اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۷۳۷۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

شرط جدید مصر برای رابطه با ایران

شرط حذف نام خالد اسلامبولی دوباره از سوی دولت جدید پس از انقلاب مصر نیز تکرار شده است.

محمد كامل عمرو وزیر خارجه مصروزیر خارجه جدید مصر اعلام کرد برقراری رابطه میان کشورش و ایران در گرو دخالت نکردن ایران در امور داخلی مصر و امنیت خلیج فارس است.

به نقل از خبرگزاری ها، محمد کامل عمرو وزیر امور خارجه مصر در دیدار با روزنامه نگاران حوزه دیپلماسی در قاهره گفت: گسترش روابط با ایران در گرو تحقق دو اصل است. نخست، رعایت اصل عدم دخالت در مسائل داخلی مصر است.

مصر دخالت در امور داخلی خود را رد می کند و در مسائل داخلی دیگران نیز دخالت نمی کند. دومین اصل موضوع نیز امنیت خلیج فارس است. امنیت خلیج فارس به امنیت مصر مرتبط است.

وی در اظهاراتی در شهر قاهره درباره امکان ارتقای سطح روابط مصر و ایران گفت: ما از گفت وگو با ایران حمایت می کنیم و هم اکنون نیز روابط میان دو کشور در سطح دفاتر حفاظت از منافع برقرار است.

وزیر خارجه مصر ادامه داد: همچنین مذاکرات مستمری با مقامات ایرانی از طریق مجامع بین المللی وجود دارد. دو کشور در ترویکا جنبش عدم تعهد با عضویت کوبا، مصر و ایران حضور دارند.

عمرو که سومین وزیر خارجه مصر پس از انقلاب اخیر این کشور است در پاسخ به سئوال دیگری درباره حمایت مالی خارجی و قصد آمریکا برای ارائه ۴۰ میلیون دلار کمک به سازمان های غیردولتی مصر گفت : موضع دولت مصر دراین باره واضح است. دولت مصر مخالف حمایت مالی از سازمان های غیردولتی ثبت نشده است. این موضوع در سراسر جهان برقرار است. حمایت مالی باید با شفافیت کامل صورت بگیرد.

ایران حدود۳۰ سال پیش روابط دیپلماتیک با مصر را قطع کرد و از آن زمان تاکنون، روابط میان دو کشور در سطح دفاتر حفاظت از منافع در تهران و قاهره است.

پیش از این نبیل العربی اولین وزیر امور خارجه پس از انقلاب اخیر مصر در ابتدا برای ارتقای روابط با تهران به سطح سفارت اعلام آمادگی کرده بود اما با هشدار و تهدید کشورهای جنوب خلیج فارس و آمریکا، با عقب نشینی از رابطه با ایران، آن را منوط به تصمیم گیری در پارلمان آینده مصر کرد.

پارلمان مصر هم اکنون منحل شده و قرار است این کشور در چند ماه آینده شاهد برگزاری انتخابات پارلمانی باشد.

دولت مصر قبل از انقلاب اخیر و سقوط حکومت حسنی مبارک، از سرگیری رابطه با ایران را منوط به حذف نام خالد اسلامبولی قاتل رئیس جمهور وقت مصر از خیابانی در تهران و بازگرداندن شماری از افراد اسلامگرا و تحت تعقیب دولت مصر از ایران کرده بود.

شرط حذف نام خالد اسلامبولی دوباره از سوی دولت جدید پس از انقلاب مصر نیز تکرار شده است.

مقامات ارشد ایرانی بارها آمادگی خود را برای ازسرگیری بدون شرط روابط دیپلماتیک با مصر اعلام کرده اند اما مقامات قاهره از پاسخ مثبت به این موضوع خودداری می کنند.

منبع : عصر ایران

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

شرط جدید مصر برای رابطه با ایران


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج