اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۴۵۶۸۳
۱۳ نظر
۱۶۱۷۳
۱۳ نظر
۱۶۱۷۳
پ

این سه دختر ساکنِ پارک دانشجو، ۱۸۰درجه تغییر رفتار دادند

این گزارش کاری است از خبرگزاری فارس، برترین‌ها صرفا این مطلب را بازنشر کرده و مسئولیت و موضعی نسبت به محتوای منتشره ندارد

برترین‌ها: این گزارش کاری است از خبرگزاری فارس، برترین‌ها صرفا این مطلب را بازنشر کرده و مسئولیت و موضعی نسبت به محتوای منتشره ندارد، در ابتدا وصف نویسنده متن خبرگزاری فارس از موکب دختران انقلاب و تعزیه‌ای که آنجا برپاست در پارک دانشجو را بخوانید:

«این روزها موکب دختران انقلاب طبل رسوایی‌شان را بیش از پیش به صدا درآورده تا یک بار دیگر نشان‌شان دهد امام حسین«ع» انحصاری نیست اینجا محجبه و غیرمحجبه همه عاشقانه حسینی‌اند، این‌بار وعده‌گاه دختران انقلاب پارک دانشجوست و قرار است یک ساعتی رهگذران را مهمان تعزیه کنند. تعزیه‌ای از اسرای شام. برنامه با سرودخوانی دخترانی شروع می‌شود که سن و سال‌شان به رقیه امام حسین علیه السلام می‌ماند. از همان ابتدا حلقه مردم دور موکب دختران انقلاب  تنگ و تنگ‌تر می‌شود و در این بین من بیشتر از همه حواسم به دخترانی است که گاهی از ادامه مسیر دست می‌کشند، می‌ایستند و  چنددقیقه‌‍‌ای چشم می‌دوزند به تعزیه و بعد می‌روند. بعضی‌ها هم از دور نظاره‌گرند و مهمان دورادور موکب دختران انقلاب هستند»

این سه دختر ساکنِ پارک دانشجو، 180درجه تغییر رفتار دادنداین سه دختر ساکنِ پارک دانشجو، 180درجه تغییر رفتار دادند

این بخش متن گفتگویی‌ست با بهاره جنگ روی که ظاهرا سِمَتش مدیرمسئول دختران انقلاب است، این عنوان دختران انقلاب البته بدیلی‌ست علیه آن کمپینی که مسیح علینژاد چند سال پیش راه انداخته بود، حالا خانم جنگ روی در لابه لای گفتگویش از تجربیات محجبه شدن برخی از دخترانی می‌گوید که خب خودتان بخوانید! 

«دختر خانمی دیروز مهمان موکب ما شد که حجاب درستی نداشت. وقتی دعوتش کردیم اول گارد گرفت اما چند دقیقه آمد و نشست پای تعزیه. تعزیه  که کشید به درد و دل حضرت رقیه«س» با پدرش، حالش عجیب دگرگون شد. وقتی با او حرف زدیم می‌گفت:من پدر ندارم و خوب حال رقیه را می‌فهمم. به رسم همیشه آخر تعزیه روسری متبرک به حرم امام حسین«س» را به او هدیه دادیم تا حجابش را کامل‌تر کند. انتظار نداشتیم اما با جان و دل قبول کرد و گفت:من از امام حسین«ع» خجالت می‌کشم با این حجاب»  

این سه دختر ساکنِ پارک دانشجو، 180درجه تغییر رفتار دادنداین سه دختر ساکنِ پارک دانشجو، 180درجه تغییر رفتار دادند

روایت دوم بهاره خانم؛ به دنبال ویزا و در آغوش حجاب

«خانم و آقایی مسیرشان به موکب و تعزیه ما خورد. خانم می‌گفت من و همسرم برای انجام کارهای گذرنامه‌مان رفته بودیم اما امروز انجام نشد. دلم شکسته بود و فقط دنبال روضه بودم که  یک دل سیر گریه کنم. وقتی تعزیه شما را دیدیم، اولش تردید داشتم که بیایم جلو یا نه. چون بیشتر خانم‌ها محجبه بودند و ظاهر من فرق داشت. اما با همسرم گفتیم چند دقیقه‌ای بایستیم و کربلایمان را از همین‌جا بگیریم. وقتی به او هم روسری متبرک حرم هدیه دادیم، می‌گفت که من می‌دانم انتخاب شدم. بی‌دلیل نیست که پای من را به اینجا باز کردند. قول می‌دهم به امام حسین«ع» اگر من هم زائر اربعین بشوم. دیگر این روسری و حجاب را از خودم جدا نخواهم کرد، حوصله‌اش نمی‌کشید کسی برایش از حجاب بگوید همین مخالفت‌هایش هم مسیرش را تغییر داد. حالا خودش این حجاب را هیچ‌جوره زمین نمی‌گذارد» 

آیدا، دختری که در اعتراضات محجبه شد

آیدا نصیری می‌گوید:«جریان زن، زندگی، آزادی و اغتشاشات من را مثل بعضی از بچه‌های مدرسه با جو بی‌حجابی همراه کرد. البته من از قبل بدحجاب بودم و آن زمان یکی از دبیرهای مدرسه به خاطر اتفاقاتی که پیش آمده بود و چند دقیقه‌ای را درباره حجاب با بچه‌ها صحبت می‌کرد. من یک روز خسته شدم و چون دیدگاه خوبی نداشتم به دبیرمان اعتراض کردم که چرا آنقدر درباره حجاب صحبت می‌کنی! اینجا کلاس درسه. دبیرمان با من رابطه دوستانه‌ای داشت و پای من را به این موکب دختران انقلاب باز کرد. موکبی که با مکشفه‌ها صحبت می‌کردند و حرف‌های آن ها را می‌شنیدند. خیلی از سوال و بهانه‌های دختران بی‌حجاب حرف‌ها و سوال‌هایی بود که من داشتم. آنجا به من ثابت شد که حجاب را نمی‌شود با این بهانه‌ها کنار گذاشت و مثل بعضی از دخترانی که مسیرشان به آن موکب می‌خورد حجاب را انتخاب کردم و حالا یک سال است که چادر به سر دارم»  

این گزارش البته مفصل‌تر از این بود، ما گزیده‌ای از آن را اینجا گذاشتیم.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      خبرگزاری علاف فارس

    • mehri

      برای منی که پدر ندارم و خودم باید کار کنم و خرج رهن و اجاره و خوراک و داروی مادرما دربیارم حجاب کمترین دغدغه اس....

    • ناشناس

      خب بیاییم رفراندوم بذارین و اجازه بدیم زندگی هرکی هرجور که تمایل داره تغییر کنه!

    • ناشناس

      ساندیس اش اصل بوده

    • ناشناس

      خوبه مبارکت باشه حالا بگو به من چه ربطی داره

    • ناشناس

      گزارشتان خیلی عالی بود
      کاش
      آخرش میگفتی زبان خوش چه تاثیری دارد نه تهدیدوارعاب...

    • ناشناس

      تموم شد ؟! خییییییلی تاثیر گذار بود .

    • حمید مشهدی

      خبر رو که فارس کار کنه ارزش وقت گذاشتن و خواندن نداره. این کامنت رو هم بلافاصله بعد از دیدن فارس در ابتدای مطلب نوشتم

    • مهران

      واقعا کتک چقدر تاثیر داره ،اونوقت میگن بچه رو نباید کتک زد

    • ناشناس

      آبدوغ خیاری...

    • مجید

      کنتور که نمیندازه.. همینجور ککه دروغ به هم ببافید و برو

    • یاسمن

      امام حسین هم راضی نبیست

    • ناشناس

      کاش خودتان هم تحت تاثیر قرار میگرفتید و از خجالت هم شده کمتر دروغ میگفتید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج