اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۵۷۱۶۹
۵۰۲۰
۵۰۲۰
پ

لذت جمع کردن یک کامپیوتر شخصی

در روزهایی که همه بیشتر و بیشتر به دستگاه های همراه روی آورده اند، اگر به هر دلیلی همچنان صلاح می دانید مثل قدیم خودتان برای جمع کردن یک رایانه رومیزی دست به کار شوید، داشتن مشخصات خاص و سفارشی هنوز بهترین کار است.

لذت جمع کردن یک کامپیوتر شخصی





روزنامه هفت صبح: در روزهایی که همه بیشتر و بیشتر به دستگاه های همراه روی آورده اند، اگر به هر دلیلی همچنان صلاح می دانید مثل قدیم خودتان برای جمع کردن یک رایانه رومیزی دست به کار شوید، داشتن مشخصات خاص و سفارشی هنوز بهترین کار است. لذتی در جمع کردن یک سیستم هست که حتی با وجود به صرفه نبودن، می تواند این کار را توجیه کند.

لذت جمع کردن یک کامپیوتر شخصی

۱- فضای ذخیره سازی

اگر از نظر مالی در مضیقه هستید، گزینه مناسب برای شما هارد دیسک هایی هستند که به ازای پول کم فضا بیشتری در اختیارتان می گذارند اما انتخاب هوشمندانه، استفاده از دو نوع هارد دیسک کنار هم است؛ یک SSD با ظرفیت مثلا ۶۴ گیگابایت برای نصب سیستم عاملی که باعث می شود سرعت عمل بالا برود و استفاده از یک هارد دیسک با ظرفیت بالا به منظور ذخیره انواع فایل ها.

برای هارد دیسک، پیشنهاد ما انتخاب از بین محصولات Seagate و Western Digital است. در حالی که SSD های سامسونگ، توشیبا، OCZ، کینگ استون، Crucial و اینتل بهترند. حتما مطمئن شوید هارد دیسکی که تهیه می کنید، سرعت ۷۲۰۰ دور بر دقیقه و بافر حداقل ۶۴ مگابایتی داشته باشد، همچنین از درگاه SATA با سرعت شش گیگابایت بر ثانیه پشتیبانی کند. در مورد SSD هم دقت کنید جزو حافظه های فلش MLC باشد.

۲- واحد پردازنده مرکزی

دو شرکت AMD و Intel پردازنده هایی با تنوع گسترده عرضه می کنند که هر یک نقاط ضعف و قوت خود را دارد. با پیشرفت های اخیر اینتل و جلو افتادن آن از نظر فناوری، پردازنده های اینتلی اندکی بهتر از AMD عمل می کنند ولی در عوض قیمت پردازنده های AMD ارزان تر است. موضوع قیمت در کشور ما به دلیل توزیع از طریق واسطه ها چندان تابع ضوابط جهانی نیست و گاهی شما پردازنده های خوب اینتل را به قیمتی پایین تر از AMD پیدا می کنید.

۳- برد اصلی

قبل از انتخاب مادربورد باید تصمیم بگیرید که پردازنده را از اینتل می خواهید بخرید یا از AMD چون هر یک مادربورد مخصوص خود را دارند. بعد از آن باید مطمئن شوید ابعاد آن به کیس مد نظر شما بخورد. ایسوس، MSI، گیگابایت، AsRock و EVGA از جمله برندهای مشهور مادربورد هستند.

لذت جمع کردن یک کامپیوتر شخصی

۴- کارت گرافیک

دومین قطعه گران در فهرست خرید شما واحد پردازش گرافیک یا GPU است. هم NVIDIA و هم AMD کارت های گرفیک خوبی تولید می کنند. اینطور نیست که NVIDIA یا AMD برتری محضی نسبت به هم داشته باشند و باید به نسبت قیمت، مدل به مدل مقایسه انجام شود. GPU ها با مقدار رم های متفاوت مثل ۱GB، ۲GB و ۳GB عرضه می شوند. البته رم بیشتر، به تنهایی دخلی به قوت گرافیک ندارد و باید عوامل دیگری را هم مد نظر قرار داد.

۵- حافظه موقت

امروزه بیشتر بازی ها به هشت گیگابایت رم نیاز دارند پس ۱۲ یا ۱۶ گیگابایت می تواند نیاز شما را تا مدت زیادی رفع کند. همچنین دقت کنید رمی که تهیه می کنید از نوع DDR۳ باشد. Corsair Crucial، Mushkin Kingston و G.Sill از جمله نام های بزرگ در صنعت رم کامپیوتر هستند.

۶- منبع تغذیه

اغلب افراد به دلیل ناآگاهی، از این قسمت سرسری می گذرد، در صورتی که ما تاکید می کنیم این قطعه از مهمترین قطعات یک رایانه رومیزی است و سعی کنید بودجه خوبی برای آن اختصاص دهید.

لذت جمع کردن یک کامپیوتر شخصی

۷- کیس

همانطور که در بالا گفتیم یکی از عوامل موثر برای کیس، قطعات انتخابی شما به خصوص بورد اصلی است. بسته به اینکه اندازه مادربوردتان چقدر است نسبت به تهیه کیس اقدام کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج