اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۶۸۸۹۷۰
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

طرح افزایش نرخ باروری به صورت کلی حذف شد

کمیسیون بهداشت به دلیل ایراد شورای نگهبان و در راستای رسیدگی به طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده کل طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت را حذف کرد.

خبرگزاری مهر: کمیسیون بهداشت به دلیل ایراد شورای نگهبان و در راستای رسیدگی به طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده کل طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت را حذف کرد.

در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی نمایندگان گزارش کمیسیون بهداشت در مورد رفع ایراد شورای نگهبان به طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت را بررسی کردند.

نمایندگان ماده ۱ این طرح را حذف کردند. طبق این ماده کلیه اعمال جراحی برای پیشگیری دائمی از بارداری ممنوع می شد و مجازات هایی برای پزشکان متخلف در نظر گرفته شده بود.

علاوه بر این، ماده ۲ این طرح نیز حذف شد. در این ماده هرگونه تبلیغ در خصوص پیشگیری از بارداری و کاهش فرزندآوری ممنوع شده بود و مجازات هایی را برای تخلفات رسانه ای در نظر گرفته بود.

وکلای ملت ماده ۳ این طرح را نیز حذف کردند. این ماده در خصوص لزوم آموزش برای جلوگیری از تهدید سلامت جسمی و روانی مادر و کودک بود.

نمایندگان مجلس در راستای رفع ایراد شورای نگهبان ماده ۴ این طرح را نیز که وزارت بهداشت را موظف به مدیریت برنامه سلامت باروری و فرزندآوری در راستای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری می کرد نیز حذف کردند.

وکلای ملت همچنین ماده ۵ این طرح را حذف کردند. این ماده مقرر می کرد عبارت «حداکثر تا ۳ فرزند» در قانون مدیریت خدمات کشاورزی و قانون تنظیم خانواده و قانون تامین خدمات درمانی نسخ شود.

کمیسیون بهداشت اعلام کرد به دلیل ایراد شورای نگهبان در خصوص کل مصوبه که مغایر با سیاست های کل جمعیت اعلام شده است، کل طرح حذف شد و این موضوع در کمیسیون مشترک به طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده در دست بررسی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ط

      یعنی چی .دوباره ایران با افزایش جمعیت روبرو شده ک این طرحو حذف کرذن

    • ناشناس

      به صورت کلی خسته نباشند !!!!!!!

    • بدون نام

      باید مردم بیشتر به روابط جنسی تشویق شوند تا جمعیت دو برابر شود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج