اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۷۳۶۳۳۳
۱۴ نظر
۵۰۱۲
۱۴ نظر
۵۰۱۲
پ

احتمال تغییر نحوه محاسبه حقوق بازنشستگی

معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه همچنان محاسبه مستمری بر اساس بیمه‌پردازی دو سال آخرخدمت افراد ملاک است و تغییری نکرده است گفت: محاسبه مستمری بر اساس دوسال آخر خدمت، خساراتی برای سازمان دارد که باید رفع شود. مایل هستیم با مشارکت خود بیمه شدگان و بازنشستگان طرحی را آماده و آنها را قانع کنیم. کاری که می‌خواهیم انجام دهیم به نفع نظام، سازمان تامین اجتماعی و بیمه شدگان است.

خبرگزاری ایسنا: معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه همچنان محاسبه مستمری بر اساس بیمه‌پردازی دو سال آخرخدمت افراد ملاک است و تغییری نکرده است گفت: محاسبه مستمری بر اساس دوسال آخر خدمت، خساراتی برای سازمان دارد که باید رفع شود. مایل هستیم با مشارکت خود بیمه شدگان و بازنشستگان طرحی را آماده و آنها را قانع کنیم. کاری که می‌خواهیم انجام دهیم به نفع نظام، سازمان تامین اجتماعی و بیمه شدگان است.

محمدحسن زدا در گفت‌وگویی، در پاسخ به پرسشی مبنی بر احتمال تغییر نحوه محاسبه مستمری بازنشستگی در سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: در ماده ۳۹ قانون برنامه پنجم توسعه، محاسبه مستمری بر حسب سوابق ۵ سال آخر خدمت قید شده بود اما این ماده در برنامه ششم توسعه حذف شد.

وی افزود: بر این اساس همچنان محاسبه مستمری بر اساس بیمه پردازی، ۲ سال آخر ملاک است و تغییری نکرده است . مبنای قانونی محاسبه مستمری تبصره ماده ۷۷ قانون تامین اجتماعی است.

معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه اگر بخواهیم اصلاحات پارامتریک انجام دهیم یکی از مواردی که باید تغییر کند همین آیتم است اظهار کرد: در کشورهای پیشرفته جهان، کل دوران بیمه پردازی مبنای محاسبه مستمری قرار می‌گیرد.

زدا افزود: محاسبه مستمری بر اساس دوسال آخر خدمت، خساراتی برای سازمان دارد که باید رفع شود، البته عجله نداریم و مایل هستیم با مشارکت خود بیمه شدگان و بازنشستگان طرحی را آماده و آنها را قانع کنیم کاری که می‌خواهیم انجام دهیم به نفع نظام، سازمان تامین اجتماعی و بیمه شدگان است.

وی تاکید کرد: البته اگر هم در آینده طرحی تصویب شود مطمئنا شامل کسانی که در سال‌های آخر بیمه پردازی هستند نمی‌شود و برای کسانی اجرا می‌شود که بخواهند شروع به کار کنند. آنچه مدنظر ماست این است که میانگین ۳۰ سال بیمه‌پردازی برای تعیین حقوق بازنشستگی ملاک قرار بگیرد

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تا میتونید سفره مردم را کوچیک کنید .بقیه اش را هم ببرید بدین به کشورهای دیگه مردم اونجا عزیزترند

    • بدون نام

      شیر مادرت کوتاه بیا

    • ایرانی

      وقتی میگی این محاسبه جزو برنامه پنجم بوده و در برنامه ۶ حذف شده؛ یعنی کان لم یکن هست؛ پس اجرای ان غیرقانونیه

      پاسخ ها

      • خواب زده

        اقای معاون این مبنا همانطور که گفتید برا کشورهای پیشرفته هست که ارزش پولشون ثابته و تورم ندارن ، نه برا کشور ما که ظرف مدت چند ماه ارزش پولش 50 درصد کاهش پیدا می کنه که حتی میانگین دوسال هم زیاد باید بشه یک سال ، سازمان موظف حق بیمه کارگران زحمت کش را با سرمایه گذاری درست برای تامین آینده برنامه ریزی کنه. اما شما حق بیمه کارگرا رو میگیرید و میدن به بازنشسته ها ،و اگه واقعا مدیرید برید بدهی 150 هزار میلیارد تومانی که دولت بابت حق بیمه کارمنداش به سازمان بدهکار رو از دولت بگیرید. ،

    • س

      .... هرروزیه خواب جدید برای تلکه کردن مردم می بینید .

    • مجتبی

      اگر همین بخشنامه برای شما اجرا شود می پذیرید هرگز تا به امروز کلی حق کارگران و کارمندان بیمه ای را خوردید انتظار بی جایی هم دارید حقوق مستمری بگیرها هفتم هرماه بوده آن را به بیست وهفتم رساندید حالا هم به آخر هر ماه ، به راحتی یکماه حقوق مستمری بگیرها را بالا کشیدید تا کی می خواهید به این چرندیات ادامه دهید بس کنید مشکلات اقتصادی و معیشتی ملت را حل نمی کنید هیچ نشستید فقط نقشه می کشید که گوش ملت را چطور ببرید . محاسبه 5 سال پایان خدمت برای یک بازنشسته برایش چیزی نمی ماند .

    • حامد

      شما هیچ وقت به نفع ملت کاری نمی کنید

    • بدون نام

      شماها فقط بلدین پول کارگر بگیرید اصلا به فکر کارگر بد بخت نیستین مگه یه کارگر بعد از60 سال چقدر زنده میمونه

    • بدون نام

      مگه الان چ ب بازنشته بدبخت میدید ک اون وقت بخاید بدید همین هم نفع خودتون هس کسی ازشما چیزی ندیده تاحالا

    • بدون نام

      فقط به نفع خودتونه ، با کلمات بازی نکن حضرت اجل ، چند ساله که سرمون با این حرف ها کلاه می زارید .دیگه نمی خواهیم .

    • بدون نام

      اصلا" خودت فهمیدی چی گفتی عقل کل ؟ نه نفهمیدی ! مثال می زنم. , دوستی 5 ساله رفته اروپا میگه 5 ساله اجاره خونه وقیمت کالاها تغییر نکرده ..... بعدا" دم از کشورهای پیشرفته میزنی ؟ بابا شما چه درسی خونده اید که اینقدر ......تشریف دارید .

    • بدون نام

      آقا جان شما را به خیر ما را به سلامت اینجا ملک پدرتان نیست برید جایی دیگری را آباد کنید دست از سر این سازمان بردارید چقدر دنبال ظلم در حق کارگر هستید. فاصله بین بالاترین و کمترین حقوق دراین تشکیلات چقدر است .خودتان را ملاک دریافت حقوق قرار میدهید وبر اساس آن دوخت و دوز میکنید.کارگر در حال له شدن است دست نگهدارید.

    • اردشیر دوستدار

      جناب معاون بجای اين نگرانی. بهتر است. دنبال حق بیمه پرداختي کار فرما رابگیری.که حق بیمه حداقلی را برای کارگر با سابقه بالا ی ۲۰سال رامی پردازد.که اکنون من بازنشسته ۳۰سال سابقه باحقوق یک میلیون چگونه سود اقساط بانکها بپردازم.

    • بدون نام

      تو قطعاً بفکر بازنشستگان نیستی!!! در طی 30 الی 35 سال بصورت ماهانه و با تورم زمانه پول بیمه شدگان بدبخت را می گیرد و بسود خودتان در شرکتهای اقماریتان استفاده می کنید و بعد هم می خواهید میانگین این مدت را که در زمان محاسبه مبلغ بسیار ناچیزی می شود بعنوان حقوق بازنشستگی به آنان بدهید تا دوباره مجبور به کار مجدد برای امرار و معاش شوند!!! اگر شما راست می گوئید و بفکر بیمه شده گان هستید، باید آخرین حقوق و مزایا فرد بیمه شده مبنای حقوق بازنشستگی باشد تا فرد بتواند با تورم روز به زندگی خود ادامه داده و دوباره نیازمند کار مجدد نباشد و این مبنای بسیار عادلانه ای است چون از پول او بیشتر از 30 سال با تورم بروز استفاده کرده اید!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج