اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۹۶۴۴۳۲
۹ نظر
۵۰۰۷
۹ نظر
۵۰۰۷
پ

ماهواره ناهید یک آماده پرتاب شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به وضعیت کنونی طراحی و ساخت ۳ ماهواره در پژوهشگاه فضایی ایران گفت: در حال حاضر ماهواره مخابراتی «ناهید ۱» آماده پرتاب است.

خبرگزاری فارس: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به وضعیت کنونی طراحی و ساخت ۳ ماهواره در پژوهشگاه فضایی ایران گفت: در حال حاضر ماهواره مخابراتی «ناهید ۱» آماده پرتاب است.

محمدجواد آذری جهرمی با تأکید براین که فعالیت هفت سال گذشته این پژوهشگاه در پیشرفت فناوری فضایی تاثیرگذار بوده است ، گفت: توسعه علم و فناوری‌های فضایی از افتخارات کشورایران بوده و باعث اقتدار ما در عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی و امنیتی و یکی از ضروریات هر کشور است.

ماهواره ناهید یک آماده پرتاب شد

وی افزود : در حال حاضر فناوری فضایی به عنوان ایجاد زمینه‌های رقابتی در میان کشورها شناخته شده و مبنایی برای مقایسه از نظر توسعه اقتصادی و صنعتی کشورهاست. با توجه به ویژگی‌ها و کاربردهای منحصر به فرد فناوری‌های فضایی در اموری همچون ارتباطات، مخابرات، سنجش از دور، آموزش از دور، مکان‌یابی و ناوبری، زندگی بدون استفاده از فضا دیگر متصور نیست.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: ایران نیز تاکنون فعالیت‌هایی چشمگیری در حوزه فضایی صورت داده و توانسته به چرخه فضایی دست یابد و پژوهشگاه فضایی ایران، از جمله نهادهای تاثیرگذار برای توسعه این فناوری در کشور به شمار می‌رود. این پژوهشگاه در حوزه‌های مختلف فناوری‌های فضایی از جمله طراحی و ساخت ماهواره‌های مخابراتی و سنجشی، تراسترها و موتورهای پیشران، بلوک انتقال مداری، بالن مخابراتی، خدمات فضاپایه و کاربرد آن در مدیریت بحران در بلایای طبیعی، موفقیت‌های ارزشمندی داشته که پشتوانه‌ای قوی برای حوزه فضایی کشور است.

آذری جهرمی ادامه داد: پژوهشگاه در سال جاری با حرکتی برنامه‌ریزی شده با استفاده از داده‌های سنجش از دور فضایی با برآورد خسارت ناشی از سیل فروردین ۹۸ با استفاده از بالن مخابراتی در ارائه سرویس اینترنت رایگان به این مناطق کمک شایانی به ستاد مدیریت بحران کرد و نیز خدمات به زائران اربعین حسینی میلیاردها تومان برای کشور صرفه‌جویی اقتصادی به همراه داشت که می‌توان از آن به عنوان خدمات فضاپایه پژوهشگاه فضایی نام برد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه طراحی و ساخت ماهواره نیز ماهواره مخابراتی ناهید ۱ را به پایان رسانده که آماده پرتاب است و ماهواره سنجشی پارس ۲ هم در دست تجمیع است، همچنین مدل مهندسی ماهواره ناهید ۲ نیز پایان رسیده و مراحل ساخت مدل کیفی و پروازی آن در دست اقدام است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پیمان

      لطفا بجای ماهواره ماسک بسازیدورایگان دراختیارمردم قراربدین الان ماهواره به چه دردملت بیچاره ودرمانده میخوره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جمله ی طلا

      • @حرف حق تلخ اس@

        جهرمی موشک کلاهک‌دار از جو‌خارج نمیشه
        تو داری موشک‌برای زدن آمریکا طراحی میکنی.

      • علی

        کاش میفهمیدی

    • بدون نام

      لطفا جوری درکنید که تو سر مردم نیوفته!

    • بدون نام

      هنوز جای ماهواره قبلی که پرتاب کردید میسوزه.

    • بدون نام

      بگو اماده سقوط شد

      پاسخ ها

      • جورشری

        آقایون مسولین پول بیت المال را هدر ندید الان مردم درگیر ویروس وحشناک کرونا هستند شما فکر پرتاب ماهواره ناهیدو صغرا وکبرا هستید دست بردارید ازاین مسخره بازیها

    • بدون نام

      این رو کجا میندازین؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج