اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۶۰۶۳۹۳
۱۰ نظر
۵۰۱۰
۱۰ نظر
۵۰۱۰
پ

تحلیل «واشنگتن‌ پست» از تشییع شهید حججی

روزنامه واشنگتن‌پست گزارش داد شهادت «محسن حججی» میان مردم ایران اتحاد بی‌سابقه‌ای برقرار کرد و وی همچون یک نماد تشییع شد.

خبرگزاری فارس: روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» با اشاره به مراسم روز چهارشنبه (امروز) تشییع پیکر شهید «محسن حججی» که چندی پیش به دست تکفیری‌های داعش در مناطق مرزی سوریه با عراق به شهادت رسید عنوان کرد، سرباز ایرانی که توسط داعش در سوریه سربریده شد، همچون یک نماد تشییع شد.

در ابتدای این گزارش نوشته شده است که رهبر معظم ایران و هزاران نفر دیگر برای یک سرباز جوان ایرانی که در سوریه توسط داعش سربریده شده بود، عزاداری کردند.

این گزارش ادامه داد، قتل [شهادت] محسن حججی نظر بسیاری از مردم ایران را جلب کرد و از زمان قتل این جوان ایرانی، در نوارهای ویدئویی و آثار هنری از حججی یاد شده است.

روزنامه واشنگتن‌پست در خصوص مراسم بزرگداشت حججی نوشت، آیت‌الله «علی خامنه‌ای» رهبر معظم ایران در نزدیکی تابوت حججی که پرچم ایران به دور آن پیچیده شده بود، نماز خواند و سپس عزاداران گل‌هایی را بر بالای تابوت وی قرار دادند.

این گزارش در توصیف این مراسم نوشت، نیروهای نظامی به همراه مردان و زنان در مراسم تشییع حججی شرکت کرده بودند و برخی تصاویر حججی را به دست داشتند و برخی نیز پرچم‌های سیاه‌رنگی را که در محرم رایج است به دست داشتند.

بنا بر این گزارش، بسیاری از مقامات کنونی و سابق دولتی از جمله «علی لاریجانی» رئیس‌ مجلس شورای اسلامی و «محمود احمدی‌نژاد» رئیس‌جمهور سابق ایران نیز در این مراسم حضور داشتند.

روزنامه واشنگتن‌پست گزارش داد که سیاست نیز وارد این مراسم عزاداری شد و شعارهای «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» سر داده شد.

این گزارش می‌افزاید، حججی یکی از بسیاری از مستشاران نظامی سپاه ایران است که در عراق و سوریه کشته می‌شوند.

واشنگتن پست نوشت، در حالیکه داعش تلاش داشت تا با دستگیری و سربریدن وی بعنوان یک تبلیغ برای خود استفاده کند، بسیاری در ایران نگاه متفاوتی دارند. تصویر حججی در نوار ویدئویی داعش، وی را در حالی که بعد از دستگیری صبورانه ایستاده بود، نمایش داد و دود از پشت سر او در بیابان بلند شده بود و همین حس میهن‌پرستی را در ایران برانگیخت.

«زهرا عباسی» همسر ۲۳ ساله شهید حججی پیش‌تر در رسانه‌ها گفته بود: «به عکس او نگاه کنید، هیچ نشانه‌ای از ضعف علیرغم آنکه مورد اصابت گلوله قرار گرفته و دستگیر شده است، مشاهده نمی‌شود. هیچ ترسی در چشمانش مشهود نیست. همه شجاعت و رشادت است. وی همچون کوه است».

آیت‌الله خامنه‌ای از محسن حججی بعنوان «شهید عزیز» یاد کرده است و «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران نیز حججی را مورد تحسین قرار داد که نشان داد که مردم ایران تا چه اندازه آمادگی فداکاری دارند.

این گزارش اضافه کرد که مرگ حججی موجب اتحاد بی‌سابقه‌ای میان اصولگرایان، میانه‌روها و اصلاح‌طلبان ایران شد و بسیاری از فعالان، هنرمندان، ورزشکاران، ستارگان و سیاستمداران از جمله «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران پیام‌های تسلیت برای حججی ارسال کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پس جنازه شهید حججی رو چطور از دست داعش گرفتن

    • بدون نام

      حالا شعار بر علیه امریکا دیگه ندید تا رسانه های امریکایی رو ...

    • مجتبی

      کاش بعضی ها میفهمیدند که امنیت از نان شب واجبتر است

    • بدون نام

      روحت شاد قهرمان....خداییش عزت دادی بهمون بعد از خفت عکس یادگاری نمایندگان با موگرینی

    • بی نام

      جانم فدای کشورم...دورود بر شهیدان سربلند

    • بدون نام

      شهادت قهرمانانه حججی استکبار ستیزی مردم را بیش از پیش کرد و حقارت دشمنان را بر خودشان آشکار ساخت انشاالله ثمره مقاومت مردم ایران روزبروز نتیجه خود را بروز میدهد و باعث عقب نشینی دشمنان از مواضع زور مدارانه شان میشود

    • بدون نام

      این هم وطن ما برای گرفتن جواب خود بایستی قدری اهل مطالعه بوده و به اخبار چند هفته قبل را درخصوص مبادله بین حزب الله لبنان و داعش رجوع کنند

    • بدون نام

      شعار مرگ بر آمریکای سلاح فروش بایستی مانند دعای روزانه ورد زبان هر جهادگر ایرانی باشد،تا دشمن نامبرده بداند ما اهل عقب نشینی نیستیم ودر مقابل ماهیت استکباری و زیاده طلب ان هستیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مردی جوانان ایران نشان داد به دشمنان

      • رادوین

        ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند
        رهبر اگر لب تر کند جانم فدایش میکنم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج