اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۶۷۵۴۵۵
۱۵ نظر
۵۰۰۳
۱۵ نظر
۵۰۰۳
پ

دلار ۴۷۰۰ تومان ماند؛ آقای سیف! خیالمان راحت نیست!

موضوعی که اکنون در حال عادی شدن است این است که قیمت دلار روی همین نرخ فعلی یعنی حدود ۴۷۰۰ تومان باقی بماند. این رقم در حالی به تدریج برای همه فعالان بازار عادی می شود که تا یک ماه و اندی قیل، اعتراضات زیادی نسبت به آن وجود داشت و حتی قیمت دلار ۴۰۰۰ تومانی هم قابل باور نبود.

پایگاه خبری انتخاب: دلار آمریکا در هفته گذشته نوسانات زیادی را پشت سرگذاشت در بازار امروز تغییر چندانی نسبت به قیمت آخر هفته پیدا نکرد. یورو هم ۶۰۰۴ تومان و پوند انگلستان ۶۷۹۷ تومان قیمت خورد.

این در حالی است که دلار نرخ دلار هفته پرنوسانی را پشت سر گذاشت و شاید بتوان گفت دلار غیر قابل پیش‌بینی‌ترین دوران خود را در سال جاری تجربه می کند.

دلار در ابتدای هفته گذشته با قیمت ۴۷۰۴ تومان روند خود را شروع کرد، در روز بعد با افزایش قیمت مواجه شد و به ۴۷۴۴ تومان رسید. به یکباره در روز بعد قیمت دلار حدود ۱۰۰ تومان افتاد و به ۴۶۵۰ تومان رسید. در اوسط هفته هم تقریبا بر روی همین نرخ باقی ماند و در آخرین روز هفته یعنی روز پنجشنبه بر روی ۴۶۹۵ تومان ایستاد.

بررسی نرخ دلار در هفته گذشته نشان می‌دهد که همچنان قیمت به تثبیت نرسیده است، نمی توان گفت سمت و سوی دلار در روزهای آینده افزایشی یا کاهشی خواهد بود.

موضوعی که اکنون در حال عادی شدن است این است که قیمت دلار روی همین نرخ فعلی یعنی حدود ۴۷۰۰ تومان باقی بماند. این رقم در حالی به تدریج برای همه فعالان بازار عادی می شود که تا همین هفته گذشته اعتراضات زیادی نسبت به آن وجود داشت.

دلار 4700 تومان ماند؛ آقای سیف! خیالمان راحت نیست!

شیوه بالا رفتن قیمت دلار، واکنش مسئولان و در نهایت تعادل آن روی قیمتی که تا یک ماه پیش کسی آن را باور نمی کرد، بسیاری را یاد موضوعاتی مانند افزایش کرایه ها انداخته است؛ اتفاقی که در سال های گذشته بارها تکرار شده؛ ابتدا ارقام به صورت ناگهانی بالا می روند، سپس نهادهای مسئول وارد شده و تاکید می کنند که حق کسی بالا بردن قیمت ها به صورت سرخود و تخطی از قانون را ندارد اما در نهایت، همین نهادها رقم را در حد ناچیز کاهش داده و تثبیت می کنند.

این اتفاق عینا درمورد دلار رخ داده است. در حالی که افزایش قیمت تا رقم ۴۲۰۰ هم برای کسی قابل باور نبود، اواسط دی ماه ناگهان همین قیمت تا ۴۵۰۰ و در بهمن ماه تا مرزهای ۴۸۰۰ تومان پیش رفت و پس از وعده و وعدیدهای مسئولان، به نظر می رسد روی رقمی در همین حدود ثابت خواهد ماند.

گفتنی است ولی‌الله سیف نهم بهمن در پاسخ به پرسشی مبنی بر میزان حباب نرخ ارز با توجه به روند کاهشی که در بازارآغاز شده، گفت: بازار ارز در حال طی کردن شرایط خاص خود است و طبیعی است که بانک مرکزی طبیعتا بر این روند نظارت دارد؛ البته به نظر می‌رسد که یک التهاب در یک تا دو ماه گذشته در این بازار رخ داد که اکنون، در حال تعدیل شدن است.

او افزود: تا حدود زیادی کاهش نرخ ارز در بازار ادامه خواهد یافت، البته این کاهش در حد رقم و اعدادی خواهد بود که بتواند آن را برساند که حبابی در آن وجود نداشته باشد.

چند روز بعد حسن روحانی به استناد همین برنامه های بانک مرکزی در گفتگوی تلویزیونی گفته بود که خیال مردم بابت دلار راحت باشد.

مجیدرضا حریری، نایب رییس اتاق بازرگانی ایران و چین پیشتر در گفت و گو با خبرنگار «انتخاب» گفته بود: مشکل این است که بانک مرکزی و دولت مشکلات و حقایق را به صورت شفاف با مردم در میان نمی‌گذارد تا از مردم کمک بخواهند و مردم نیز عکس العمل های هیجانی انجام ندهند. به گفته او، این عدم ششفافیت باعث می شود «هیجانات بازار غیرقابل کنترل شود.»

همچنین محمدرضا نجفی منش، عضو اتاق بازرگانی هم پیشتر در گفت و گو با «انتخاب» با بیان اینکه قیمت واقعی دلار بین ۴۵۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان است گفته بود: ارز باید به قیمت واقعی خود برسد یعنی نه گران باشد نه ارزان. با این وجود نباید اجازه دهیم در بازار ارز شوک ایجاد شود. این موضوع به نفع همه است. زیرا دلار گران به زیان مردم است و دلار ارزان به زیان تولیدکنندگان.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واقعا هنوز به حرفهای اینها باور دارید. !!! کی به فکر من و. توست ؟؟

    • بدون نام

      ببندش بابا اگر به تو باشه 6ماه دیگه میگی 8000تومنه.
      نرخ واقعی دلار 3000 تومنه نه بیشتر

    • بدون نام

      حبابه نخرين
      جمله سيف

    • تبریز

      خجالت نمیکشین؟! دلار ۷ تومنی(۷۰ ریال) شاه جنایتکار شده ۴۷۰۰ ....

    • بدون نام

      همه چی آرومه.من چقد خوشحالم

    • رجب قول قولی

      متاسفم

    • بدون نام

      متاسفانه مدیر کل بانک مرکزی صرفا نظاره گر هست و عملا سکوت کرده

    • یه ارزو دار

      خدایا من یه عالمه برنامه ریزی واسه یه سفر خارجی کردم مخصوصاً تو این گروهی حالا چی کارکنم باگرونی دلار

    • ایرانی

      خسته نباشی اقای سیف..تاکی دروغ اخه..اگه توانایی این سمت رو نداری برو کناردیگه ..گرانی دلار باعث افزایش لوازم خانگی وسایر اقلام شده..اصلا معلومه شما داری چکارمیکنی؟

    • رضا وفا

      با این مدیریت غیر علمی عدم دلسوزی مسولان کیلویی کنار بودن افراد متفکر و صاحب نظر تا اینجا که دلار به این مبلغ رسونده و با اظهار نظر نمیشه بر بر بی ارزش شدن نرخ پول ملی سرپوش گذاشت بنظرم قیمت دلار عید سال جدید بالاتر از پنجاه هزار ریال خواهد بود در یک کلام چون کسز بکسی نیست اصلا معلوم نب
      ست بکجا میرویم حیف و صدها حیف

    • بدون نام

      دلار مگه نون و آبه خوب نخرید تا نره بالا البته اگه مردم برای خرید هر چیزی حتی پیاز و سیب زمینی هم حمله ور بشن میره بالا بابا ما کی میخواهیم درست بشیم واقعا که هر بلایی سرمون بیاد حقمونه .

    • بدون نام

      ما الان خیالمون راحته که هیچ اتفاقی برای رفاه مردم انجام نمی شود ، تمام سفرهای سیاحتی و تفریحی ، تفریح ها ، خریدن لوازم لوکس ، خریدن لوازم ضروری ، کوچک شدن سفرهای مردم محروم ، و ... همه دارد برای قشر محروم به برکت مدیران دزد فراهم شده است
      ما خیالمان راحت است که امریکا برای مدیران ما که دو تابعیتی هستند در کاخهایشان نشسته اند و بچه های آنها در آنجا تحصیل می کنند و برای درمان به بهترین بیمارستانهای خارج می روند هیچ غلطی نمی تواند بکند ، غلطی اگر باشد اجاره نشینی ، بیکاری ، گرانی ، گرسنگی و بدبختی است برای طبقه محروم . مردم عادی فقط برای انتخابات و راهپیمایی و شهادت و علم کردن در مقابل دشمنان به درد میخورند ، وقتی موقع رفاه است مدیران یارانه را با هزار منت و گدا خواندن یارانه بگیران به آنها می دهند ولی وقتی خودشان با خیانت و وقاحت با سواستفاده از رانت و قاچاق و اختلاس حقوق ملت را بالا می کشند خجالت نمی کشند
      مدیران ما خیالمان راحت است شما مشغول به حراج بیت المال که برای شما بیت الحال است ادامه دهید

    • بدون نام

      سیف و کرباسیان دروغگو های هستن که ملت رو نسبت به همه مسئولان بد بین کردن ...

    • بن کلاف

      سیف خودش عامل اصلی گران شدن دلار است از دلارهای نفتی که ۳۵۰۰است میارد تو بازار به صرافی ها میفروشد سود هم شراکت هرچه گرانتر بشه به نفع اوناست بیچار ه به مردم

    • بدون نام

      خدا سیف روز خوش نبینه کی می خواد به بانکها نسبت به مجمع فشار بیاره خدا اب خوش از گلوش پایین نره همینطو سایر دروغگوهای دیگه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج