اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۱۲۹۴۹
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

ائتلاف ضدداعش:

عملیات موصل متوقف شد

سخنگوی آمریکایی ائتلاف ضدداعش می‌گوید عملیات ارتش عراق برای آزادسازی شهر موصل، برای تثبیت دستاوردهای چند روز گذشته، فعلاً متوقف شده است.

خبرگزاری فارس: «جان دوریان» سخنگوی عملیات عزم قاطع یا همان ائتلاف ضدداعش امروز در میان خبرنگاران، آخرین وضعیت مبارزه با تروریست‌ها در عراق را به اطلاع ارباب جراید رساند.

دوریان گفت که نیروهای کرد در عملیات آزادسازی موصل حضور فعال دارند و در محورهای مربوط به خود، پیش‌روی‌هایی داشته‌اند و حالا تمرکز خود را بر روی پاکسازی مناطق آزاد شده از لوث وجود عوامل داعش متمرکز کرده‌اند.

ژنرال آمریکایی گفت که داعشی‌ها برای تحکیم مواضع خود در موصل، به کندن تونل روی آورده‌اند که در حملات جنگنده‌های ائتلاف در حین عملیات موصل، تا کنون ۴۶ تونل تخریب شده است.

دوریان به ماجرای به آتش کشیده شدن معدن سولفور توسط داعشی‌ها برای جلوگیری از پیش‌روی نیروهای عراقی در جنوب موصل هم پرداخت و گفت که این آتش تحت کنترل است ولی کماکان زبانه می‌کشد.

سخنگوی ائتلاف ضدداعش گفت که داعشی‌ها در موصل از مردم به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند تا جلوی پیش‌روی ارتش عراق را بگیرند.

وی ادامه داد: «حتی در یک مورد دیده شد که داعشی‌ها حدود ۵۰ خوردو را برای انتقال مردم به یک جبهه برای استفاده از آنها به عنوان سپر انسانی آماده کرده بودند که حملات هوایی ما، بین ۴۰ تا ۴۵ دستگاه از این خودروها را نابود کرد.»

ژنرال دوریان به خواسته کشورهای منطقه برای نابودی داعش در موصل و جلوگیری از فرار آنها به دیگر نقاط خارومیانه به خصوص سوریه هم اشاره کرد و مدعی شد «اجازه نمی‌دهیم داعشی‌ها آب شوند و در زمین فرو بروند.»

سخنگوی ائتلاف ضدداعش از متوقف شدن عملیات ارتش عراق در موصل هم خبر داد و گفت:‌«انتظار داریم نیروهای عراقی مجدداً پس از پاکسازی مناطق آزاد شده از وجود داعشی‌ها و کسب اطمینان از ناممکن شدن بازگشت نیروهای داعش به این مناطق، مجدداً پیش‌روی را از سر بگیرند.»

جان دوریان به عملیات ائتلاف در سوریه هم اشاره کرد و در خلال آن، از اجرای یک عملیات خطرناک توسط جنگنده‌های روسیه خبر داد.

دوریان گفت که در مورخه ۱۷ اکتبر (دوشنبه ۲۶ مهر) جنگنده‌های آمریکایی برای جلوگیری از برخورد با یک فروند جنگنده روسی، مسیر خود را به سرعت تغییر داده‌اند.

انتهای پیام/ع
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج