۱۳۷۸۴۹۵
۲۳۳
۲۳۳
پ

رپورتاژ آگهی

راهنمای آرایش صورت حرفه‌ای

آرایش صورت، قواعد و مراحل مخصوص به خودش را دارد. اگر به فکر داشتن یک آرایش حرفه‌ای و ماندگار روی پوست خود هستید، باید این قواعد و مراحل را به ترتیب و به دقت انجام دهید. عدم انجام هر یک از این مراحل، ظاهر نهایی میکاپ شما را تغییر می‌دهد.

آماده سازی پوست

یکی از مهم‌ترین نکاتی که قبل از شروع میکاپ باید به آن توجه داشته باشید، آماده سازی پوست است. حتما باید قبل از آرایش صورت، پوست خود را آماده سازی کنید تا آرایش به خوبی روی آن بنشیند و ماندگاری بالاتری داشته باشد. بهتر است روتین پوستی خود را انجام دهید. درنظر داشته باشید اگر پوست شما چرب است حتما بهترین روتین پوستی برای پوست چرب را انجام دهید. برای این کار، ابتدا پوست خود را با یک شوینده صورت مخصوص پوست خود بشویید و خشک کنید. با شستشوی صورت، تمام منافذ پوست به خوبی تمیز می‌شوند و هیچ چربی اضافه، خشکی یا لوازم آرایشی از آرایش قبلی باقی نمی‌ماند. آبرسان و مرطوب کننده بزنید و اجازه دهید به خوبی جذب پوست شما شوند.

راهنمای آرایش صورت حرفه‌ای

اگر آرایش صورت خود را برای بیرون از خانه می‌خواهید، حتما کمی کرم ضدآفتاب به پوست خود بزنید. در نهایت، چیزی که به ماندگاری بیشتر آرایش و ظاهری نهایی حرفه‌ای آن کمک می‌کند، پرایمر است. پرایمر یک محصول آرایشی برای آماده سازی پوست است. در واقع، این محصول پوست شما را برای پذیرش محصولات آرایشی آماده می‌کند و ماندگاری آن را افزایش می‌دهد.

مراحل آرایش صورت حرفه‌ای

حالا که پوست شما به خوبی برای یک آرایش صورت آماده سازی شده، می‌توانید مراحل آرایش را شروع کنید. دقت کنید که این مراحل برای آرایش روزانه نیستند و بهتر است که این مراحل را برای روزهای خاص و مهم انجام دهید.

1.کرم پودر

برای شروع آرایش، ابتدا باید از آرایش پوست خود آغاز کنید. کرم پودر را به کمک بیوتی بلندری تمیز و کمی نم‌دار به پوست خود بزنید. به جای کرم پودر می‌توانید از بهترین cc کرم استفاده کنید. در واقع cc کرم یک کرم اصلاح کننده رنگ پوست است که در ترکیباتش ضدآفتاب هم دارد. بهترین bb کرم هم جایگزین بسیار خوبی برای کرم پودر است. bb کرم‌ها، مرطوب کننده‌های رنگی هستند که کمی ضدآفتاب نیز درون خود دارند. با هر یک از این محصولات، می‌توانید آرایش صورت خود را شروع کنید. برای خرید بهترین کرم پودر  اینجا کلیک کنید.

2.کانسیلر

همان‌طور که احتمالا می‌دانید، کانسیلر یک محصول آرایشی روشن کننده و پوشاننده عیوب پوست است. زمانی که کرم پودر را به پوست خود می‌زنید، برخی قسمت‌های پوست شما ممکن است همچنان تیرگی و لک داشته باشد. این تیرگی‌ها و لک‌ها که یکی از مهم‌ترین آنها تیرگی اطراف چشم است که باید با کانسیلر پوشیده شود.

3.پنکک

استفاده از پنکک در این مرحله به نوع پوست شما و محصولاتی که استفاده می‌کنید، بستگی دارد. اگر پوست چربی دارید و محصولات مخصوص پوست چرب استفاده نمی‌کنید، پنکک می‌تواند ظاهر نهایی پوست شما را مخملی و مات کند. البته، اگر در انتخاب بهترین bb کرم یا cc کرم به خوبی دقت کنید، دیگر نیازی به استفاده از پنکک نیست.

4.کانتور و هایلایتر

شاید کمتر کسی از دو محصول کانتور و هایلایتر در آرایش روزانه خود استفاده کنند. این دو محصول به فرم‌دهی پوست کمک کرده و یکسانی رنگ پوست پس از استفاده از کرم پودر را از بین می‌برد. معمولا از کانتور برای زاویه سازی در قسمت‌های خط گونه، زیر فک، اطراف خط رویش مو و روی بینی استفاده می‌شود. همچنین، هایلایتر نیز به برجسته سازی برخی از قسمت‌های صورت مانند گونه‌ها، چانه و پیشانی کمک می‌کند. برای کانتورینگ در آرایش صورت خود می‌توانید از تصویر زیر کمک بگیرید. 

راهنمای آرایش صورت حرفه‌ای

5.رژگونه

رژگونه یکی از معروف‌ترین و مهم‌ترین محصولات آرایشی است که در برخی از مواقع، در آرایش روزانه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. از رژگونه برای رنگ دادن به گونه‌ها و زیبایی هر چه بیشتر آن استفاده می‌شود. البته، در استفاده از رژگونه دقت کنید. رنگ مناسبی را انتخاب کنید و آن را در قسمت مناسبی از صورت خود بزنید تا آرایش صورت شما کامل شود. 

6.آرایش ابرو

از آن‌جایی که این روزها، اکثر خانم‌ها از روش‌های دائمی و موقت زیبایی ابرو مانند لیفت و میکرو استفاده می‌کنند، آرایش ابرو کمتر انجام می‌شود. اگر به هر دلیلی، نقصی در ابروهای شما وجود دارد، کم پشت است یا فرم آن را دوست ندارید، با سایه یا مداد ابرو، آن را اصلاح کنید.

7.آرایش چشم

آرایش چشم یکی از مهم‌ترین مراحل آرایش صورت است که در آرایش روزانه نیز تا حدودی انجام می‌شود. در آرایش چشم، شما ابتدا باید سایه چشم بزنید. انتخاب رنگ سایه به رنگ لباس و تا حدودی رنگ پوست شما بستگی دارد. می‌توانید از فرم‌های خاص و ترکیب چند رنگ در سایه چشم خود استفاده کنید.

سپس، با خط چشم، فرم چشم‌های خود را اصلاح کرده و زیبایی آن را چند برابر کنید. اگر در کشیدن خط چشم مشکل دارید یا به طور حرفه‌ای آن را بلد نیستید، از شابلون‌های کمکی استفاده کنید. آرایش صورت به آرایش چشم شما بستگی دارد. کوچک‌ترین اشتباه در کشیدن خط چشم، چشم‌های شما را تا به تا نشان می‌دهد. در نهایت، با ریمل، مژه‌های خود را تیره و پرپشت کنید تا جلوه زیباتری داشته باشید. در هنگام استفاده از ریمل دقت کنید تا به روی پلک مالیده نشود.

8.آرایش لب

آرایش لب تقریبا از مراحل پایانی آرایش صورت است. برخی از خانم‌ها، برای آرایش لب خود تنها از رژ لب استفاده می‌کنند. این کار به تنهایی کافی نیست. شما باید با خط لب، به خوبی فرم لب‌های خود را مشخص کنید و سپس، از یک رژ لب هم رنگ با خط لب خود کمک بگیرید و روی لب خود بکشید. البته، قبل از کشیدن رژ لب، بهتر است زیرسازی با بالم لب انجام دهید تا ماندگاری رژ لب بالا رود. 

راهنمای آرایش صورت حرفه‌ای

9.مرحله نهایی آرایش صورت

مرحله نهایی که اهمیت بالایی دارد، مرحله فیکس کردن آرایش صورت است. این کار به کمک پودر فیکس یا پودر بیک انجام می‌شود و آرایش شما را تا چندین ساعت، به شکل اولیه‌اش نگه می‌دارد. با انجام ندادن این مرحله، تمام زحمات خود برای داشتن یک میکاپ حرفه‌ای را از بین می‌برید و قطعا آرایش شما بعد از چند ساعت، جلوه اولیه‌اش را از دست می‌دهد.

کلام آخر

برای انجام آرایش صورت حرفه‌ای، باید لوازم آرایشی حرفه ای و باکیفیت داشته باشید. علاوه بر این، محصولات آرایشی و پوستی باید با نوع پوست شما سازگار باشند تا آسیبی به آن وارد نکنند. برای خرید لوازم آرایشی اصل، می‌توانید به سایت رو مد باش مراجعه کرده و محصولات مورد نیاز خود را سفارش دهید. 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج