اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۱۶۵۰۳
۶ نظر
۵۰۰۵
۶ نظر
۵۰۰۵
پ

ناصری: جامعه پذیرای قالیباف نخواهد بود

به نظر می رسد با کنار کشیدن احمدی نژاد در دوره بعدی این جریان نامزد جدی نخواهد داشت و طبیعتا جریان معتدل اصولگرایی کنار روحانی خواهد ماند.

پایگاه خبری انتخاب: عبدالله ناصری فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت و گو با خبرنگار سیاسی در خصوص راهبردهای انتخاباتی و کاندیدای مورد نظر اردوگاه اصولگرایی در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری گفت : به نظر می رسد با کنار کشیدن احمدی نژاد در دوره بعدی این جریان نامزد جدی نخواهد داشت و طبیعتا جریان معتدل اصولگرایی کنار روحانی خواهد ماند.

او با بیان اینکه بسیاری از تشکل های اصولگرایی به این نتیجه رسیده اند که روحانی رئیس جمهور دو دوره ای خواهد بود گفت: با این پیش فرض از سوی این جریان سیاسی هیچ نامزد جدی ای که بتواند صحنه رقابت را دستخوش تغییر و تحول کند معرفی نخواهد شد.

ناصری به عدم انسجام موجود در میان طیف های اصولگرایی اشاره کرد و گفت: این عدم انسجام، بخشی ناشی از خروج احمدی نژاد از جرگه انتخابات است و بخشی به دلیل تجربه آنها در انتخابات های قبلی. از این رو اینها بیش از هرچیز به دنبال آماده سازی تشکل هایشان برای انتخابات شورا ها هستند و تمام نيرويشان را در این دوره برای شوراها و انتخابات ۱۴۰۰ خواهند گذاشت.

این فعال سیاسی خاطر نشان کرد: اصولگرایان ۱۰۰% به دنبال دستیابی به کرسی های شورای شهر تهران خواهند بود. در مورد گزینه آنها برای شهردار تهران هم اصولگرایان به این جمع بندی رسیده اند که با توجه به مسائلی که برای قالیباف پیش آمده گزینه دیگری را برای شهرداری انتخاب کنند.

ناصری در ادامه گفتگو با «انتخاب» با اشاره به برخی شنیده ها در خصوص حرکت های قالیباف برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری گفت: تحلیل من این است که جامعه به این جمع بندی رسیده که یک شخصیت با سبقه نظامی وارد ریاست جمهوری نشود.

وی افزود: اگر قالیباف وارد هم بشود با پیش بینی هایی که وجود دارد جامعه به او وقعی نمی گذارد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در خصوص رویه احتمالی تشکل آیت الله مصباح در انتخابات آینده نیز گفت : این تشکل هم به شدت به هم ریخته است و نهایت میخواهند از امثال سعید جليلي حمایت کنند ولی همین اتفاق هم با توجه به بهم ريختگيشان نتوانند راه به جایی ببرند .
ناصری افزود : دلیل این عدم توفیق جریان منتسب به آیت الله مصباح این است که بخش اعظم اصولگرایان در انتخابات از روحانی حمایت خواهند کرد، همان طور که در انتخابات مجلس نیز جریان میانه رو اصولگرایی با اصلاح طلبان ائتلاف کردند . اصولگرایان معتدل به این نتیجه رسیده اند که با توجه به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باید فرد معتدلي بر مسند کار باشد. بنابراین اگر این تشکل پا به عرصه انتخابات بگذارد تنها برای این است که فرصتی پیدا کنند تا حرفهایشان را بزنند ضمن اینکه آقای مصباح شخصا از محبوبیت و مقبولیت در جریان اصولگرایی و حتی درون حوزه علمیه قم برخوردار نیست.

او در خصوص راهبرد جریانات نزدیک به احمدی نژاد در انتخابات نیز خاطر نشان کرد : گفتمان سعید جلیلی و احمدی نژاد به هم نزدیک است و به نظر میرسد این جریان نیز از سعید جلیلی حمایت کند. گفتمان جلیلی به احمدی نژاد نزدیک است. ممکن است از نظر اجرایی طیف جلیلی و احمدی نژاد همسویی نداشته باشند اما از حیث گفتمانی به هم نزدیک اند.

ناصری در خصوص احتمال حمایت مستقیم احمدی نژاد از کاندیدای نزدیک به جریان خودش تاکید کرد: فکر میکنم با توجه به مسائلی که پیش امده، او دیگر به هیچ وجه هیچ اقدامی ولو اعلام حمایت از یک کاندیدا نخواهد کرد.

این فعال اصلاح طلب در خصوص عبور برخی جریانات اصولگرا از جلیلی و قالیباف تحت عنوان کاندیداهای سوخته ای که شانسشان را قبلا در معرض آزمایش گذاشته اند نیز گفت : در خصوص سعید جلیلی سقف رای جلیلی اگر نسبت به سال 92 کاهش پیدا نکرده باشد حتما افزایشی نیز پیدا نکرده است . جامعه دیگر این گفتمان را پذیرا نیست .

او در خصوص قالیباف نیز خاطر نشان کرد : همان طور که گفتم جامعه هم به دلیل پیشینه قالیباف و هم به جهت عملکردش دز شهرداری تهران پذیرای قالیباف نیز نیست. از طرفی این دو به دلیل این دلایل و همچنین با دلیل عدم توفیق در انتخابات های گذشته دیگر کاندیداهای قابل دفاعی برای اصولگرایان نیستند.

ناصری با اشاره به اینکه اصولگرایان اگر بخواهند نامزدی را برای انتخابات 1400 انتخاب کنند حتما کاندیدای دیگری خواهد بود. اینها چهار پنج سال فرصت دارند تا خودشان را بازسازی کرده و چهره های جدیدی را معرفی کنند درست مانند کاری که در سال 84 کردند . هیچ کسی حتی اصولگرایانی نظیر لاریجانی و قالیباف نیز این نتیجه را پیش بینی نميکردند.

او در خصوص علت سکوت اصولگرایان در اعلام مواضع انتخاباتی شان در ماه های پایانی دولت گفت : چه اتفاق 92 و چه انتخابات 94 اتفاقاتی بود که این جریان را به هم ریخت.

ناصری با بیان اینکه اصولگرایان در حال بازسازی تشکیلاتی شان هستند و طبیعتا در این مدت نميخواهند نسبت به معرفی نامزد جدی باشند افزود: اینها به دنبال انتخابات شوراها هستند تا سال 1400 . با نظر میرسد فرصت بازسازی در این مدت هست.

او در پایان خاطر نشان کرد من امیدوارم این طیف موفق به انسجام و شود چرا که تنها به این ترتیب است که میتوانند وارد یک رقابت اخلاقی و سیاسی با اصلاح طلبان شوند .

او در خصوص نقش لاریجانی در ایجاد ائتلافی در حمایت از روحانی نیز گفت : لاریجانی دهه نود لاریجانی دهه 70 نیست. او خیلی دقیق و تشکیلاتي شده و با نظر میرسد دید لاریجانی دچار دگردیسی منطقی ای شده و معتقد است هیچ کس به اندازه روحانی برای ریاست جمهوری دوره بعد مناسب تیست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      احسنت!

    • بدون نام

      مطمئنا قالیباف ازون روحانی تو جامعه عزیزتره

    • رها

      دکتر خلبان شهردار استاد سردار خدایی شهردار خوبی برایی تهران بود

    • حاکم

      عجب !!!

    • حاکم

      اگر قالیباف تنها به نمایندگی اصولگرا ها نماینده بشه و احمدی نژاد و سعید جلیلی هم ازش حمایت کنند خواهی دید که روحانی در سال ۹۶ برای همیشه از قدرت کنار خواهد رفت !
      مشکل اصولگرا ها اینه که همدست و یکپارچه نیستند .اما اصلاح طلبها به رهبری هاشمی رفسنجانی و از خود گذشتگی های عارف فعلا ...

    • بدون نام

      قالیباف هم درست فتوکپی احمدی نژاده چند بار در رانتخابات شرگت کرد هر بار هم رای نیاورد از دار ودسته احمدی نژاد است ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج