اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۵۹۱۳۵۹
۲ نظر
۵۰۱۳
۲ نظر
۵۰۱۳
پ

سامانه ثبت قراردادها، گامی در نیل به عدالت کارگری

خبر امیدبخشی از مدیر کل کار وزارت تعلون و کار و رفاه اجتماعی در رسانه ها منتشر شده است که حکایت از راه اندازی سامانه ثبت قراردادها می کند و اعلام داشته اند از اول مهرماه اجرای آن اجباری می شود.

مرتضی بهشتی در خبرگزاری ایسنا نوشت: خبر امیدبخشی از مدیر کل کار وزارت تعاون و کار و رفاه اجتماعی در رسانه ها منتشر شده است که حکایت از راه اندازی سامانه ثبت قراردادها می کند و اعلام داشته اند از اول مهرماه اجرای آن اجباری می شود.

خبر امیدبخشی از مدیر کل کار وزارت تعاون و کار و رفاه اجتماعی در رسانه ها منتشر شده است که حکایت از راه اندازی سامانه ثبت قراردادها می کند و اعلام داشته اند از اول مهرماه اجرای آن اجباری می شود ، امری که باید خیلی زودتر از اینها صوت می گرفت لکن راه اندازی آن در زمان حال هم خالی از لطف نیست و ستایشگر آن می باشم.

جامعه چند میایونی کارگران ، نیازمند حمایت های بیش از اینهاست زیرا باستثناء مدیرانی که به حسب قانون از عنوان کارگر برایشان استفاده می شود ؛ اغلب از طبقه پایین جامعه هستند که به دلایل برخورداری از سواد پایین و سطح زندگی نامناسب تسلیم بی عدالتی کارفرمایان قرارمی گبرند و به اجبار به خواسته های غیر قانونی کارفرمایان تن می دهند و هر گونه قراردادی را امضاء می کنند .

راه اندازی سامانه ثبت قراردادها نبایستی محدود به کنترل قراردادهای سفید امضاء باشد بلکه بایستی از حقوق قانونی کارگران به نحو جامعی حمایت شود زیرا تمشیت حقوقی و نظارت عالیه بر روابط کار وکرفرما بر عهده دولت است و لازم است در سامانه جدید بطور جدی و بدون اغماض مراعات جوانب قانون در قراردادهای کارگری صورت گیرد تا شاهد عدالت کارگری باشیم

مطابق قانون ؛ تنظیم قرارداد با تاجر ورشکسته ممنوع و بلا اثر است و قرارداد کار با کارفرمای ورشکسته هم از اعتبار برخوردار نبوده و در مواقع مواجه با مشکل به راحتی نمی توان به حقوق قانونی دست یافت .

سامانه می بایستی به گونه ای مدیریت شود تا وضعیت کارمندان دولت و بکار گیری بازنشستگان مدیریت شود تا بتوان بایدها و نباید ها را در این زمینه ها تحت نظر گرفت و اجازه داده نشود برای نور چشمی ها و صاحبان ژن های خوب قانون نادیده گرفته شود.
کار فرمایان در مشاغلی ، قراردادهایی را با کارگران منعقد می کنند که نیازمند پروانه مخصوصی می باشد که فاقد آن می باشند لکن کارگران بی اطلاع از آن هستند و قراردادی را امضاء می کنند که در موقع برخورد با مشکل ، راه رسیدن به حقوق قراردای سختی های فراوانی را به دنبال دارد .
در صورت راه اندازی سامانه ثبت قراردادها ، می توان از حقوق عمومی هم حمایت کرد و به عنوان مثال مانع به کار گیری مشمولان غایب خدمت وظیفه عمومی شد زیرا خدمت نظام وظیغه حقی است که آحاد جامعه بر پسران مشمول دارد و معمولا فرزندان یقه سفیدها و طبقه برخوردار از همه چیز ؛ از ایفاء ، آن فراری هستند در صورتی که با انعقا قرارداد با یخش های دولتی و غیر دولتی ه مشغول به کار می باشند .!!!
ممنوعیت بکار گیری افراد کمتر از هجده سال هم در بعضی از مشاغل ، از جمله دغدغه هایی است که در مواقعی در رسانه های عمومی منتشر می شود که باعث جریحه دار شدن احساسات جامعه و پایمال شدن حقوق کودکان و نوجوانان کشور می شود و می توان در سامانه جدید این نوع از خسارات و تخلفات را هم مدیریت کرد .

در هرصورت راه اندازی سامانه مورد بحث می تواند نوید بخش کاهش و از بین رفتن امکانات خاص برای صاحبان ژن های خوب و و ذی نفوذ و قانون گریزباشد .واز سوی دیگر مانع زیاده خواهی و قانون ستیزی و پایمال کردن حقوق مسلم کارگران از سوی برخی از کارفرمایان بخش های خصوصی و دولتی گردید و زمینه را برای به حاکمیت درآوردن عدالت اجتماعی در روابط کار فراهم ساخت.

به امید آن‌روز
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کاش یه فکری به پول دادنشون کن که میگن همینه که هست ۴ حقوق نمیدن وکارگری که ۱۰ سال سابقه داره به راحتی بیرون میکن در اصفهان خیلی از شرکتها حق کارگرا میخورن کاش یه نظارت جدی تواین زمینه میکردن دارن ظلم میکن درحق کارگر کارگر مجبور

    • بدون نام

      آمین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج