اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۶۶۹۶۵
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

حداکثر زمان معاملات اوراق تسهیلات مسکن

حداکثر زمان معاملات اوراق تسهیلات مسکن ۲ سال است، مردم برای خرید اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن به فرابورس یا شعب بانک مسکن مراجعه کنند، تا از خرید اوراق تاریخ گذشته در دست دلالان ضرر نکنند.

تابناک: فرابورس ايران اعلام كرد: بررسي وضعيت ارزش عرضه و تقاضاي اوراق تسهيلات مسكن كه از آبان‌ماه ۱۳۸۹در فرابورس عرضه شده و مورد خريد و فروش قرار گرفته بيانگر آن است كه در آذرماه امسال، مانند مهر و آبان عرضه اوراق از تقاضا پيشي گرفت و در شرايطي كه ارزش تسهيلات عرضه‌شده ۵۰۳ميليارد تومان بود، ارزش تقاضا از ۳۸۰ميليارد تومان فراتر نرفت كه اين مسئله مهم‌ترين عامل كاهش قيمت اوراق تسهيلات در ۳‌ماه اخير بوده است.

نكته قابل توجه درباره اوراق تسهيلات مسكن، مهلت ۲ ساله استفاده از آن است و بايد به اين نكته توجه شود كه تاريخ انتشار با تاريخ خريد متفاوت است و هم‌اكنون برخي اوراقي كه خريد و فروش مي‌شود فقط يك‌ماه اعتبار دارد؛ ضمن اينكه نماد هر سري از اوراق يك‌ماه قبل از پايان مهلت استفاده، در فرابورس بسته شده و از آن تاريخ اوراق مزبور قابليت نقل و انتقال و هبه نخواهد داشت. همچنين ارزش تسهيلات منقضي‌شده در آذرماه امسال نسبت به آبان‌ماه از ۱۰۲ميليارد تومان به ۹۲ميليارد تومان كاهش يافته اما همچنان از نرخ متوسط ۳۰ميليارد تومان در‌ماه فراتر است و به‌نظر مي‌رسد اين روند حداقل تا شهريورماه ۱۳۹۴كه بازار در هر‌ماه با ابطال ۲سري از اوراق مواجه مي‌شود، ادامه مي‌يابد.

اين گزارش مي‌افزايد، مدت اعتبار اوراق گواهي حق تقدم استفاده از تسهيلات مسكن صادره۱۳۹۰.۱۱.۱۵و ۱۳۹۱.۵.۱۵، جهت نقل و انتقال (خريد و فروش و هبه) ديروز (دوشنبه مورخ ۱۳۹۱۳.۱۰.۱۵ ) به اتمام رسيده، لذا نمادهاي معاملاتي مذكور در پايان معاملات ديروز متوقف شده است.

همچنين مدت اعتبار اوراق گواهي حق تقدم استفاده از تسهيلات مسكن صادره ۱۳۹۰.۱۱.۱۵ و ۱۳۹۱.۰۵.۱۵جهت استفاده از تسهيلات از محل آن اوراق تا تاريخ ۱۳۹۳.۱۱.۱۵ خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج