۴۱۹۱۷۳
۲۳ نظر
۵۰۱۰
۲۳ نظر
۵۰۱۰
پ

فانی: در دولت قبل با چماق معلم ها را کتک زدند!

وزیر سابق آموزش و پرورش گفت: در دولت قبل شاهد بودیم؛ زمانی که معلمان جلوی وزارتخانه تجمع اعتراضی داشتند، با چماق‌هایی که در زیر زمین وزارتخانه بود، معلمان را زدند و ظهر به آنها ناهار دادند.

خبرگزاری ایلنا: علی اصغر فانی اظهار داشت: باید آموزش و پرورش در سال ۹۲ را ترسیم کرد تا سیاست‌های اتخاد شده تحلیل شود. یکی از افداماتی که در سال ۹۱ اتفاق افتاد اجرای نظام ۶.۶.۳ بود که خیلی بد آغاز شد. تحول در نظام به جای پایه اول به یکباره از پایه ششم شکل گرفت و این اجرای ناقص عوارض فراوانی را داشت و هنوز هم دارد.

وی افزود: آموزش و پرورش در آن زمان به ۴۰ هزار نیروی انسانی نیاز داشت و ما بدون مقدمه کلاس ششم را فعال کردیم. در رابطه با فضا ناچار شدند؛ نمازخانه و انبارها را به کلاس درس تبدیل کنند و از دوران راهنمایی به ابتدایی نیرو آوردند.

فانی اضافه کرد: کتاب ششم ابتدایی را من نمی‌دانم چگونه و با چه هدفی نگارش و نوشته شد؟ زمانی که من به وزارتخانه رفتم؛ چند روز به آاغاز مهر مانده بود، مدیر کل ابتدایی وقت به من گفت؛ ۲۴ هزار معلم ابتدایی کم داریم.

وی با بیان اینکه در سال ۹۲ با عدم تعادل نیروی انسانی به لحاظ جنسیت و رشته تحصیلی و دوره‌های تحصیلی رو به رو بودیم، خاطرنشان کرد: تبعیض در حقوق با سایر کارکنان دولت، تورم بالا و افزایش‌های ناچیز روبه رو بودیم بطوریکه درصد رشد حقوق معلم ۱۱ درصد بود. همچنین کسری حداقل ۴ هزار میلیارد تومان را در این سال داشتیم.

وزیر سابق آموزش و پرورش ادامه داد: ایجاد آرامش در مدارس، برقراری سیاست امنیت فرهنگی به جای فرهنگ امنیتی در آموزش و پرورش جزو اولین اقدامات ما در این وزارتخانه بود. در دولت قبل شاهد بودیم؛ زمانی که معلمان جلوی وزارتخانه تجمع اعتراضی داشتند، با چماق‌هایی که در زیر زمین وزارتخانه بود، معلمان را زدند و ظهر به آنها ناهار دادند.

وی افزود: زمانی که ما آمدیم؛ ۷۵۰ چالش شناسایی و راهبرد ما تعیین شد. راهبرد ما ارتقای کیفیت و عدالت آموزشی بود و سیاست‌هایی از جمله بهسازی منابع انسانی، توسعه مشارکت، تمرکززدایی و مدرسه محوری و عملیانی کردن بودجه را در نظر گرفتیم.

فانی افزود: از رهبری، رییس جمهور، دولت، مجلس، فرهنگیان و مردم در کمک به آموزش و پرورش صمیمانه تشکر می‌کنم.

وزیر سابق آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سیاست توسعه مشارکت در آموزش و پرورش باعث شد که در به روی همه باز شود و یک دغدغه عمومی شکل گیرد، ادامه داد: امضای تفاهم‌نامه با ۲۳ دستگاه، تقویت شورای آموزش و پرورش استان‌ها، پیگیری عوارض شهرداری‌ها، اجرای روش خرید خدمات آموزشی برای اولین بار از جمله اقداماتی بود که در این راستا ۲۰۰ هزار دانش‌آموز را با کمتر از یک سوم هزینه اداره کردیم.

فانی بیان کرد: قطعا اگر توسعه مشارکت نبود؛ آموزش و پرورش با یک درصد اعتبار غیرپرسنلی، زمین‌گیر می‌شد. توسعه مشارکت با مقاومت‌های زیادی همراه بود و مجلس قبل تصویب کرد که روش خرید خدمت تا پایان برنامه پنجم اجرا نشود.

فانی عنوان کرد: به عنوان کسی که ۴۷ سال در این دستگاه کار کرده‌ام، می‌گویم که آموزش و پرورش متعلق به همه مردم ایران است و همه باید کار کنند.

وی با بیان این مطلب که توصیه‌هایی برای آینده آموزش و پروش دارم، گفت: نخست استمرار اجرای سند تحول به کمک نقشه راه است. پیگیری برای استانداردسازی فضای آموزشی از دیگر اولویت‌های این وزارتخانه به شمار می‌رود که تا پایان برنامه ششم توسعه آقای دانش باید پیگیری کنند.

وزیر سابق آموزش و پرورش با اشاره به اینکه توصیه بعدی من مربوط به منابع انسانی است، تصریح کرد: من تنها وزیری هستم که حدود ۱۰۰ هزار نفر نیروی انسانی را کاهش دادم و میزان حق التدریس را به ۹۷۰ هزار ساعت رساندم در حالی که ۵۰۰ هزار دانش‌آموز افزایش داشتیم.

وزیر سابق آموزش و پرورش ادامه داد: زمان وزارت حاجی معاونان وزارتخانه را صدا کردند و قرار بود سند ملی آموزش و پرورش تدوین و نوشته شود؛ اما در آن شورا کسی نمیتوانست سند ملی را تعریف کند و من این تعریف کردم. از دکتر جهانگیری درخواست دارم که فاصله دریافتی معلمان با سایر کارکنان دستگاه‌ها از بین برود. پرداخت‌های رفاهی در سایر وزارتخانه‌ها برای کارکنان وجود دارد اما برای معلمان نداریم، بنابراین یا این پرداختی‌ها را حذف کنید یا برای معلمان این پرداختی‌ها را اضافه کنید. برخی معلمان روزانه ۱۵۰ کیلومتر برای تدریس می‌رود، اما یک ریال حق ایاب و ذهاب دریافت نمی‌کند.

فانی با بیان اینکه توصیه بعدی من توجه به فضای مجازی است، گفت: در ساماندهی فضای مجازی نوجوانان و جوانان تلاش کنیم البته ما این کار را شروع کرده بودیم و انشاا.. دکتر دانش این موضوع را پیگیری کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همش معلم معلم.منکه میدونم واسه اینا خقوقشون رو زیاد کردید که پشتتون باشن .همه میدونن راختت ترین شغل دنیا معلمیه.درضمن من چندسال تدریس کردم ولی نشد ادامه بدم و واقعا افسوس میخورم.چه کاری با این حقوق خوب.الان که به کارگری افتادم میدونم بهشت کجا بود

      پاسخ ها

      • امین مطلق

        سلام...برادر عزیز واقعاٍ راحترین کار دنیا معلمیه؟واقعا جا تاسف داره،البته این نگاه تو کل جامعه وجود داره،همین نگاست که تو این 30 سال کیفیت تحصیلی،مسئولیت پذیری ،ادب و خیلی چیزهای دیگه تو جامعه رنگ باخته..معلمی سخترین کار دنیاست البته نه هر معلمی،معلمی که از دست هاش امثال مثل پرفسور سمیعی،پرفسور رضا،دکتر نادری و..... پرورش پیدا میکنن.آره معلمی سخترین کار دنیاست شاید واسه شما با اون دیدگاتون آسون باشه تو تمام کشورهای توسعه یافته یه معلم بالاترین و بیشترین حقوق و جایگاه رو تو جامعه داره

      • بدون نام

        اگه اینطوره پس دزدا و قاچ برهام زیر دست همینا درس خوندن.کدوم بیشتره؟من نمیفهمم چرا الکی ربط میدین.آخه زخمت اونا به خاطر معلمه؟یکی تلاش نمیکنه یکی میکنه چه ربطی داره به معلما؟هرکی به یه جا رسید به معلما ربط داره؟

      • امین مطلق

        علت اینکه اونها زیر دست معلم های تربیت شدن هیچ تعصب و دلبستگی به کارش نداشته.مثال مثل این میمونه پدر و مادر هیچ نقشی در تربیت بچه نداره ..بچه های ما زیر دست کی باید تربیت علمی ،ادبی و... بشن برادر خود بخود یاد میگیرن

    • امین مطلق

      راست میگه؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاملا درسته.من و همکارم شاهد بودىم

    • مریم

      دولت قبل بهترین وزیر اموزش و پرورشو داشت . خود معلم ها میدونن

    • بدون نام

      دیواری کوتاهتر ازدیوار معلمان زحمتکش پیدا نکردند ...خدا ازشون نگذره ...

    • سید حسن

      دانش اموزانی که امسال دهم هستند
      کسانی هستند که با یک سری کتابهای قلمبه سلمبه ،بالاتر از سطح فهم دانش آموز ،وبدون ارفاق،با روانی آسیب دیده ،بدون ارتباط کافی بین کتابها ،دچار زیاده خواهی وشعارهای توخالی مسولین شده وآسیب دیده اند

    • بدون نام

      خجالت بکشید این حرفهای بچگانه را نزنید .خودت بگو چکار کردی عوض شدی

    • بازنشسته

      چراحالا این حرفارومیزنه...اون موقع حتمامصلحت نبود!!!

    • بدون نام

      خواهشا آدم ها الکی بزرگ نکنید .متاسفم برای هرقشر که حاضر نیست بگوید ماست ما ترش هم هست .معلم هم یکی مثل بقیه مسئولین

    • بدون نام

      تو که میگی راحترین شغل دنیا معلمیه ،بله اگر معلمان افرادی مثل تو را پرورش بدهند کاملا درست است .

    • بدون نام

      ای کاش تو این دولت کتک می خوردن اما دزدی نمی کردین از این بدبختا

    • بدون نام

      تو سرزمینی که معلم کتک می خورد، احترام ندارد، از نظر مالی تامین نیست و هر کسی به خودش اجازه می دهد درمورد شغل معلمی نظر دهد(ساده ترین کار و...) نباید انتظار پیشرفت کشور را داشت، نباید انتظار افرادی چون رجایی و...راداشت

    • مریم

      دولت قبل بهترین وزیر اموزش و پرورشو داشت . خود معلم ها میدونن

    • بدون نام

      از معلم مظلومتر نداریم
      نه حقوق درست وحسابی نه امکانات نه درعمل براشون ارزشی قایلن هیچی فقط میگن شغل انبیاست وتموم ولی نمیگن الان دیگه نمیشه مثل انبیا ا. گسنگی سنگ به شکم بست

    • بدون نام

      كي گفته معلم ها تو كشور هاي ديگه بهترين حقوق رو دارن ؟؟؟؟؟اونجا بدتر از اينجا هست بچه ها هم اونجا بيشتر اذيت ميكنن .تمام اروپا و آمريكا قضات پليس و پزشك سه شغل پردرآمد و جايگاه بالايي هست چون با جون آدم ها كار دارن. يه دانش اموز شده پورفسور سميعي بقيه كلاستون چي؟؟؟؟ نخير اونو تو تربيت نكردي پدر و مادرش و استعداد ذاتي خودش اگه نبود الان بايد كلي از دكتر. سميعي داشته باشيم

    • بدون نام

      زحمات و فداکاریهای یک معلم رو کسی جز خود معلم و خانواده ی اون نمیتونن درک کنن.هیچ کس نمیتونه منکر زحمت های طاقت فرسای معلمین زحمتکش باشه.زحمتی که یک معلم برای توجیه فقط یک کلمه به دانش آموزی میکشه واقعا طاقت فرساس.افرادی که فقط دهنشونو باز میکنن و حرف مفت میزنن بیان فقط یک ساعت سرکلاس بیستند و فقط بچه ها رو ساکت نگه دارند و نه بیش از این کار دیگه ای انجام ندن.ببینیم سر چند روز بعدش کم میارند البته گفتم بدون تدریس بدون توجیه دانش آموزان و بدون خیلی زحمات دیگه ای یک معلم میکشه!!!!! حقوقی که یک معلم میگیره اصلا در جایگاه معلمی نیس.بزخی از کارگران روزمزدی که حتی سوادی ندارند حقوقشون در یک ماه بیشتر از یک معلمه.لطفا بی اطلاعات کافی در این باره حرف نزنید.خانواده هایی که مدارس میان برای جلسات تبادل اطلاعات تحمل موندن در مدرسه با این تعداد بچه رو ندارن چه برسه که بخوان باهاشون سر و کله بزنن.یک معلم 6ساعت با بچه ی مردم از سر عشق سرو کله میزنه و وقتی که به خونه میره دیگه انرژی و اعصابی برای انجام کارهای روزانه ی خود و فرزندانش نداره .این فقط بخش کوچکی از مسائل بود و .....

    • بدون نام

      معلم نیستم ولی با بچه ها سروکار دارم
      واقعا خدا خودشون رو عمر باعزت بده
      و پدر ومادرشون رو رحمت کنه این معلمین گرامی....کار با بچه ها واقعا سخته
      شخصا دست تک تکشون رو میبوسم

    • قادر

      آموزش وپرورش باید یکسال مدارس روتعطیل کنه تا این آدمهای قدرناشناس که دل پری ازمعلمان دارندبه خودشون بیان.اینها ازپرورش وتربیت یه بچه توی خونه که باروحیاتش آشنایی دارند عاجزنداونوقت ازمعلمان که 35دانش آموزرا با روحیات وگذشته نامعلوم ومبهم مجبورندیکسال تحصیلی تحمل کنندانتظار موجزه دارندپسرهمسایشون اگه دوبار بهشون دهن کجی کنه با چماق دنبالش می افتند ولی معلم بیچاره توکلاس بایدانواع واقسام ناملایمات روتحمل کنه.بابا انصاف هم خوب چیزیه یه سوزن به خودتون ویه جوالدوز به دیگران بزنید.

    • ریحانه

      اینقدر ما و اونا، نکنید... واقعا فکر میکنید تفاوتی در عملکرد شما و بقول خودتون اونا وجود داره، سیر که به پیاز نمگه پیف پیف بو میدی!!!

    • مشتی ممدلی

      پس برای حضرت علی متاسفم که گفت هر کس به من کلمه ای بیاموزد مرا بنده خویش ساخته است.ای کاش زنده بود و می دید به معلما الان چه توهین ها میگن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج