اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۵۹۲۴۴
۱ نظر
۵۰۱۴
۱ نظر
۵۰۱۴
پ

جنگ افزار رباتیک جدید ارتش آمریکا

تفنگداران نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا در حال تست سیستم رباتیک جدیدی هستند که علاوه بر حسگرها و دوربین های مختلف، می تواند به مسلسل نیمه سنگین M۲۴۰ نیز تجهیز شود.

وب سایت دیجیاتو - حمید مقدسی: تفنگداران نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا در حال تست سیستم رباتیک جدیدی هستند که علاوه بر حسگرها و دوربین های مختلف، می تواند به مسلسل نیمه سنگین M۲۴۰ نیز تجهیز شود. این ارابه مرگ «سیستم رباتیک مسلح ماژولار پیشرفته» نام دارد که به اختصار به آن MAARS می گویند.
جنگ افزار رباتیک جدید ارتش آمریکا

هفته قبل سربازان پیاده نظام گردان سوم از هنگ پنجم ارتش آمریکا این وسیله را با موفقیت در «کمپ پندلتون» آزمایش کردند. در مرحله بعد تا پایان ماه جاری میلادی، محصول فوق به سایت آموزشی صحرایی واقع در شهر «29 پالمز» ایالت کالیفرنیا منتقل می شود تا در آنجا با گلوله های واقعی آزموده شود.

در صورت موفقیت آمیز بودن آزمایشات، MAARS می تواند جوخه 12 نفری پیاده را که معمولاً اسحله سبک به همراه دارند، تکمیل نماید و گلوله های 7.62 میلیمتری NATO را با استفاده از مسلسل M240B به سمت اهداف مورد نظر شلیک نماید.

ربات مورد بحث قابل کنترل تا 400 گلوله را با خود حمل کرده، ضمن اینکه به جای مسلسل می توان روی آن نارنجک انداز 40 میلیمتری نیز نصب کرد. سرعت MAARS به 7 مایل در ساعت می رسد که البته برای همراهی سربازان پیاده کافی به نظر می رسد، ضمن اینکه مدت زمان عملکرد مداوم آن 8 تا 12 ساعت خواهد بود.

البته این جنگ افزار هنوز محدودیت هایی نیز دارد. مثلاً عملکرد آن کاملاً مستقل نبوده و فشنگ گذاری در آن به صورت دستی انجام می شود. همچنین ناهمواری های شدید در زمین باعث توقف آن خواهد شد.

لازم به ذکر است MAARS تنها یکی از فناوری های متعددی است که در آزمایشگاه نبرد ارتش ایالات متحده توسعه یافته. آنها در راستای دستیابی به اهداف بلندپروازانه ی خود در سال 2025 تجهیزات گوناگونی همچون وسایل پشتیبانی زمینی کاملاً مستقل، پهپادهای متعدد در مقیاس کوچک، و تجهیزات حمله هوایی دقیق با قابلیت حمل فردی را در دست ساخت دارند.

در همین راستا بد نیست بدانید که MAARS برادر بزرگ تری نیز دارد. این ربات نسبتاً سنگین که RVM/CART نام دارد، تقریباً 5 برابر MAARS وزن داشته و مسلسل سنگین M134 را حمل می کند. در ادامه تصاویر این ربات جدید ارتش ایالات متحده آمریکا و نمونه بزرگ تر آن را می بینید.
جنگ افزار رباتیک جدید ارتش آمریکا
جنگ افزار رباتیک جدید ارتش آمریکا
جنگ افزار رباتیک جدید ارتش آمریکا
جنگ افزار رباتیک جدید ارتش آمریکا
جنگ افزار رباتیک جدید ارتش آمریکا
جنگ افزار رباتیک جدید ارتش آمریکا

جنگ افزار رباتیک جدید ارتش آمریکا
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اونوقت شما همش سانسور کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج