۳۶۵۶۱۵
۴ نظر
۵۰۳۴
۴ نظر
۵۰۳۴
پ

مشخصات فنی کلاشنیکف‌هایی جدید ایران

بر اساس گزارش‌های منتشر شده ایران سلاح کلاشنیکف‌ ۱۰۳ را از روسیه خریداری کرده تا در اختیار نیروهای مسلح قرار بگیرد.

خبرآنلاین: بر اساس گزارش‌های منتشر شده ایران سلاح کلاشنیکف‌ ۱۰۳ را از روسیه خریداری کرده تا در اختیار نیروهای مسلح قرار بگیرد. AK-۱۰۳ که برای به کارگیری نیروهای نظامی وارد کشور شده اما چه مشخصات فنی دارد؟


مشخصات فنی کلاشنیکف‌هایی جدید ایران

كلاشنيكف ۱۰۳ يكي از كارآمدترين اعضاي اعضاي خانواده كلاشنيكف است كه به صورت مستقيم از سازنده اصلي آن يعني روسيه خريداري شده است. كلاشنيكف يا آن طور كه در ايران به کلاشینکوف يا كلاش مشهور است ديگر خودش را به خوبي در جهان ثابت كرده و يكي از از پر استفاده ترین تفنگ های خودکار در جهان است و بيشترين فروش را دارد. AK-۱۰۳ توانايي شليك ۶۰۰ گلوله در دقيقه را دارد كه امتياز مهمي به حساب مي‌آيد.


مشخصات فنی کلاشنیکف‌هایی جدید ایران

آکا-۴۷ که از فشنگ ۳۹×۷٫۶۲ استفاده می‌کند که توسط میخائیل کلاشنیکف در جریان جنگ جهانی دوم با الهام از اولین تفنگ تهاجمی جهان یعنی اس‌تی‌جی-۴۴ طراحی شد. در سال‌های بعد تغییرات زیادی بر روی این سلاح صورت گرفت و در دهه ۱۹۶۰ آکاام (کلاشنیکف مدرن) و در سال ۱۹۷۴ آکا-۷۴ که کالیبر آن به ۵٬۴۵ کاهش پیدا کرده و از فشنگ ۳۹×۵٫۴۵ استفاده می‌کند، در ارتش شوروی جایگزین آن شد. از سال ۱۹۹۱ آکا-۷۴ام سلاح سازمانی امروزین روسیه انتخاب شده و از دهه ۱۹۹۰ ساخت سری آکا-۱۰۱ این اسلحه که از کالیبرهای دیگر استفاده می‌کند آغاز شد. در AK-۱۰۳ بار ديگر از كاليبر مشهور ۳۹×۷٫۶۲استفاده شده است. كارآمدي اين سلاح به ويژه در شرايط جوي مختلف باعث شده تا در نیروهای عملیات ویژه روسيه(Special Operations Forces) و همچنین در نیروهای ویژه پلیس روسیه (Special Police Groups) نیز به کار گرفته شود.


مشخصات فنی کلاشنیکف‌هایی جدید ایران

پایه طراحی بر اساس AK-۷۴M قرار دارد و عمده بدنه سلاح از جنس پلیمر و قطعات پلاستیکی ساخته شده است. استفاده از همان كاليبر AK-۷۴M براي نيروهاي مسلح ايران كه سابقه طولاني در استفاده از اين سلاح دارند مهم به حساب مي‌آيد.

AK-۱۰۳ وزنی در حدود ۳ کیلو و ۶۰۰ گرم داشته و طول آن ۹۴۳ میلی متر است. نواخت تیر آن ۶۰۰ گلوله در دقیقه و سرعت دهانه گلوله در آن ۷۱۵ متر بر ثانیه است. برد موثر آن در حدود ۵۰۰ متر است. این سلاح در بازار صادرات نیز حضور داشته و به هندوستان، لیبی و عربستان صادر شده است. ونزوئلا خط تولید این سلاح را از روسیه خریداری کرده است و از آن به عنوان سلاح سازمانی ارتش خود استفاده می کند. مدل AK-۱۰۴ در حقیقت مدل کارابین AK-۱۰۳ است که با وزنی در حدود سه کیلو و ۲۰۰ گرم، طول ۸۲۴ میلی متر و نواخت تیر ۶۰۰ گلوله و سرعت دهانه ۶۵۰ متر بر ثانیه به بازار عرضه شده است.


مشخصات فنی کلاشنیکف‌هایی جدید ایران

مدل AK-۱۰۳ قابليت نصب انواع دوربين‌ها از جمله دوربين ديد در شب و همچنين پرتابگر نارنجك را فراهم مي‌كند. پوشش محافظ بدنه اسلحه به شكلي است كه حداكثر مقاومت را به ويژه براي بخش‌هاي فلزي مهيا مي‌كند. روسیه، هند، ونزوئلا، لیبی، نامیبیا و اكنون ايران دارندگان رسمی این سلاح هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      انصافا خودتون متوجه شدید چی نوشتید؟؟

    • جواد

      بازم اسلحه عهد تیرکمان سنگی کلاشنیکوف

    • بدون نام

      روسیه و آمریکا دارن ربات جنگی میسازن ما تازه داریم میریم

      کلاش میخریم

    • بدون نام

      بالاترین سلاح غیرت و ایمان است .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج