اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۷۲۵۴
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

تكاپوی كره‌ای ها برای حفظ بازار ايران

در اين رابطه دبیر کل اتاق تهران از زیان بیش از دو هزار شرکت کره‌ای در نتیجه همراهی با تحریم‌های غرب خبر داد و گفت: کره‌ای‌ها نگرانند که چین بازار این کشور را در ایران تصاحب کند.

تهران امروز: شانزدهمين نشست هيات نمايندگان دور هفتم اتاق بازرگاني تهران در حالي در غياب رئيس آن برگزار شد كه دبير كل اتاق بازرگاني تهران از ورود يك هيات تجاري كره‌اي به تهران خبر داد.

پس از همراهي سئول با تحريم‌هاي اتحاديه اروپا و آمريكا مبني بر قطع خريد نفت ايران، تهران از تحريم ورود كالاهاي كره‌اي به ايران خبر داد و همين امر موجبات نگراني تجار كره‌اي را فراهم كرد. تا جايي كه روز دوشنبه يك هيات كره‌اي براي رفع نگراني‌ها براي از دست دادن بازار ايران، وارد تهران شد تا با مذاكراتي كه در اين روزها با اتاق بازرگاني و بخش خصوصي كشور داشته باشد، اين مشكل را تا حد امكان به حداقل برساند. ايران با فروش ۴هزار ميليارد تومان لوازم خانگي كره، يكي از بهترين بازارهاي اين كشور به شمار مي‌رود و تهديد ايران براي خروج كالاهاي كره‌اي دغدغه بزرگي براي بخش خصوصي آن كشور ايجاد كرده است.

در اين رابطه دبیر کل اتاق تهران از زیان بیش از دو هزار شرکت کره‌ای در نتیجه همراهی با تحریم‌های غرب خبر داد و گفت: کره‌ای‌ها نگرانند که چین بازار این کشور را در ایران تصاحب کند.

محمد مهدی راسخ در گفت‌وگو با فارس، در خصوص ورود یک هیات کره‌ای به ایران و استراتژی بخش خصوصی درباره مواضع اخیر کره‌ای‌ها در همسویی با تحریم نفت ایران، گفت: بخش خصوصی مخالف تحریم‌های نظام سلطه است و همواره سعی دارد تا با برقراری ارتباط مناسب با شرکای تجاری کشور ارتباط بهینه‌ای را برقرار کند.

وی افزود: ما معتقدیم بخش خصوصی کشور کره نیز باید ارتباط خود را با بخش خصوصی کشور ما همچنان حفظ کند؛ چرا که در غیر این صورت بخش خصوصی کره آسیب بیشتری می‌بیند. اقتصاد کشور جمهوری کره بر پایه اقتصاد آزاد است و بخش خصوصی این کشور در پیشانی مراودات و مناسبات تجاری قرار دارد.

دبير کل اتاق تهران گفت: ایران نقش مهمی در تامین انرژی مورد نیاز صنایع کشور کره دارد و در سال‌های اخیر ۱۰ درصد انرژی اين کشور را ایران تأمین کرده است.

راسخ گفت: محور توسعه کشور کره مبتنی بر توسعه صادرات است و ما معتقدیم تحریم اخیر نفت ایران از سوی کره به دلیل فشار کشورهای غربی و آمریکا بوده است و اگر کره بخواهد از سیاست‌های تحریمی دنباله‌روی کند، زیان اقتصادی می‌بیند.

راسخ گفت: بیش از دو هزار شرکت کره‌ای به کشور ما صادرات دارند، لذا حمایت از سیاست‌های تحریمی ضربات سنگینی به آنها وارد می‌کند؛ چرا که تجار کره‌ای تحمل از دست دادن بازار ایران را ندارند. لذا باید با همفکری طرف‌های تجاری ایرانی راه فرار این معضل را پیدا کنیم.

راسخ گفت: کره‌ای‌ها نگرانند که چین بازار این کشور را در ایران تصاحب کند، لذا باید بخش خصوصی کشور کره در این خصوص آگاهی لازم را داشته باشد.

راسخ گفت: مقامات کره‌ای باید با در نظر گرفتن منافع ملی دو کشور اسیر بازی‌های سیاسی نشوند.

اتاق بازرگانی بین‌المللی تحریم‌های غرب را محکوم کرد

در نشست روز گذشته هيات نمايندگان اتاق بازرگاني تهران، رئیس اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر اینکه در اجلاس اخیر اتاق بازرگانی بین‌المللی تحریم‌‌های نظام سلطه علیه ایران محکوم شد، اظهار داشت: نباید اجازه دهیم تا تحریم‌ها توازن اقتصاد را بر هم زند، نباید اجازه دهیم نظام تک نرخی ارز به مخاطره بیفتد.

محمد نهاوندیان اظهار داشت: در اجلاس اخیر اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) تحریم نظام سلطه علیه کشورها مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در این نشست اعلام شد که تحریم‌ها در تعارض با فلسفه کار اتاق‌های بازرگانی است؛ چرا که شعار ICC تجارت آزاد است. لذا اقداماتی که در صحنه تجارت از سوی مقام‌های سیاسی اتفاق می‌افتد با روند تجارت آزاد تعارض دارد.

وی افزود: در این نشست تاکید شد تحریم حمایت معکوس از تجارت است و در تعارض با گسترش فرصت‌های تجاری بین‌المللی است.

محمد نهاوندیان اظهار داشت: به نظر می‌رسد در شرایط کنونی اتاق‌های بازرگانی باید در‌خصوص حقوق شرکت‌ها وارد عمل شوند و اجازه ندهند تا تحریم‌ها حقوق شرکت‌ها و بنگاه‌ها را تضییع کند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: نباید اجازه دهیم تا تحریم‌ها توازن اقتصاد را بر هم زند، نباید اجازه دهیم تا نظام تک نرخی ارز به مخاطره بیفتد.

وی افزود: دولت نباید به ارز ناشی از صادرات غیرنفتی کاری داشته باشد، این ارز از سوی صادرکننده با مکانیزم خاصی در اختیار واردکننده قرار می‌گیرد.



بخش خصوصي بيانيه صادر مي‌كند

نایب رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران نيز با اشاره به صدور بیانیه‌ای توسط بخش خصوصی در انتقاد از دخالت دولت در قیمت‌گذاری‌ کالاها، گفت: دولت نباید اینگونه رفتار کند.

علا میرمحمد صادقی گفت: برخی از کشورها برخلاف موازین قانونی که از جمله در نهاد بین المللی ICC نیز به صراحت بر آن تاکید شده، در موضوع تحریم‌ها علیه ایران با دشمنان ملت ایران همراه شده اند؛ در حالی که این همراهی و خیانت‌ها در ذهن ملت ایران خواهد ماند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران به موضوع قیمت‌گذاری و تعزیرات دولت که به تازگی بر شدت آن نیز افزوده شده است، اشاره کرد و افزود: اتاق بازرگانی تهران به زودی بیانیه ای در این رابطه خواهد داد.

وی تصریح کرد: نظارت بر نرخ‌ها از سوی دولت جایز است، اما آنچه که مورد نقد بخش خصوصی است، دخالت‌های دولت در قیمت گذاری کالاهاست.

این فعال اقتصادی در ادامه تصریح کرد: در مقوله قیمت‌گذاری، باید دست کمک به سوی مردم و بخش خصوصی دراز کرد، چرا که سابقه تاریخی این موضوع نشان می دهد که هرگاه از مردم کمک گرفته شده است، امور به بهترین شکل اجرا شده است.

وی اظهار داشت: اگر میان مردم و دولت، الفت برقرار شود، مشکلات بدون شک برطرف خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج