اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۸۴۶۲۴
۷۸ نظر
۸۴۴۴
۷۸ نظر
۸۴۴۴
پ

تصویر جدیدی از نقشه ایران که خیلی‌ها را بهت‌زده کرد

انتشار نقشه میانگین معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان در خرداد ۱۴۰۲، در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی بازتاب گسترده‌ای داشت و در بین کاربران سر و صدای زیادی به پا کرده است.

برترین‌ها: انتشار نقشه میانگین معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان در خرداد ۱۴۰۲، در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی بازتاب گسترده‌ای داشت و در بین کاربران سر و صدای زیادی به پا کرده است.

کاربران با اظهار نگرانی در این‌باره، سعی در مطرح کردن دلایل این افت همگانی داشتند.

بر اساس نقشه میانگین معدل امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۲، میانگین معدل برای علوم ریاضی و تجربی ۱۱.۵ و ۱۲.۵ و برای علوم انسانی کمی پایین‌تر تخمین زده شده است. به نظر می‌رسد ضعفی که در سیستم آموزشی کشور وجود دارد موجب این تغییرات فاجعه بار است.

نقشه‌ای که به تازگی در فضای مجازی منتشر شده نگرانی‌ها را در این مورد بیشتر کرده است. چون این نقشه نشان دهنده فقر آموزشی گسترده در مناطقی است که اوضاع اقتصادی چندان مناسب نیست.

تصویر جدیدی از نقشه ایران که خیلی‌ها را بهت‌زده کرد

آمارها از اُفت دو نمره‌ای معدل دانش آموزان در امتحانات نهایی خرداد امسال خبر می‌دهد و نشان می‌دهد که در امتحان نهایی امسال فقط یک دانش‌آموز پسر رشته تجربی در کشور موفق به کسب معدل ۲۰ شده است.

مسئولان آموزش و پرورش اما مدعی هستند که یکی از دلایل افت تحصیلی دانش آموزان این است که محصلان بیشتر به سمت دروس حفظی تمایل پیدا کرده‌اند.

پژمان موسوی، روزنامه‌نگار در واکنش به نقشه پراکندگی معدل دانش آموزان نوشت: این نقشه یک زنگِ خطر است؛ نه به این دلیل که دانش‌آموزان درس نمی‌خوانند و نمرات‌شان پایین است؛ نه حتی به این دلیل که میانگین معدل امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۲ قابل مقایسه با سال‌های پیش از آن نیست. این نقشه دقیقا به این دلیل یک زنگ خطر است که دانش‌آموزانی که در مناطقِ محروم‌تر درس می‌خوانند و امکاناتِ تحصیلی کم‌تری در اختیار دارند، به دلیلِ محاسبه‌ی معدلِ امتحانات نهایی در آزمون ورودی دانشگاه‌ها، شانسِ ورودشان به دانشگاه هم کاهش یافته و امکانِ تحصیلات عالی را از دست می‌دهند. دقیق‌ترَش این‌که دانش‌آموزانی که هر روز با فقر و فلاکت روبه‌رو هستند، مردمی که مجبورند بچه‌های‌شان را برای یک لقمه نان سَرِ کار بفرستند، حالا به خاطرِ محاسبه‌ی معدل در آزمون ورودی به دانشگاه، حتی شانسِ ورود به دانشگاه را هم ندارند. باور کنید این نقشه یک زنگ خطر است…

تصویر جدیدی از نقشه ایران که خیلی‌ها را بهت‌زده کرد

طیبه موسوی، دبیر زیست شناسی در مدارس شهر تهران در این‌باره گفت:

* متغیرهای مختلفی در اُفت نمرات امتحانات نهایی دانش‌آموزان تأثیرگذار هستند از جمله کلاس‌های شلوغ مدارس دولتی عادی، به‌کارگیری معلمان فاقد تخصص و مهارت، محتوای آموزش، روش تدریس معلمان و منابع و تجهیزات در اختیار دانش آموزان و مدارس.

* برخی معلمان به ویژه در مدارس دولتی عادی به جای تدریس کتاب درسی، جزوه‌ای را که خود تهیه کرده‌اند تدریس می‌کنند این در حالی است که سوالات امتحانات نهایی فقط از کتاب درسی طراحی می‌شود و دانش‌آموز برای موفقیت در پاسخگویی باید کتاب درسی را به خوبی مطالعه کرده و مفاهیم را فهمیده باشند.

* (با اشاره به اُفت بیشتر نمرات دانش‌آموزان رشته علوم انسانی): در گفت‌وگویی که با این دانش‌آموزان داشتم، اغلب آن ها علاقه‌ای به رشته انسانی نداشتند و از سر اجبار به این رشته آمدند چون می‌خواستند به هنرستان بروند، اما به دلیل نبود ظرفیت امکان ثبت‌نام نداشتند.

* هم اکنون تعداد هنرستان‌ها در مقایسه با دبیرستان‌ها به شدت کم است چون به تجهیزات نیاز دارد و تجهیزات لازم هم بسیار گران است.  بی انگیزگی دانش‌آموزان نسبت به آینده و درگیری آن ها با فضای مجازی را از سایر عوامل موثر در افت نمرات است.

واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی در این خصوص را بخوانید:

* غزاله، دانش آموز دوره متوسطه نوشت: این نقشه را دقیق نگاه کنید آن‌وقت متوجه می‌شوید که اولویت آموزش و پرورش ما چیست؟

* سمیه هم توئیت زده است که نتایج آموزش طبقاتی و کاهش بودجه دولتی آموزش و پرورش رایگان را به وضوح ببینیم. این افراد در آینده از بسیاری از فرصت‌های کسب درآمد محروم می‌شوند. فقر خودبخود رفع نمی‌شود.

* امین هم درباره نقشه منتشر شده نظر داد: قضیه وقتی ترسناک تره که بدونید چند سال قبل مرکز برنامه ریزی منابع انسانی آموزش و پرورش از معلم ها می خواد که به عنوان بخشی از طرح ارزیابی عملکرد در امتحان نهایی شرکت کنند، میانگین نمره معلم های کل کشور هم در همین بازه ۱۱ تا ۱۲ بود.

* مرضیه هم گفته است: اگه اینجوری نبود تعجب داشت. خیلی ساده‌س. نمی‌شه شما با وضعیت نابسامان طرف باشی ولی آموزش و پرورش خوب باشه. همه‌ی افرادی که بدون حُب و بغض به وضعیت نگاه کنن متوجه می‌شن ولی خب اکثراً روشونو کردن اونور نبینن.

* رضا دیگر کاربر توئیتر می‌گوید: خیلی هم گفته شده که این نقشه مطابق نقشه فقر کشوره. مستنداتش نمی‌دونم چیه و نقشه فقر کشور رو هم نمی‌دونم کی کشیده، ولی اگه فقط یک مثال نقض برای این گزاره بخواهید، همین خراسان جنوبی.

* الهام هم در توئیتر خود نوشت: کاش گوش شنوایی باشد و نیاز رسیدگی فوری به آموزش فرزندان این سرزمین را جدی بگیرند. این اختلاف جدی بین استانها، به‌هیچ‌ عنوان قابل‌قبول نیست. نگران آینده‌ی این سرزمینم.

* حبیب هم از زهدان نوشته که این نقشه همزمان فاجعه آموزشی مناطق علی الخصوص بلوچستان را نشان میدهد.

* آرش در یک توئیت کوتاه و مختصر نوشت: فاجعه در وضعیت آینده علمی کشور!

* اکانت توئیتری «مهندس خوب» نوشت که اگر در نظام آموزشی تحول بنیادی صورت نگیره، کل این نقشه برای چندسال آینده سیاه خواهد شد. این تحول را ذیل این عناوین می‌توان طبقه بندی کرد: تغییرمحتوای کتب درسی. تغییر روشهای ناکارآمد آموزشی. بهبود وضعیت اقتصادی نابسامان معلمین و...

* توئیت مرتضی از معلمان کشورمان پایان بخش این مطلب است که با گلایه گفت: من معلمم بالای ۲۵سال سابقه دارم با اکثر پایه ها آشنایی دارم آنچه در مدارس می‌گذرد فاجعه است انگار اکثر معلمان فقط برای امتحان و کنکور درس می‌دهند و همان را هم دانش آموزان یاد نمی‌گیرند چون هیچ کدام از انگیزه‌های۳۰سال پیش برای دانش آموزان کارایی ندارد و هیچ کدام از تنبیهات ۳۰سال پیش!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهبودی

      گیلانم هم فاجعه هست چند وقت دیگه همینطور پیش برود کلاسیاه میشوذ

      پاسخ ها

      • ناشناس

        درس خوندن تنها تفریح دهه پنجاهیها بود دخترها درس می خوندند زود شوهرشون ندن.نسلهای جدید هزار جور تفریح و سرگرمی دارند من هم بودم درس نمی خوندم

    • خاکسار

      براوو!چه شکوفاییی ازآینده سازان میهن شاهدیم!از زمین وزمان وآسمان آمارها ونتایج شگفتانه!درهمه ی عرصه ها.چگونه وکجابایدازاین همه خدمات برجسته وبی نظیرمدیران عاااالی وتالی قددردانی کرد!؟

    • ناشناس

      وضعیت معدل استانها هم منطبق با نقشه فقره
      تو‌ شمال تنها استان برخوردار مازندرانه ، گلستان و گیلان و‌ حتی خراسان شمالی فقیرن
      از چهار استان آذرباییجانی اردبیل و آذرباییجان غربی فقیرن برخوردار آذرباییجان شرقی و زنجانن ، و چه اشتباهی کردن اردبیلیها که از آذرباییجان شرقی جدا شدن
      تو جنوب سراسر فقیرن جنوب مازندران نداره
      تو غرب کشور هم همینطور فقیرن به نحوی که قبلا برای کار مهاجرت میکردن تهران و کرج از دهه ۹۰ از کرمانشاه و کردستان مجبورن به قزوین مهاجرت کنن
      سوال اینجاست استانهایی مثل سمنان و قزوین که جمعیت بومیشون کمه چرا باید این تعداد شهرصنعتی و واحد صنعتی داشته باشن ، و استانهایی مثل کردستان و کرمانشاه و لرستان و حتی نزدیکتر به همون قزوین و تهران ، گیلان و گلستان و اردبیل انقدر فقر صنعتی داشته باشن چرا انقدر تبعیض ؟!

      پاسخ ها

      • ناشناس

        این فقر صنعتی و قبول دارم ولی قزوین بخشی از استان زنجان بود تا همین دهه ۷۰ ، تو قزوین ثروتمندان زنجان سرمایه گذاری کردن قزوینیا خودشون که اهل سرمایه گذاری و کار جمعی نبودن تمام سرمایه گذاران شهرصنعتی قزوین زنجانی و ترک یا تهرانی یا گیلانیایی بودن که تو گیلان بهشون مجوز سرمایه گذاری نمیدادن حالا با تهرانیا و گیلانیا کار ندارم اونا به دلیل نزدیکی به تهران یا مجوز ندادن رفتن قزوین ولی زنجانیا به تصور اینکه دارن تو شهر استان خودشون سرمایه گذاری میکنن رفتن قزوین بعد قزوینیا از زنجان جدا شدن و الان زنجان به نسبت قزوین فقر صنعتی داره و استان شدن قزوین ضربه به زنجان بود

    • ناشناس

      وقتیکه اکثرامتیازات درجامعه سهمیه ای شده وبه مقصودشان میرسند،دیگرنیازی به زحمت کشیدن ودرس خواندن نیست. وکسی هم که میخواندالفرار.

    • ناشناس

      آتیش بگیرن عاملان بی انگیزگی و پوچی بچه هامون

    • ناشناس

      علتش درنظرگرفتن معدل درکنکوردانشگاههاست امتحانات مثه کنکورشده

    • ناشناس

      نفرمایید ب غبای حضرات برمیخوره کشور گل و بلبل است

    • ناشناس

      این هیچ توضیحی ندارد جز از بین رفتن انگیزه برای فرزندانمان ... متاسفانه اطلاع رسانی ها بسیار ضعیف اند ولی جامعه ی تحصیل کرده از آمار وحشتناک هرروزی خود کشی ها و مرگ و میر جامعه ی رزیدنت و تحصیل کرده اطلاع دارند ...پس درس و نمره و کنکور دیگر کیلویی چند؟!!

    • ناشناس

      بچه های الان هم هیچی بارشون نیست
      چون از اول با نمرات خوب بد زشت اومدن دبیرستان
      حتی درس رو نمیفهمن
      فقط زندگی این دهه هشتاد نودی ها شده اینیستا

    • ناشناس

      بس ک بفکر اینده جوانان بودید امید نذاشتید ک پدر و مادر یه طرف قضیه میتونن کمک باشن طرف دیگ جامعه ست

    • ناشناس

      هیچ تاثیری نداره!!!!
      نسلی تحویل داده خواهد شد که نه میفهمه و نه میتونه بفهمه و نه میخواد بفهمه پس بدا بحال شما مسئولان!!!!!!
      دیگه سروکارتون با دهه شصت و هفتاد نیست با دههه دست پرورده خودتونه دهنتون سرویسه!!!!

    • جوکی

      شما ها ک میدونین مشکل کجاست چرا اصل ماجره رو نمیگین ..بی پولی فقر نبود امکانات نبود دلخوشی بین مردم اینده مبهم و دهها چیز دیگه...کشور ثروتمندم نباید مرد مت اینجور زندگی کنن ک این فاجعه ب بار بیاد...

    • M

      خدا رو شکر اینم از آموزش و پرورشمون .یه جایی رو نشون بدین که این دولت نابودش نکرده باشه. چه بیچاره هستن بچهای ما با یه آینده ی سیاه و نامعلوم

    • ناشناس

      از وقتی سیستم کاملا اشتباه توصیفی اومد این وضعیت پیش اومده

    • حسین خرسندی

      خب طرف که یه عالمه پول خرج کنه و مدرک هم بگیره ولی کاری نباشه که این آقا رو استخدام کنه واسه کار کردن . آدم تنش نمیخاره که پول مفت بده به اینا و بخواد درس بخونه و مدرک بگیره . درس خوندن تو ایران فقط وقت تلف کردن هس .تمام

    • شیپورچی

      هنر نزد ایرانیان است و بس ☹

    • ناشناس

      وقتی طرف همش توی فکر این است که یا دوست پسر داشته باشد یا دوست دختر داشته باشد کجا به فکر درس است

    • مرتضی

      چقدر دهه شصتی ها بدبخت هستیم با اون همه مشکلات نمرات بالاتر و دانش آموزان بهتری نسبت به نسل جدید بودیم آخرش هم بیکار شدیم

      پاسخ ها

      • ناشناس

        دهه پنجاهیها بدبخت بودند شصتیها خوش شانسند که هنوز در سالمندی اسمشون وسطه و در حال خودنمایی

      • دهه پنجاهی نسل سوخته

        چرا شما ...ها اینقدر به روضه خوندن و جلب ترحم علاقه مکندید؟ دهه پنجاهی حتی جوونی هم نکرد با این وجود این همه ترحم جلب نمی کنه.چندش آوره چندش آوره

      • ناشناس

        خوشبخت ترین نسل ایران دهه شصتیه که در بهترین شرایط اقتصادی به جوانی رسیدند مرفه ترین و لوس ترین نسل ایران با فاصله هستید

      • ناشناس

        الان شرایط اقتصادی اصلا اجازه نمیده آدم پاشو بندازه رو پاش درس بخونه شما سربازیهاتونو خریدید اونم مفت بعد سالها تو دانشگاه آزاد مشروط شدید بابا پولشو داد!!!!.بهترین اقتصادو داشتید دهه شصتیها

      • ناشناس

        کجا شرایط اقتصادی واسه ما دهه شصتیا خوب بود؟ مادرم از پارچه کهنه‌ها یه کیف درست کرده بود من و خواهرم سرش دعوا داشتیم، کاپشن من و برادرم مشترک بود تو مدرسه میزاشتش تو کشوی نیمکت من شیفت مخالف میپوشیدمش. چیزی به اسم تفریح هم نداشتیم خیلی سالا بیرون رفتن سیزده‌بدر برامون آرزو بود اما با تمام این مشکلات نه عقده‌ای بودیم و نه دردسرساز بچه‌های سربه‌راه و درسخون و امیدوار به آینده بودیم. زمانیکه نه تستی بود و نه کلاس کنکوری رتبه میاوردیم خیلیامون هم بیکاریم و نتونستیم تشکیل خانواده بدیم ما شهروندان خوبی بودیم و هستیم حکومت به بدهکاره

      • ناشناس

        شصتی ها در بهترین دوره اقتصادی دانشگاه رفتند .طبقه فقیر ربطی به شصتیهای طبقه متوسط نداره. این دهه شصتی بازی رو همین طبقه متوسط اختراع کرد که سر سرویس مدرسه و نیمکت سه نفره روضه خوند!!!!!!

      • ناشناس

        همین که فرق طبقه رو با نسل نمی فهمی یعنی بیخودی رفتی دانشگاه.بیشتر دانشگاهیان ایران بیسوادند‌.بگذریم که نسل بندی بر اساس دهه تولد هم کار بیسوادهاست

    • ناشناس

      آموزش و پرورش فقط شده پولی ... فقط دنبال تیغ زدن والدین هستند و در امر آموزش و ... هیچ کاری انجام نمی‌دهند و همه ی مدارس شده خصوصی و پولکی !!!

    • پرسپولیس

      بچه ها به درس اهمیتی نمیدن همش دنبال فضای مجازی و دوست پسر ودوست دخترن اینایی که از نظر مالی هم مشکلی ندارن درس نرمالی ندارن نمیشه همش رو گذاشت گردن فقر

      پاسخ ها

      • ناشناس

        بابا بچه پولدارا مدارس ۶یرانتفاعی بهترین معلمها رو دارن اونا معدلشون بالاتره و درسشون بهتره

    • ناشناس

      دیگه دانش آموزان انگیزه ای برای درس خواندن ندارند .حتی مدارس خاص مثل نمونه و فرزانگان

    • پودینه

      وقتی تو استان سیستان و بلوچستان بیکاری زیاده جوان ترین استان کشوره بعد استخدادمی انقدرمعلم کم میگیرن که معلم فیزیک میادتاریخ یاروان شناسی که اصلا به رشته تحصیلیش نمیخوره بایدم معدل استان هفت باشه

    • ایرانی وطن پرست

      سلام. به نظر من فقر در رتبه های بعدی قرار داره. من خودم فوق لیسانس برق دارم. دهه شصتی. کار میکردم و درس هم می‌خوندم. کتابها را به جای کیف یه کش مینداختیم دورش می‌رفتیم مدرسه. از سرویس مدارس و خیلی چیزهای دیگه که دهه شصتی ها میدانند خبری نبود. پس باید همه بیسواد بودیم.
      مشکل اینه که الان نه معلمها درس میدن نه دانش آموزان درس می‌خوانند. من خودم دو تا بچه دارم. یا سر گوشیند یا سر ایکس باکس یا سر کامپیوتر. موقع درس که میشه خودمون را باید بکشیم تا بروند بخونند

      پاسخ ها

      • ناشناس

        تو سیستان بلوچستان و گیلان و ....بعضی مدارس هنوز معلم ندارن ، اینی که شما میگید درسته بچه های دهه شصتی کلا درسخون تر و حرف گوش کن تر بودن ولی خود آموزش معلمها ، حذف نمره از مدارس در ابتدایی و ...هم موثره الان بعضی معلمها هم بلاگری میکنن ، از بچه ها چه انتظاری هست ؟!

      • ناشناس

        👌👌👌

      • ناشناس

        زمان شما وضع اقتصاد عالی بود خیلی هاتون سربازیتونو مفت خریدید کار بود تنها مشقتتون درس خواندن بود!!!!!!!

    • علیبرز

      عامل ضعف تحصیلات فقط و فقط گوشی موبایله

    • یک مغز نیمه تعطیل

      دست به دست هم بدین تا صفر چیزی نمونده صفر ابهت زیادی داره هنره

    • ناشناس

      دقیقا.با ۳۵۰۰۰با سهمیه پزشکی قبول شده ۶۰۰۰_۷۰۰۰مونده عدالت آموزشی کشکه.

    • ناشناس

      میخان بعد از بیست سال درس خوندن به پوچی برسن بزار از همین الان نخونن

    • ناشناس

      عزیزا ن این موضوع ربطی به دادن سهمیه ندارد چون مراکز علمی رها شده هستند مگر نباید انها بار علمی داشته باشندوقتی نمره کارنامه باپول داده میشود چه نیاز ی به سهمیه است

    • ناشناس

      من یک دانش اموزم امسال تازه قراره انتخاب رشته کنم معدل من در دوسال گذشته کم تر از 17 نبوده من تازه زیاد هم درس نمیخونم اما بچه هایی که کمی از من بیشتر درس میخونن معدلشون بالای 19 و حتی20 میشن نمی دونم درس خوندن بچه ها چه ربطی به دولت و مملکت داره هر کی واسه خودش تلاش میکنه منم میدونم تلاش نکنم معدلم افت میکنه اون وقتی که بچه هاتون رو هل میدید سمت فضای مجازی باید فکر اینجاشو میکردید بی لیاقتی های خانواده ها رو لطفا گردن مملکت نندازید

      پاسخ ها

      • ناشناس

        آفرین

    • ناشناس

      چون والدین متوجه شدند با درس بچه به جایی نمی رسه ،رو پیدا کردن کار و مهارت تاکید دارند تا درس خواندن بچه ها ،زمان ما اولویت درس بود الان اولویت کار و فن و مهارت هست،البته اگر بچه به بهانه مهارت وقتش رو با بازی و تلف کردن با گوشی نگذرونه

    • ناشناس

      بچه ها ذهنشون درگیر مسائل روز شده ما بچه بودیم فقط ترس درس رو داشتیم

    • ناشناس

      خداییش سهمیه فضایی برا تلاش گذاشته،یکی در اقوام ما با سطح حافظه پایین تر و سهمیه پزشک شد ،و دیگری با هوش بالا نتونست پزشکی بیاره ،اولی نمی کشه و افسرده هست ،دومی چون در جایگاه خودش نیست افسرده هست،

    • امیر

      سیستم توصیفی نمرات وزارت آموزش پرورش یک طرف
      کم بودن منبع شعوری والدین متولد دهه ۶۰ و ۵۰ که خروجیشون همچین اولادهاییه
      فقر والدین و کمبود امکانات در ۹۵ درصد ایران هم یک طرف
      میخواستم بگم زمان ما هم که توصیفی نبود نمره ها همین بود ولی استرس بیشتر بود چون احساس نفهمی میکردیم وقتی نمرمون کم میشد درنتیجه سعی میکردیم بیشتر بفهمیم تا بیشتر نمره بکیریم ولی الان ...

    • پرنیا

      تو خونه های خودتون چندتا بچه مدرسه ای هست که کاری ب بازیای کامپیوتری یا اینستا و فلان نداشته باشه؟ اینا باعث بیش فعالی و عدم تمرکز و علاقه به درس میشه
      که بازم برمیگرده به خشک و تئوری بودن سیستم آموزشی

    • حسین

      باتوجه به منابع استان خوزستان منطقه ما میتونست ثروتمندترین تو دنیا بشه اما...

      پاسخ ها

      • ناشناس

        خوزستان ثروتمنده ولی فقیره ! تو ایران برعکسه استانهایی که نفت و گاز و شیلات ، دریا و بندر دارن فقیرن استانهایی که ذاتا فقیرن نه نفت و‌گاز دارن نه دریا نخ حتی جمعیت بومی زیاد مثل قزوین و سمنان ذاتا فقیرن ولی ثروتمندن ؟

    • ایرانی

      تو هر زمینه ی ک بگیرین اوضاع وخیم هست فقط باید گریست

    • ناشناس

      چون معدل نهایی در کنکور سهم داره ،آموزش و پرورش هم دستور داده به طراح های سوال های نهایی که پدر دانش آموزان را در بیارید تا میتونید سخت بگیرید

    • آرش

      علتش بی انگیزگی دانش‌آموزان ه

    • امیر

      متاسفانه یکی از مهم ترین عاملش اینترنت و گوشی ها هستن

    • ناشناس

      وقتی دانش آموز میبینه کلی درس باید بخونه خودش و بکشه از آخر تو یه جای دورافتاده دانشگاه آزاد یه رشته ی داغون قبول میشه ولی یه دانش آموز تنبل که اصلا درس نخونده با معدل و رتبه پایین ولی با سهمیه پزشکی تهران قبول میشه دیگه انگیزه نمیمونه برای دانش آموز
      از طرفی دانش آموز زرنگ انگیزه نداره ازون طرف دانش آموز سهمیه ای هم میگه برای چی بخونم وقتی بهترین رشته و بهترین دانشگاه قبول میشم بعد نتیجه میشه این

      پاسخ ها

      • منیر

        جان من ایا همه قبول شده های خوب با این رتبه های کزایی بودن؟! بله استثنا هم ممکنه پیش بیاد ولی اصلش اینه که آموزش از اساس رسالت خودش رو از دست داده و قرار نیست هیچکی برای زندگی و اینده کشور تربیت بشه حتی والدین ، معلمین و سیستم های بالادستی هم دیگه مثل سابق مطالباتشون تربیت نسل کارامد و مفید برای کشور و جامعه نبست خیلی چیزا تاثیرگزاره مهمترینش ایدئولوژی زندگی هست که سبک زندگی غربی به همه ما تحمیل کرده

    • am

      اززمانی که چوب تر کنارگذاشته شددیگه هیچکی درس نمی خونه الانم که دگه درس خوندن شده آنلاین

    • فرهاد

      علتش بیشتر این که دوسال و نیم کرونا بود همش تو خونه بودند ضمنا درس دیگه تو این مملکت به چه دردی میخوره آخه

    • p

      اینستا همه رو نابود کرده.الان میبینی بچه 8 ساله اینستا داره.خانواده ها دیگه زورشون به بچه هاشون نمیرسه.کاش این بچه ها کمی دلشون برای خانوادههاشون میسوخت که این همه زحمت میکشن داخل این شرایط بد

    • حسن

      باسلام
      به نظرمن تدریس درمدارس خیلی متفاوت بوده باطرح سوالات چون طراحان سوال بایدباتوجه به نوع وکیفیت تدرس مدرسین سوال طرح کنندآنقدرسوالات پیچیده هستندکه خودمدرسین هم درجواب دادن عاجزهستند.

    • ناشناس

      مدرسه ما که معلم نداریم از اول سال تا حالا

    • شیپورچی

      چون تمام امکانات و بهترین معلمها برای مدارس غیر دولتی است،مدارس دولتی را بحال خودشون رها کردن حتی کم بود معلم دارن👍

    • مهرداد

      ازکوزه همان برون طراود‌ که در اوست

    • مهرداد

      این آمار را بگذارید مقابل وزیر که پاسخ گو در صحن علنی مجلس باشد اگر خدا را حاظر و ناظر میداند

    • ناشناس

      من با نظر اکثریت با احترام مخالفم این موضوع چه ربطی به فقر دارد همون استان های که به رنگ سبزند مگر بالای ۱۸ هستند ۱۰_۱۱ هم شد معدل.مکر زمان ۲۰ سال پیش فقر نبود جنگ نبود کی وضعیت اینطور بود همه چیز را قاطی نکنیم.بچه ها بی انگیزه شدند؟؟؟!!!! وا عجبا چطور برای کافه رفتن و ۲۴ ساعته داخل فضای مجازی رفتن بی انگیزه نیستند.بعضی گفتند امیدی به آینده ندارند مگر یک دهه شصتی با آن فلاکت چه انگیزه ای داشت اما تلاش کرد و ساخت اینها میخواهند همه چیز حاضر و آماده باشد عادت کردن به راحتی طلبی که آنهم همان پدر و مادر دهه شصتی خراب کرد چون خودش سختی کشید اجازه نداد بچه اش آب تو دلش تکان بخورد نتیجه شد این خانم ها آقایان همه چیز را به بی انگیزگی و فقر ربط ندهید

    • ناشناس

      من یک معلم بازنشسته در مقطع ابتدایی هستم .
      آن روزی که این ارزشیابی توصیفی آمد و نمره از بین رفت و بجای آن خوب و خیلی خوب آمد بچه ها انگیزه درس خواندنشان کم کم از بین رفت وما هم هر چه سر کلاسهای ضمن خدمت داد میزدیم که این چه خیانت بزرگیه ، هیچ فایده نداشت . حتی ما معلمان از دادن نمره دست نمی کشیدیم ولی با تهدید از طرف آموزش و پرورش بعدا مجبور شدیم نمره را کنار بگذاریم و شد اینی که شده!
      خیانت بزرگ به بچه‌ها رو طراحان این ارزشیابی توصیفی کردند!

      پاسخ ها

      • ناشناس

        دقیقا الکی به اسم استرس نمره رو حذف کرد اینم نتیجه اشوقتی بزرگتر شدن

    • ناشناس

      سرباز معلم میشماسم پارسال پنچم ابتدایی تدریس میکرد که همون هم زیادش بود امسال دبیرستان تدریس میکنه !!!!!!!!

    • ناشناس

      اول باید کتاب‌های درسی اصلاح اساسی بشه

      مطالب بدون استفاده سخت وسنگین ناکارآمد باید حذف شود.....

    • ناشناس

      بر حسودو بخیل ل

    • ناشناس

      هفته پیش یک پسربچه پایین پنجره خونه ما داشت میگفت من دوازده بگیرم خیلی راضی ام حالا مدرسه غیرانتفاعی که کیلویی نمره میدن سطح توقع این بود

    • ناشناس

      کلا این مملکت باید خرابه بشه همه چیز از نو بسازن من که مطمئنم اون روز نیستم و نسلی هم ندارم که ببینه

    • سلمان

      سلام
      البته ضعف در سیستم آموزشی که خیلی زیاده
      اما دلیل اصلی آن فضای مجازی بی در و پیکر و گوشی موبایل و ورود زود هنگام همه دانش آموزان به این فضا هست متأسفانه متأسفانه

    • ناشناس

      اینقدر ار نسل قبلی (والدین) این بچه ها بیخود در مدارس اذیت شدند و ازشون کار بیخود کشیدند که والدین هیچ انتظاری از درس بچه ها ندارند
      نسل قبلی اینقدر بیهوده تحت فشار برای نمره بودند اخرش هم همه چی شد سهمیه ... هر کسی هم واقعا چیزی بارش بود و حوصله داشت رفت خارج

    • ناشناس

      این مقصر پدر و مادرها هستند و بس . پون تمام بار مسئولیت تربیتی بچه ها را به دوش جامعه انداخته اند..

    • یاغی

      بدترین آفت نظام آموزشی همین سهمیه هاست.

      پاسخ ها

      • ناشناس

        سهمیه برای دهه شصتیها هم بود ولی معدلها انقدر پایین نبود

    • ناشناس

      اراجیفی که باید حفظ کنی و کاربردی برای زندگیت نداره و مثل 100 سال قبل آموزش داده بشه همین میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج