اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۵۸۸۷۲۷
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

برخی اظهارنظرها در مورد رای بیطرف واقعیت ندارد

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: برخی اظهارنظرها در مورد رای بیطرف وزیر پیشنهادی نیرو واقعیت ندارد و آرای وی همانی است که اعلام شده است.

خبرگزاری ایرنا: عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: برخی اظهارنظرها در مورد رای بیطرف وزیر پیشنهادی نیرو واقعیت ندارد و آرای وی همانی است که اعلام شده است.

اکبر رنجبرزاده در مورد اظهارات یک نماینده مبنی بر این که بعضی ها تعدادی از آرای موافق نمایندگان به بیطرف را گرفته و روی آن خط کشیده اند، گفت: این موضوع واقعیت ندارد، تعدادی از دوستان این نماینده که اظهار نظر کرده اند و در لیست امید حضور دارند نسبت به این موضوع معترض بودند. در آن زمان رییس جلسه مسعود پزشکیان بود که در نهایت وی موافقت کرد به دلیل اعتراضی که وجود دارد، دوباره آرا بازشماری شود.
وی افزود: هاشم زایی، فتحی و نجفی نمایندگان تهران و از اعضای فراکسیون امید مجلس در هنگام شمارش مجدد آرا حضور یافتند و ما مجددا آرا را شمارش کردیم و بنده نیز به عنوان ناظر حضور داشتم.
نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در بازشماری اولیه اعلام شده بود که آرای موافق بیطرف ۱۳۳ رای و آرای مخالف وی ۱۳۲ رای است، در بازشماری مجددی که داشتیم آرای مخالف همان ۱۳۲ رای بود و آرای موافق این بار ۱۳۱ رای بود و دو رای موافق که قبلا شماره شده بود مخدوش بود، البته تقریبا این دو رای به سمتی بود که بیشتر به موافق نزدیک بود به همین دلیل همکاران در رای گیری اول آن را به عنوان موافق حساب کردند و آرای بیطرف ۱۳۳ رای اعلام شد.
وی تصریح کرد: همچنین شش مورد از آرا نیز از نظر تیم شمارش قبلی مخدوش بود که این بار نیز مخدوش اعلام شد، ما به نمایندگان اعلام کردیم که اگر در برگه ای خط خوردگی وجود دارد حتما در کنار رایی که می نویسند این را یادداشت کنند که این رای صحیح است ولی این (مساله) در مورد این شش رای صدق نمی کرد.
رنجبرزاده اضافه کرد: حتی اگر ما شش مورد رای مخدوش و دو مورد رای دیگر را موافق حساب کنیم، باز هم آقای بیطرف به حد نصاب آرا که ۱۴۵رای موافق است نمی رسید و تا آن میزان، فاصله داشت.
وی تاکید کرد: هر سه نماینده ای که در شمارش مجدد آرا حضور داشتند این موضوع را تایید کردند که آقای بیطرف با آن هشت رای هم نمی توانست به عنوان وزیر انتخاب شود و آرایش تا رای نهایی فاصله داشت.
وی افزود: در شمارش آرا همه وزیران، سه نماینده از فراکسیون های امید، مستقلین، ولایی و یک کارمند حضور داشته و به شمارش نظارت کامل داشتند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۱۳۳ رای موافق، ۱۳۲ رای مخالف، ۱۷ رای ممتنع و ۶ رای باطله از مجموع ۲۸۸ رای ماخوذه ، به حبیب الله بیطرف به عنوان وزیر نیرو رای اعتماد ندادند.

پس از این اتفاق، جمعی از نمایندگان خواستار بازشماری آرای بیطرف شدند، ولی نهایتا پس از این بازشماری، هیات رییسه مجلس اعلام کرد در بازشماری نیز در آرای بیطرف تغییری حاصل نشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امین

      خداوکیلی ک شان شما نمایندگی مردم نیست.شماها اول با خودتون کنار بیاید بعد واس مردم تعیین تکلیف کنید بخدا زشته.رو برگه های رای خط بکشی ک باطل بشه رای بعضیت.اونوقت از مردم توقع فرهنگو ادب و انتخاب درست دارن!واقعا ک

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج