اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۷۴۳۱۵
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

پیش گویی‌های مایکروسافت از سال ۲۰۱۶

مایکروسافت به تازگی چشم انداز تکنولوژیکی خود از سال ۲۰۱۶ میلادی را منتشر کرده و در آن مدعی شده که عصری طلایی از پیشرفت های فنی را شاهد خواهیم بود.

وب‌سایت دیجیاتو - مریم موسوی: مایکروسافت به تازگی چشم انداز تکنولوژیکی خود از سال ۲۰۱۶ میلادی را منتشر کرده و در آن مدعی شده که عصری طلایی از پیشرفت های فنی را شاهد خواهیم بود.

پیش بینی های صورت گرفته در این چشم انداز از سوی جمعی از پژوهشگران این شرکت مطرح گردیده و در ادامه قصد داریم نگاهی گذرا داشته باشیم به برخی از آنها.

پیش گویی‌های مایکروسافت از سال 2016

برخی از این پیش بینی ها دنبال کننده پیشرفت های تکنولوژیکی کنونی هستند و از آن جمله می توان به تسریع پردازش زبان طبیعی انسان توسط ماشین ها، شبکه های عصبی و توسعه کلاود اشاره نمود.

یکی از این پیش گویی ها اما به مرسوم شدن «طراحی، حاشیه نویسی و یادداشت برداری روی دستگاه های دیجیتالی با استفاده از استایلوس ها» اشاره دارد که این مورد احتمالا باعث شگفی شما خواهد شد.

این شرکت ساکن ردموند در پیش بینی سال ۲۰۱۶ خود سورنی هم به اپل زده که بعد از سال ها مقاومت در برابر ایده استفاده از استایلوس ناگهان تصمیم گرفت یکی از همین قلم ها را برای آیپد پرو طراحی کند و این در حالی است که مایکروسافت و سامسونگ از مدت ها قبل به چنین ایده ای رسیدند.

اما جالب است بدانید که کوپرتینویی ها نام استایلوس را بر آن ابزار نگذاشتند و در عوض ترجیح دادند که از نام «قلم» گرافیکی برای آن استفاده نمایند.

یکی دیگر از اظهار نظرهای عجیب و غریبی که در این چشم انداز آمده «کاهش قابل توجه در پیچیدگی و افزایش ارزش و آزادی است که به کاربران امکان می دهد روی مقوله ای تمرکز نمایند که بیشترین اهمیت را دارد و آن چیزی نیست جز تشخیص پتانسیل های انسانی شان تا بیشترین میزان ممکن.»

جالب است بدانید که یکی از پژوهشگران مایکروسافت پیش بینی کرده، عصر اسباب بازی های دیجیتالی و منسوخ شدن های برنامه ریزی شده نیز به سر می آید. اما اگر اینطور باشد چطور شرکت هایی مانند مایکروسافت می خواهند بدون همین منسوخ شدن های برنامه ریزی شده پول در بیاورند؟

برای نمونه، زمانی را در نظر بگیرید که محصولی طول عمر اندک بیشتری در قیاس با کالاهای هم رده اش دارد. مثلا آیپد را تصور کنید که اگر عمرش از چیزی که هست بیشتر شود، افت فروشی دست کم ۲۰ درصدری را تجربه خواهد کرد.

در نهایت هم به این پیش بینی شگفت انگیز می رسیم که می گوید ۲۰۱۶ سالی خواهد بود که در آن «دنیا به پتانسل های فناوری برای کمک به پیشگیری از انقراض هولوسن و نحوه پایش، الگوسازی و مدیریت حیات روی زمین پی خواهد برد».

اما جالب ترین پیش بینی صورت گرفته شاید این باشد: گفتگوهای آنلاین ما به تدریج از طریق دستیارهای دیجیتالی انجام خواهند گرفت که کمک می کنند بخندیم و به شکل بهینه تری از زمان استفاده نماییم.

بله آنطور که مایکروسافت ادعا می کند، در سال جدید، ما دستیارانی برای صحبت کردن خواهیم داشت، صداهای ضعیفی که ما را از بیان کردن کلمات و عبارات ناخوشایند بر حذر خواهند داشت، تشویق مان می کنند که بهتر و بیشتر کار کنیم، ورزش و تمرینات بدنی بیشتری را انجام دهیم و هیچگاه با ارسال پیام یا ایمیل های آزاردهنده باعث رنجش خاطر دیگران نشویم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج