اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۴۶۳۰۹
۶ نظر
۲۲۰۲۸
۶ نظر
۲۲۰۲۸
پ

تنها استادیوم ایران که زنان در آن اندازه مردان، احترام دارند

باشگاه ملوان بندرانزلی حیات ویژه‌ای در فوتبال ایران دارد، به جرات، ملوان تنها باشگاهی‌ست که تلاش دارد تک جنسیتی نباشد

برترین‌ها: باشگاه ملوان بندرانزلی حیات ویژه‌ای در فوتبال ایران دارد، به جرات، ملوان تنها باشگاهی‌ست که تلاش دارد تک جنسیتی نباشد. چند روز پیش که بازی ملوان و فولاد بود، این متن در کانال هواداری ملوان منتشر شد: «بالاخره آنچه که سالها از بانوان سرزمینم دریغ شده بود محقق شد و سکوهای پیر استادیوم شهر بندر انزلی مزین به قدوم آنانی شد که از حداقل حق طبیعی‌شان محروم مانده بودند . آمدند، خندیدند، گریستند، پرواز قوهای سپید را از نزدیک دیدند و رفتند. نه عرش آسمان لرزید، نه ارزشی لگدمال شد،هر چه بود احترام بود و عشق، لبخند بود و شور، نگاه برادر بود و شوق خواهر. هر چند که نسل‌های بسیاری حسرت این خاطره‌سازی را در کنج خانه دل‌هایشان مخفی کردند و آرزوی نفس کشیدن در فضای بی‌بدیل سن سیروس را  در خود کشتند اما شکستن این تابوی بدقواره و بی‌معنی را به فال نیک می‌گیریم و از دیدن این همه عشق محظوظ می‌شویم»

تنها استادیوم ایران که زنان در آن اندازه مردان، احترام دارند

تنها استادیوم ایران که زنان در آن اندازه مردان، احترام دارند

 

تنها استادیوم ایران که زنان در آن اندازه مردان، احترام دارند

چند روز بعد بازی ملوان وفولاد که با حضور خانم‌ها برگزار شد و آن متن خوش‌آمد هم در کانال هواداری ملوان منتشر شد، ملوانی‌های برگ درخشان دیگری رو کردند. اول شهریور، مصادف با نخستین حضور زنان هوادار ملوان در بازی رسمی این تیم مقابل فولاد خوزستان در هفته‌ی سوم لیگ برتر، به عنوان «روز هوادار» در تقویم باشگاه ثبت کند. «زن و مرد در یک استادیوم؛ فوتبال برای همه.»

تنها استادیوم ایران که زنان در آن اندازه مردان، احترام دارند

در همان روز مریم ایراندوست، مربی فوتبال زنان با انتشار ویدئویی از تشویق هواداران زن ملوان در استادیوم نوشت: «زنان و مردان سالهاست در کنار هم در زمستان بارانی و شرجی تابستان حامی بزرگ تیم شان هستند. هواداران زن ملوان در لیگ برتر زنان از اولین‌ها بودند و با حضور پرشورشان در «سن سیروس» و استادیوم‌های شهرهای حریف، فقط برای عشقشان سرود ملوان سر دادند.»

او نوشت: «امیدوارم حالا که مجوزهای لازم برای ورود بانوان صادر شده، تمام مسئولین شهر بسیج شوند تا زیرساخت های لازم برای بازی ملوان-ذوب آهن فراهم شود تا اینبار هواداران زن نه از دریچه دوربین بلکه با نگاه زیبایشان از نزدیک شاهد عشق دیرینه شان باشند.»

تنها استادیوم ایران که زنان در آن اندازه مردان، احترام دارند

باشگاه فوتبال ملوان بندر انزلی در سال ۱۳۴۸ در بندر انزلی با نام و حمایت نیروی دریایی بنیان‌گذاری شد. ملوان یکی از قدیمی‌ترین و پرافتخار ترین باشگاه‌های ایران است و از سال ۱۳۵۴ و هم‌زمان با آغاز جام تخت جمشید نام این تیم به ملوان نیروی دریایی انزلی تغییر یافت.

 از افتخارات مهم باشگاه فوتبال ملوان می توان به کسب سه عنوان قهرمانی و چهار عنوان نایب قهرمانی در جام حذفی فوتبال ایران و دو مرتبه حضور در بازی‌های آسیایی و کسب عناوین متعدد بهترین تیم شهرستانی در لیگ ایران و در جام تخت جمشید صاحب رکوردی قابل توجه در تاریخ فوتبال ایران است.

فوتبال در کمتر شهری از ایران این‌چنین با زندگی روزمره و کار مردم عجین است. کوچه پس کوچه‌ها، زمین‌های خاکی، سواحل خیس و ماسه‌ای دریای خزر در شهر ساحلی بندر انزلی مهد پرورش بازیکنان بزرگی در فوتبال کشور بوده‌است. از کاپیتان اسبق تیم ملی سیروس قایقران و غفور جهانی ملقب به شیر گیلان که با گل تاریخی خود برای اولین بار تیم ملی فوتبال ایران را همانند نامش جهانی کرد تا آرژانتین ۱۹۷۸ اولین حضور ایران در بازی‌های جام جهانی فوتبال باشد و تا بازیکنان بزرگی که به خاطر تعصب به پیراهن تیم شهرشان هرگز حاضر به پوشیدن پیراهن تیم‌های دیگر نشدند. در انزلی تعصب به پیراهن هنوز حرف اول را می‌زند. ملوان، نماد شهر انزلی‌ست و ضربان قلب انزلی‌چی‌ها با بازی‌های ملوان تنظیم می‌شود. کافیست در بندر انزلی دقایقی قدم بزنید همه جا نام و نشانه‌ای از ملوان و قایقران و فوتبال خواهید یافت، در اسامی مغازه‌ها، در دیوار نوشته‌ها و حتی روی دیوارهای قهوه‌خانه‌ها.

تنها استادیوم ایران که زنان در آن اندازه مردان، احترام دارند

انزلی به دلیل نفوذ در فرهنگ مردم همواره منبع الهام گرفتن برای اشعار و آهنگ‌های عامه پسند بوده‌است. به عنوان مثال شعر و آهنگ ترانه قهرمان شهر باران در ابتدای دهه ۵۰ و به بهانه مسابقهٔ حساس ملوان و تاج تهران در انزلی به صورت بداهه و توسط حسن خوشدل ساخته شد که در آن از ملوان به ملوان شهر باران یاد می‌شود با اشاره به اینکه انزلی زادگاه ملوان پرباران‌ترین شهر ایران و زادهٔ باران است.

باشگاه ملوان همچنین تیم رسانه‌ای قوی‌ای دارد که قشنگی آن را در ویدئوهای رونمایی از بازیکنان جدید و پیراهن این فصل این باشگاه می‌توان دید.

تنها استادیوم ایران که زنان در آن اندازه مردان، احترام دارند

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      هنوز درگیر چه چیزایی میکنن مردم رو

    • ناشناس

      همه ایران باید همین باشه

    • ناشناس

      باشگاه ها باید احترام بذارند

    • ناشناس

      پس آلومینیوم اراک چی . بانوان انقدر راحت و شیک و بی دردسر تشریف آوردن تیم رو تشویق کردن بدون هیچ مشکل و مزاحمت

    • ناشناس

      مردم گیلان زمین باکلاس ترین مردم ایران ازهرلحاظ هستند،نه فقط به خانمها، به یکدیگرهم احترام می‌گذارند، دقیقا اروپای ایران هستند.

    • رض

      ملوان یعنی عشق

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج