چگونه انجام می‌شود و چه مزایایی دارد؟لمینت دندان جلو چگونه انجام می‌شود و چه مزایایی دارد؟

لمینت دندان جلو

معمولا لمینت بیشتر برای دندان‌های جلو استفاده می‌شود: چرا که دندان‌های جلویی بیشتر در معرض دید هستند و زیبایی را تحت تاثیر قرار می‌دهند. معمولا هشت دندان جلویی بیشتر در معرض آسیب دیدگی هستند و بیشتر هم زیبایی را تحت تاثیر قرار خواهند داد. اما هزینه لمینت دندان را اهداف ترمیمی و درمانی مشخص می‌کند.

همچنین اینکه چه تعداد از دندان‌های شما نیاز به لمینت دارد. گاهی ممکن است افراد تمامی دندان‌های خود را لمینت کنند و گاهی تنها یک یا دو عدد از دندان‌های آنها نیاز به لمینت خواهد داشت. البته نکات زیادی روی قیمت لمینت دندان تاثیرگذار خواهند بود. نوع لمینت تاثیر بسیار زیادی روی هزینه‌ها دارد؛ چرا که لمینت در دو نوع سرامیکی و کامپوزیتی انجام می‌شود. معمولاً لمینت‌های سرامیکی با قطر یک میلی‌متر از سرامیک خالص روی دندان جلویی قرار می‌گیرند. اما لمینت‌های کامپوزیتی ابتدا قالب‌گیری شده و بعد آن را روی مینای دندان قرار می‌دهند. این دو از نظر استحکام، ماندگاری و رنگ با یکدیگر تفاوت دارند. اما برخی دیگر از عوامل تاثیرگذار روی قیمت لمینت دندان جلویی شامل موارد زیر است:

  • میزان تراش خوردن دندان‌ها
  • قرینه سازی فرم دندان
  • نوع تراش با توجه به نوع لمینت
  • نوع مواد قالب‌گیری و کیفیت آنها
  • مدت زمان لازمه برای آماده سازی و تراش دندان

لمینت دندان جلو چگونه انجام می‌شود و چه مزایایی دارد؟

مزایا (کاربردهای) لیمنت دندان‌های جلو

برای آشنایی بیشتر با لمینت دندان جلو بهتر است برخی از کاربردهای این روش را بشناسید به همین دلیل در ادامه با برخی از مزایا و کارکردهای این روش آشنا می‌شویم:

اصلاح طرح لبخند

طرح لبخند یکی از فاکتورهای مهم زیبایی در چهره افراد است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت. منظور از طرح لبخند شکل و فرم دندان‌ها جلو در هنگام لبخند زدن است. با استفاده از لمینت دندان‌های جلو می‌توان فرم دندان‌های جلویی را تغییر داد و در نتیجه ططرح لبخند را اصلاح نمود.

رفع شکستگی و ترک خوردگی دندان‌های جلو

بسیاری افراد در طول زندگی شکستگی و ترک خوردگی دندان را تجربه می‌کنند. دندان‌هایی جلویی معمولا بیشتر در معرض این خطر هستند و شکستن آن‌ها می‌تواند تاثیر زیادی بر روی چهره افراد داشته باشد. برای از بین بردن آثار این شکستگی‌ها می‌توان از لمینت دندان استفاده کرد.

بستن فاصله بین دندان‌های جلو

وجود فاصله در بین دندان‌ها می‌تواند تحت تاثیر عوامل ژنتیکی و محیط باشد. برای از بین بردن این فاصله می‌توان از روش‌های مختلفی در دندان پزشکی استفاده کرد. استفاده از لمینت دندان‌های جلو می‌تواند این فاصله را به طور کلی از بین ببرد.

صاف کردن کج های جزئی هر دندان جلو

دندان‌های جلویی بعد از افتادن در کودکی دوباره رشد می‌کنند. رشد ریشه‌های جدید در این دندان‌ها می‌تواند باعث کج شدن دندان شود. کج شدن دندان‌ها می‌تواند در صحبت کردن و یا خوردن غذا مشکل ساز باشد به همین دلیل بهتر است با استفاده از لمینت دندان جلو کج بودن دندان را از بین ببرید.

رفع بد رنگی دندان‌های جلو

عوامل تاثیرگذار زیادی باعث تغییر رنگ دندان می‌شوند و همین تغییر رنگ لبخند شما را از آنچه که باید باشد بی کفیت‌تر می‌کند. یکی از کاربردهای مهم لمینت دندان جلو اصلاح رنگ دندان‌هاست که می‌تواند برای شما مفید باشد.

لمینت دندان جلو چگونه انجام می‌شود و چه مزایایی دارد؟لمینت دندان جلو چگونه انجام می‌شود و چه مزایایی دارد؟

اصلاح اندازه دندان جلو

در بسیاری از موارد دیده می‌شود که افراد دندان ‌های با اندازه معقول ندارنند. این مشکل تاثیر بالایی روی ظاهر افراد دارد به همین دلیل بهتر است با استفاده از لمینت دندان آن را برطرف کرد.

لمینت دندان جلو چگونه انجام می شود؟

در لمینت دندان‌های جلو ابتدا یک لایه نازک از سطح جلویی دندان برداشته می‌شود و سپس با پوشاندن آن با کاور نازک و شفاف و مواد مختلفی مانند پورسلن، کامپوزیت یا سرامیک شکل و فرم دندان دچار تغییر می‌شود. تراش خود مینای دندان باعث می‌شود افرادی که مینای دندان نازکی دارند گزینه مناسبی برای لمینت دندان نیستند.

نکات مهم برای لمینت دندان جلو

قبل از انجام لمینت دندان بهتر است برخی از نکات مهم در رابطه با این روش را بشناسید: 

  • اندازه و فرم لمینت دندان

تغییر اندازه و فرم دندان، هدف اصلی لمینت دندان جلو است. در تغییر این موارد باید توجه داشت تغییرات اعمال شده باید کاملا طبیعی و تناسب با چهره بیمار باشند.

  • رنگ لمینت دندان

یکی از نگرانی‌های مهم در انجام لمینت دندان، رنگ لمینت است. رنگ لمینت دندان باید به دندان‌های طبیعی شما نزدیک باشد و رنگ طبیعی را به نمایش بگذارد.

  • مرغوب و با کیفیت بودن جنس لمینت

بهترین لمینت دندان باید دارای کیفیت بسیار بالا باشد. این لمینت باید مقاومت لازم را داشته باشد و عمر از عرم طولانی برخوردار باشد.

هزینه لمینت دندان‌های جلو

هزینه لمینت دندان‌های جلو تحت تاثیر عوامل مختلفی است با این حال با در نظر گرفتن تمامی شرایط، می‌توان هزینه هر واحد لمینت دندان طرح لبخند را بین 7.000.000 الی 10.000.000 میلیون تخمین زد.

پس از لمینت دندان جلو چه نکات مراقبتی باید رعایت شوند؟

  • زدن مسواک و نخ دندان به صورت منظم
  • عدم مصرف دخانیات
  • عدم گاز زدن خوراکی های سفت با لمینت
  • انجام چکاپ های منظم برای لمینت های دندان
  • کاهش مصرف نوشیدنی و مواد غذایی حاوی رنگدانه

 

لمینت دندان جلو چگونه انجام می‌شود و چه مزایایی دارد؟

 

 

دندانپزشکی دکتر زهرا شمسایی

  • طراحی لبخند با کامپوزیت و لمینیت اروپایی درجه یک و لیزر
  • ترمیم درمان ریشه
  • جراحی لثه
  • پروتزهای مرغوب تضمینی
  • دندانپزشکی کودکان

لمینت دندان جلو چگونه انجام می‌شود و چه مزایایی دارد؟

برای مشاوره کلیک کنید.

لمینت دندان جلو چگونه انجام می‌شود و چه مزایایی دارد؟

همین حالا تماس بگیرید.

۰۲۱-۲۲۳۷۶۶۴۸

۰۲۱-۲۲۳۵۸۳۰۶

لمینت دندان جلو چگونه انجام می‌شود و چه مزایایی دارد؟

نمونه خدمات دندانپزشکی دکتر زهرا شمسایی و تخفیفات را از صفحه اینستاگرام دنبال کنید.

@drshamsaeiclinic

لمینت دندان جلو چگونه انجام می‌شود و چه مزایایی دارد؟

https://drzahrashamsaei.com/

لمینت دندان جلو چگونه انجام می‌شود و چه مزایایی دارد؟

سعادت آباد، سرو شرقی، مجتمع پایدار، طبقه۷، واحد ۷۰۶

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج