adexo3
۵۴۶۹۹۱
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

جداسازی عجولانه وزارتخانه‌ها، منطقی نیست

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه تفکیک وزارتخانه‌ها باید در فضای کارشناسی و منطقی بررسی شود، گفت: مشکلات مدیریتی و رفتاری در وزارتخانه‌ها باعث شده برخی به فکر جداسازی باشند.

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه تفکیک وزارتخانه‌ها باید در فضای کارشناسی و منطقی بررسی شود، گفت: مشکلات مدیریتی و رفتاری در وزارتخانه‌ها باعث شده برخی به فکر جداسازی باشند.

علی‌اکبر کریمی، با اشاره به موضوع طرح تفکیک چند وزارتخانه اقتصادی از سوی دولت اظهار داشت: ایجاد تغییر در ساختار وزارتخانه‌ها در گذشته مبتنی بر کار کارشناسی دقیق نبوده و تابع شرایط سیاسی، روابط دولت و مجلس و حتی اشخاص در وزارتخانه‌ها بوده، در حالی‌که تشکیلات دولت باید مبتنی بر فرایند کارشناسی باشد، تا هرچند سال یک‌بار شاهد ادغام یا جداسازی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها نباشیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید براینکه باید نظم و انضباط و فرایندهای بروکراسی در این تصمیم باید منظم و منطقی باشد، تصریح کرد: چنین رویکردهایی موجب اختلال امور و وظایف در داخل و حتی در عرصه بین‌المللی می‌شود، به نظر می‌رسد لایحه دولت با دو فوریت خیلی مناسب نبوده، بلکه نیاز به فضای منطقی و کارشناسی دارد.

وی ادامه داد: نمی‌توان با عجله بنا به خواست دولت که در فرصت زمانی کم می‌خواهد کابینه را تعیین کند، چنین اقدامی عملی شود، زیرا خروجی آن قطعاً به صلاح کشور و منافع ملت نیست و نیاز به فراغت بیشتری داشته تا یکبار برای همیشه عناوین، شرح وظایف و تصمیم‌گیری عاقلانه صورت گیرد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه در حال حاضر نیز چند طرح برای تبدیل سازمان‌هایی از قبیل میراث فرهنگی و محیط‌زیست به وزارتخانه وجود دارد، یادآور شد: دولت و مجلس باید با بررسی جامع نظرات و آسیب‌شناسی وضع موجود،‌تصمیم اساسی و منطقی بگیرند.

کریمی جدا کردن وزارتخانه بازرگانی از صنعت و معدن را منطقی ندانست و افزود: حوزه صنعت و تجارت در بسیاری از کشورها در یک وزارتخانه متمرکز است.

به گفته عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در دولت یازدهم مشکلات جدی در تنظیم بازار و پشتیبانی از صادرات وجود داشت که این ضرورت را برای برخی به وجود آورده و خواهان جداسازی آن هستند، اما به نظر می‌رسد، مشکلات رفتاری و مدیریتی عامل چنین مباحثی است و ساختار ایرادی ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج