اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۵۰۷۲
۱ نظر
۵۱۳۵
۱ نظر
۵۱۳۵
پ

مجازات فروش فیلترشکن چیست؟

طبق قانون جرایم رایانه‌یی فروش هر نرم‌افزار و یا ابزار الکترونیکی که به منظور استفاده از سایت‌های فیلتر شده توزیع شود، جرم محسوب شده و پیگرد قانونی دارد.

خبرگزاری ایسنا: طبق قانون جرایم رایانه‌یی فروش هر نرم‌افزار و یا ابزار الکترونیکی که به منظور استفاده از سایت‌های فیلتر شده توزیع شود، جرم محسوب شده و پیگرد قانونی دارد.

این روزها بسیاری از کاربران اینترنت کشور برای دستیابی به سایت‌های مختلف و به ویژه شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس‌بوک از فیلتر شکن بهره می‌گیرند و اگرچه آمار دقیقی از فروش فیلترشکن‌ها در دسترس نیست اما تاکید مقامات قضایی مبنی بر این که ۲۰ تا ۳۰ درصد از کاربران اینترنت کشور از نرم‌افزارهایی مانند vpn برای دسترسی به سایت‌های مختلف بهره می‌گیرند گویای آن است که به هر حال فیلترشکن‌ها فروش خوبی در کشور دارند.

با این وجود طبق ماده ۲۵ قانون جرایم رایانه‌یی تولید، انتشار یا توزیع یا معامله داده‌ها یا نرم‌افزارها یا هر نوع ابزار الکترونیکی که صرفاً به منظور ارتکاب جرائم رایانه‌یی به کار می‌روند، جرم محسوب شده و جریمه خاص خود را دارد.

بر اساس آنچه در فصل هفتم قانون جرایم رایانه‌یی آمده، هر فردی مرتکب اعمالی چون تولید یا انتشار یا توزیع یا معامله داده‌ها یا نرم‌افزارها یا هر نوع ابزار الکترونیکی که صرفاً به منظور ارتکاب جرائم رایانه‌یی به کار می‌روند، شود و یا این که نسبت به فروش یا انتشار یا در دسترس قرار دادن گذرواژه یا هر داده‌ای که امکان دسترسی غیرمجاز به داده‌ها یا سیستم‌های رایانه‌یی یا مخابراتی متعلق به دیگری را فراهم کند، شود به حبس از نود و یک روز تا یک سال یا جزای نقدی از پنج تا بیست میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

البته تبصره‌ای نیز برای این بند در نظر گرفته شده و در قالب آن تاکید شده است که«چنانچه مرتکب اعمال یاد شده را حرفه خود قرار داده باشد، به حداکثر هر دو مجازات مقرر در این ماده محکوم خواهد شد.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ali

      اگه دقت کرده باشید گفته برنامه ای که صرفا برای ارتکاب جرم رایانه ای استفاده بشه مثل سرقت رایانه ای هک رایانه ای کلاهبرداری رایانه ای و ... در حالی که استفاده از فیلتر شکن و برنامه فیلتر شکن برنامه ای نیست که برای ارتکاب این جرایم استفاده بشه و فقط یک سایت بسته شده را دور میزنه و طبق قوانین و اصول حقوق جزایی اصلا استفاده و فروش فیلتر شکن جرم محسوب نمیشه و این ماده شامل برنامه فیلتر شکن نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج