اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۷۹۱۶۱
۱۷۷۷
۱۷۷۷
پ

نوازنده پیشکسوت موسیقی درگذشت

یکی از نوازندگان و مدرسان پیشکسوت موسیقی کلاسیک که از او به عنوان بنیانگذار ارکستر مجلسی رودکی یاد می‌شد، روز بیست و نهم آذر دار فانی را وداع گفت.

خبرآنلاین: یکی از نوازندگان و مدرسان پیشکسوت موسیقی کلاسیک که از او به عنوان بنیانگذار ارکستر مجلسی رودکی یاد می‌شد، روز بیست و نهم آذر دار فانی را وداع گفت.

 به نقل از خانه موسیقی، محسن افتاده، نوازنده و مدرس پیشکسوت ساز فاگوت و بنیانگذار ارکستر مجلسی رودکی ۲۹ آذرماه ۱۴۰۲ در ۷۷ سالگی درگذشت.

مراسم تشییع این هنرمند روز جمعه اول دی از ساعت ۱۰ صبح در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار می‌شود.

محسن افتاده از ۱۲ سالگی در هنرستان عالی موسیقی که آن سال‌ها در محل کنونی تالار وحدت قرار داشت ثبت‌نام کرد و نواختن ساز فاگوت را بنابر تشخیص هنرآموزان وقت هنرستان آغاز کرد. او از اواخر سال ۱۳۴۰ بنابر دعوت حشمت سنجری، به نوازنده اول فاگوت و همکار ثابت ارکستر سمفونیک تهران بدل شد.

پس از افتتاح تالار وحدت، از افتاده برای نوازندگی فاگوت دعوت شد. این همکاری به مدت چهار سال، تا زمان تشکیل ارکستر مستقل اُپرا ادامه داشت. زنده‌یاد افتاده سال ۱۳۵۰ موفق به دریافت مدرک لیسانس از هنرستان عالی موسیقی شد. این هنرمند تا سال ۱۳۵۶ که به استخدام رادیو و تلویزیون درآمد، در هنرستان عالی موسیقی، کارگاه موسیقی رادیو و تلویزیون و هنرستان باغچه‌بان به تدریس اشتغال داشت. او در همین سال با عنوان سرپرست کارگاه موسیقی مازندران در ساری مستقر شد.

زنده‌یاد محسن افتاده، نوازندگی فاگوت بیش از ۶۰۰ موسیقی فیلم و سریال ایرانی را برعهده داشته‌ است. در کارنامه هنری او سرپرستی ارکستر مجلسی رودکی و همکاری با آهنگسازان و هنرمندانی مانند حشمت سنجری به چشم می‌خورد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج