اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۶۰۸۹۵۵
۷ نظر
۵۰۱۵
۷ نظر
۵۰۱۵
پ

بازار مسكن تا پايان سال تكان نمي‌خورد

در تابستان شاهد افزايش اجاره‌بهاي مسكن بوديم به دليل اينكه مردم قدرت خريد مسكن را نداشتند و اجاره مسكن كف تقاضاي آن‌ها محسوب مي‌شد؛ بنابراين مردم به اجاره مسكن روي آورده‌اند.

احمدرضا سرحدي در روزنامه قانون نوشت: در تابستان شاهد افزايش اجاره‌بهاي مسكن بوديم به دليل اينكه مردم قدرت خريد مسكن را نداشتند و اجاره مسكن كف تقاضاي آن‌ها محسوب مي‌شد؛ بنابراين مردم به اجاره مسكن روي آورده‌اند.
در اين ميان،‌ با توجه به اينكه ساختمان‌هاي اجاره‌اي ميزان محدودي از ساختمان‌ها را در كشور شامل مي‌شود، تقاضا با افزايش و عرضه با كاهش مواجه شده است. به اين ترتيب، اجاره‌بها در تابستان به دليل جابه‌جايي افزايش پيدا كرد، اما اين موضوع به صورت مداوم ادامه ندارد و در پاييز و زمستان شاهد افزايش بيش‌تر اجاره‌بها نخواهيم بود.
در خصوص بازار مسكن نيز به نظر مي‌رسد در ۶ ماهه دوم سال تغييري در نرخ فروش مسكن به وجود نيايد. زيرا بازار كشش ندارد و اتفاقي هم صورت نگرفته تا ركود كاهش پيدا كند. بنابراين پيش‌بيني مي‌شود كه وضعيت بازار مسكن در نيمه دوم سال نيز به همان منوال نيمه اول سال گذشته ادامه خواهد يافت. همه اين‌ها در شرايطي است كه سياست و مصوبه اخير بانك مركزي درباره كاهش نرخ سود سپرده‌ها نيز نتوانست هيچ تغييري در بازار مسكن به وجود بياورد؛ زيرا بانك‌ها در فرصتي كه داشتند ابلاغيه بانك مركزي را دور زدند، ‌به صورتي كه با مشتري‌ها كنار آمدند و تمام قراردادهاي خود را به مدت يك سال تمديد كردند.
بنابراين سپرده‌ها باز هم به صورت طولاني مدت و با همان ميزان سود در بانك‌ها ذخيره شد. با اين تفاسير، اتفاق خاصي نيز در نظام بانكي كشور تا يك سال آينده رقم نمي‌خورد. به همين دليل آن‌‍ گونه كه پيش‌بيني مي‌شد و انتظار مي‌رفت سپرده‌هاي مردم از بانك به سمت بازار مسكن كشيده نشد. با اين حال، به نظر مي‌رسد كه بازار مسكن تا پايان سال در ركود و آرامش باقي بماند. اگرچه ساير كارشناسان معتقد بودند كه مسكن در نيمه دوم سال از ركود خارج مي‌شود؛ اما اين اتفاق عملي نشد زيرا پيش بيني مي‌شد كه پس از كاهش نرخ سود سپرده‌ها، مردم سرمايه خود را از بانك بيرون مي‌آورند اما اين پيش بيني نادرست از آب درآمد.
قرار بود با دادن تسهيلات و طولاني كردن اقساط توسط دولت، اقتصاد از حالت ركود خارج شده و اشتغال ايجاد شود تا مردم بتوانند براي خريد مسكن اقدام كنند اما اين اتفاق نيز رخ نداد. با اين اوصاف به نظر مي‌رسد، در ۶ ماه دوم سال نيز شاهد هيچ گشايشي در بازار مسكن نخواهيم بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • وحید

      عقبایی طبق معمول 4سال گذشته بیاد بگه بازار مسکن 3ماه دیگر رونق خواهد گرفت.

    • بدون نام

      پس تکان می خورد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اای وابییی ! بلاخر تکا ن میخورد یانمیخوزد؟!ای کاش براهمیشه تکان نخورد۰

    • بدون نام

      اقای به اصطلاح تحلیل گر املاک تو متعمدانه وبا دروغ سعی می کنی عقده هایت را خالی کنی چشمت کور قیمت مسکن ۱۵ درصد بالا رفته ومردم به این اراجیف دولتی ها پشیزی ارزش قائل نیستند.سعی کن با پول بیت المال ومردم بچه دار نشوی!!!!!!

    • بدون نام

      حرف مفت نزنید!بازار مسکن در حد خودش رشد داشت. این حرفها برای تعدیل معاملات مسکن زده می شود نه چیز دیگر.

    • بدون نام

      اونایی که دنبال سود های کلان هستند دوست دارند مسکن رونق پیدا کنه مصرف کننده که قدرت خرید نداره با همین قیمت های فعلی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        الحمدالله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج