اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۷۵۱۲۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

کودکی هنوز در «پرویز» زنده است

یک سال از بروز عارضه مغزی «پرویز کلانتری» گذشت؛ اتفاق تلخی که جامعه هنرهای تجسمی ایران را از وجود گرم تصویرگر محبوب و شوخ‌طبع خاطره‌های دهه‌ی ۶۰ محروم کرده است.

خبرگزاری ایسنا: یک سال از بروز عارضه مغزی «پرویز کلانتری» گذشت؛ اتفاق تلخی که جامعه هنرهای تجسمی ایران را از وجود گرم تصویرگر محبوب و شوخ‌طبع خاطره‌های دهه‌ی ۶۰ محروم کرده است.

یک سال پیش بود که پرویز کلانتری - هنرمند پیشکسوت نقاشی و تصویرگری - به‌دلیل عارضه‌ی مغزی به بیمارستان منتقل و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد. ۱۰ روز پس از این اتفاق، چند لخته خون در قلب کلانتری گرفتگی ایجاد کرد و روند درمان و بستری شدنش در بیمارستان طولانی‌تر شد.

پس از به ثبات رسیدن وضعیت او، با نظر پزشکان معالج، به خانه منتقل و قرار شد، مراقبت و پرستاری از این هنرمند در خانه‌اش ادامه یابد. با گذشت یک سال از این اتفاق و بستری شدن کلانتری در خانه‌اش، هنوز وضعیت این هنرمند تغییر نکرده و ثابت مانده است.

کودکی هنوز در «پرویز» زنده است

کلانتری هنرمندی است که نقاشی‌هایش در کتاب‌های درسی، در خاطر بسیاری از ایرانی‌ها مانده است. او تصویرگر داستان‌های آشنای «روباه و زاغ»، «حسنک کجایی؟»، «کوکب خانم» و «دهقان فداکار» برای بچه‌های دهه‌ی ۶۰ است. او به‌جز نقاشی و تصویرگری، داستان‌نویسی و روزنامه‌نگاری را نیز تجربه کرده و فعالیت‌های هنری مختلفی را در کارنامه‌اش به ثبت رسانده است.

این هنرمند متولد سال ۱۳۱۰ و دانش‌آموخته‌ی دانشکده‌ی هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. مدیریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شرکت در نمایشگاه‌های گروهی و انفرادی متعدد در داخل و خارج از ایران و انتشار چند مجموعه داستان، بخشی از فعالیت‌های کلانتری است. همچنین یکی از آثارش در فهرست تمبرهای ویژه‌ی سازمان ملل به چاپ رسیده و تابلوی مشهور «شهر ایرانی» او در مقر سازمان ملل در نایروبی قرار دارد.

فرح یوسفی - همسر پرویز کلانتری - درباره‌ی ویژگی‌های شخصیتی این هنرمند اظهار کرد: هنوز هم وقتی کسی برای دیدن پرویز می‌آید، او با وجود وضعیتی که دارد با چشمانی مهربان و صورتی پر از لبخند به او نگاه می‌کند. درک بسیار بالا و هوش زیاد، ویژگی‌های شخصیتی پرویز هستند که هنوز هم آن‌ها را حفظ کرده است. من تا به حال کسی را مانند او متواضع و مهربان ندیده‌ام.

او ادامه داد: هنوز هم کودکی در وجود پرویز زنده است و به نظر من، بهترین ویژگی هر انسانی به‌جز این، چیز دیگری نمی‌تواند باشد.

یوسفی همچنین درباره آخرین وضعیت جسمی کلانتری گفت: وضعیت همسرم از زمان بروز عارضه مغزی تغییر نکرده است. حتی تصاویر اسکن سرش را برای پروفسور سمیعی - جراح بنام مغز و اعصاب - هم فرستادیم و ایشان اعلام کردند که کار دیگری نمی‌توان برای پرویز کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج