۱۴۰۴۵۹۰
۱۷۲
۱۷۲
پ

رپورتاژ آگهی

معرفی دستگاه بسته بندی

در سالهای اخیر، انواع دستگاه‌های بسته بندی و ماشین‌آلات بسته‌بندی توانسته‌اند نقش بسزایی در فروش و اعتبار شرکت‌های بزرگ ایفا کنند. امروزه، بسیاری از شرکت‌ها به شکل ظاهری بسته‌بندی محصولات خود توجه ویژه‌ای دارند.

 

معرفی دستگاه بسته بندی

معرفی دستگاه بسته بندی

در سالهای اخیر، انواع دستگاه­های بسته بندی و ماشین‌آلات بسته‌بندی توانسته‌اند نقش بسزایی در فروش و اعتبار شرکت‌های بزرگ ایفا کنند. امروزه، بسیاری از شرکت‌ها به شکل ظاهری بسته‌بندی محصولات خود توجه ویژه‌ای دارند.

بسته‌بندی محصولات تأثیر قابل ملاحظه‌ای در انتخاب محصولات توسط خریداران دارد و به فروش بیشتر محصول کمک می کند. همچنین، بسته‌بندی‌ها می‌توانند علاوه بر اعتبار به محصول، برای آنها نقش محافظتی نیز ایفا کنند و در موارد بهداشتی می‌توانند از محصولات در مقابل موارد بهداشتی مراقبت کنند.

ماشین‌آلات بسته‌بندی شامل دستگاه‌ بسته ‌بندی از انواع مختلف هستند که می‌توان آن‌ها را به ماشین‌آلات بسته‌بندی صنعتی، کارگاهی و خانگی تقسیم کرد.

بیان تفاوت ماشین آلات بسته بندی خانگی و صنعتی

تفاوت ماشین‌آلات بسته‌بندی صنعتی و خانگی را می‌توان در چند جنبه بررسی نمود.

کاربرد دستگاه بسته بندی

 اولین تفاوت میان این دو نوع دستگاه بسته بندی، نوع کاربرد آن‌ها است. ماشین‌آلات بسته‌بندی صنعتی به صورت کاملاً اتوماتیک ساخته و روانه بازار می‌شوند، در حالی‌که ماشین‌آلات بسته‌بندی خانگی و کارگاهی بصورت نیمه اتوماتیک و دستی ساخته و عرضه می‌شوند که از این امر می‌توان به‌عنوان تفاوت اصلی این دستگاه‌ها نام برد.

سرعت تولید و کیفیت ساخت دستگاه بسته بندی

تفاوت دیگر بین دستگاه‌های صنعتی و خانگی در سرعت تولید و کیفیت ساخت آن‌ها می‌باشد. در مقابل، دستگاه‌های صنعتی به‌دلیل اتوماتیک بودن پروسه، از سرعت بالایی برای بسته‌بندی برخوردار هستند و می‌توانند سرعت بسته‌بندی را تا حد بسیار زیادی بالا ببرند.

قیمت دستگاه‌ بسته بندی

تفاوت دیگر بین انواع دستگاه‌ بسته‌بندی صنعتی و خانگی یا کارگاهی می‌تواند در قیمت دستگاه‌ بسته بندی باشد. دستگاه‌های صنعتی با توجه به میزان حجم تولیدی و عوامل دیگری که در تولید تأثیر مستقیم دارند، از قیمت بالاتری نسبت به دستگاه‌ بسته‌بندی خانگی برخوردار هستند.

در صورت نیاز به استفاده از ماشین‌آلات بسته‌بندی، ابتدا باید نوع کاربرد و حجم کار را برآورد کرد تا بتوان بهترین نمونه دستگاه را برای کاربرد مورد نظر تهیه کرد. در این زمینه شرکت تولید ماشین آلات صنعتی فرهام پک، انواع مختلف دستگاه بسته بندی را ارائه می دهد.

معرفی دستگاه بسته بندی

دلیل استفاده از دستگاه بسته بندی

با توجه به رشد فرهنگی و سلیقه‌ای جامعه، محصولاتی که از بسته‌بندی‌های جذاب و مناسبی برخوردار باشند، به صورت گسترده مورد استقبال خریداران قرار می گیرد. قرار گرفتن محصولات در بسته‌بندی‌های جذاب می‌تواند نقش بسزایی در معرفی و القای کیفیت بالای محصول داشته باشد و در نتیجه فروش بالای محصولات شما در فروشگاه‌ها را به همراه داشته باشد.

 بر اساس تحقیقات انجام شده، می‌توان  بر این باور تاکید کرد که استفاده از بسته‌بندی‌های جذاب و با کیفیت رابطه مستقیمی با انتخاب کالا توسط خریدار دارد و همین امر می‌تواند علاوه بر حفظ کیفیت کالای بسته‌بندی‌شده، فروش کالا را نیز به شدت افزایش دهد.

مزایای استفاده از دستگاه بسته بندی

در حقیقت هیچ شرکتی در بازار وجود ندارد که از انواع دستگاه‌ بسته‌بندی و ماشین‌آلات بسته‌بندی برای بسته‌بندی محصولات خود استفاده نکند. استفاده از این ماشین‌آلات در خطوط تولید به کارفرما کمک می‌کند تا کمترین هزینه را صرف نماید.

دقت بالا در هنگام بسته‌بندی، یکی از مزایای اصلی استفاده از ماشین‌آلات بسته‌بندی می‌باشد. زیرا انجام این کار با حجم زیاد و توسط دستگاه‌های اتوماتیک، نتایج بهتری را برای کارفرما به ارمغان می‌آورد و باعث بهبود وزن و کیفیت بسته‌ها می‌شود. استفاده از ماشین‌آلات بسته‌بندی به کارفرما امکان می‌دهد تا محصولات خود را با دقت بالا و به شیوه‌ای حرفه‌ای بسته‌بندی کند.

معرفی دستگاه بسته بندی

انواع دستگاه بسته بندی

ماشین‌آلات بسته‌بندی در انواع مختلفی طراحی و تولید می شوند. از جمله مواردی که برای دستگاه بسته بندی قابل ذکر است، در ادامه بیان شده است.

دستگاه بسته‌بندی مواد گرانولی

این نوع دستگاه بسته بندی برای بسته‌بندی موادی مانند دانه‌ها، حبوبات، غلات، خشکبار و مواد دانه‌ای دیگر استفاده می‌شود.

دستگاه بسته‌بندی مواد پودری

این نوع دستگاه بسته بندی برای بسته‌بندی موادی مثل پودری، نشاسته، آرد، خمیرمایه، پودرقهوه و مواد دیگر به کار می‌رود.

دستگاه بسته‌بندی مایعات

این نوع دستگاه بسته بندی برای بسته‌بندی مواد مایع مانند آب، عصاره‌ها، روغن‌ها و شربت‌ها استفاده می‌شود.

دستگاه بسته‌بندی شیرینگ‌پک

 این نوع دستگاه‌ بسته بندی برای بسته‌بندی شیرینی‌ها و تنقلات به صورت شیرینگ‌پک و بسته‌های کوچک به کار می‌روند.

ماشین بسته‌بندی پرکن

این نوع دستگاه بسته بندی، برای پر کردن مواد به صورت اتوماتیک در بسته‌بندی‌ها و کیسه‌ها به کار می‌رود.

دستگاه بسته‌بندی توزین‌دار

این نوع دستگاه بسته بندی با استفاده از توزین، مقدار دقیقی از محصول را به درون پاکت ریخته و بسته بندی می نمایند.

 انواع ماشین‌آلات بسته‌بندی با هدف افزایش کارایی و دقت در بسته‌بندی محصولات تولید می‌شوند و می‌توانند برای صنایع مختلف از جمله صنایع غذایی، دارویی، شیمیایی و تولید محصولات مصرفی مورد استفاده قرار گیرند. در ادامه انواع دستگاه بسته بندی به صورت مفصل بیان خواهد شد.

معرفی دستگاه بسته بندی

دستگاه بسته ‌بندی سیل وکیوم

دستگاه بسته ‌بندی سیل وکیوم یکی از انواع دستگاه‌ بسته بندی، پرکاربرد جهت مواد غذایی می‌باشد. این دستگاه برای بسته‌بندی موادی همچون سبزیجات، گوشت، سالاد، ترشیجات، لبنیات، خشکبار، مواد دارویی و بهداشتی و محصولات دیگر به کار می‌رود.

 واژه "سیل" به معنای مهر و موم کردن است و دستگاه سیل کن برای پلمپ کردن دهانه‌های ظروف پلاستیکی و شیشه‌ای به‌کار می‌رود.

بررسی دستگاه بسته بندی سیل وکیوم

همانطور که بیان شد، دستگاه بسته بندی سیل وکیوم در صنعت بسته‌بندی، جهت بسته بندی ظروف یک بار مصرف به تعداد بالا مورد استفاده قرار می گیرد. در این دستگاه بسته بندی، قالب دستگاه بسته بندی به صورت خطی یا روتاری به سمت بیرون هدایت می‌شود و ظرف حاوی محصول درون قالب‌های دستگاه بسته بندی، قرار می‌گیرد.

 سپس با توجه به شاسی دستگاه بسته بندی، قالب به صورت اتوماتیک به سمت دستگاه بسته بندی، جهت پرس ظروف حرکت می‌کند و عملیات پرس انجام می‌شود. این دستگاه بسته بندی قابلیت وکیوم و تزریق گاز برای افزایش ماندگاری مواد محصولات غذایی را دارد و محصول را از هر گونه طعم یا بویی حفظ می کند.

از موارد استفاده از دستگاه بسته بندی، سیل وکیوم در صنایع غذایی، صیفی‌جات، سبزیجات خشک و تر، میوه‌جات، پروتئینی، ساندویچ و موارد مشابه می‌توان نام برد.

دستگاه بسته بندی وکیوم

دستگاه‌ بسته بندی وکیوم در صنعت بسته‌بندی به صورت کاملاً چشم‌گیری به بهبود و ایمن‌تر کردن فرآیند بسته‌بندی و محافظت از محصولات کمک کرده‌اند.

در این نوع بسته بندی، هوای درون پاکت قبل از بسته شدن کاملا خارج می شود. این نوع بسته‌بندی باعث کاهش حجم بسته‌ و سهولت در حمل و نقل آن خواهد شد و علاوه بر این، با کاهش اکسیژن درون بسته محصولات، در صورت نیاز به تزریق گاز، عمر مفید محصولات غذایی را افزایش می‌دهد و از تغییر رنگ و بوی مواد غذایی جلوگیری می‌کند.

  • دستگاه‌های وکیوم با ابعاد و ظرفیت‌های مختلف، بسته به نوع محصول تولید می‌شوند و این انعطاف‌پذیری باعث می‌شود که این دستگاه‌ها در  اکثر کارخانه‌های صنایع غذایی و بسته‌بندی استفاده شوند.
  • دستگاه بسته بندی وکیوم، قابلیت تنظیم زمان وکیوم و تزریق گاز را دارند و می‌توانند چندین، برنامه را در حافظه خود ذخیره کنند.
  • همچنین، زمان دوخت و سرد شدن بعد از عملیات دوخت براساس ضخامت پاکت محصول قابل برنامه‌ریزی و کنترل هستند.

دستگاه‌های بسته‌بندی وکیوم، در دو نوع بدون محفظه و کابینی طراحی و تولید می‌شوند. انواع دستگاه بسته بندی وکیوم بدون محفظه در دو حالت قابل طراحی هستند.

  • دستگاه‌های بسته‌بندی  بدون محفظه وکیوم عمودی

دستگاه‌های بسته‌بندی بدون محفظه وکیوم افقی (بالشتی) 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج